Stuitje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Stuitje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 09:57

Hoi allemaal,

Ongeveer een half jaartje terug had ik een klein bultje op mijn stuitje wat ook redelijk zeer deed met zitten. Nu zei iedereen dat het wel overging. Nu is de bult niet weggegaan maar de pijn wel.

nu 4 dagen geleden is de bult groter geworden, beetje blauw rood en doet ongelofelijk zeer. Hoef er maar een klein stootje op te krijgen en ik kan wel huilen. Ook op mijn rug liggen en zitten wil niet.

Nu sinds van morgen heb ik een naar gevoel in mijn buik en ook wat misselijk.

Omdat mijn ouders zeggen dat het wel over gaat heb ik de HA nog niet gebeld naar denk dat ik dat vandaag maar wel doe...

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:07

Wat naar zeg! Ik weet wel dat een gebroken stuitje enorm veel zeer doet (zelf gehad auw..) Maar dan moet je wel hard erop gevallen zijn, het heel hard gestoten hebben ofzo en neem aan dat je dat niet hebt gedaan? (aangezien je daar niks over zegt) Ik zou gewoon de HA bellen als je er zoveel last van hebt. Is ook niet fijn om zo rond te blijven lopen :(:)

xLianneZorro

Re: Stuitje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 10:10

Het gekken is 4 dagen geleden heb ik niks geks gedaan niet gevallen of gestoten. Alleen paard gereden... maar dat doe ik dagelijks....

ik weet niet of het een link heeft met een half jaar geleden maar voor zover ik weet was er ook niks gebeurd...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:14

Aangezien je dat bultje dat er niet hoort te zitten al een half jaar hebt, zou ik zeker even een belletje naar de huisarts doen. Dat je er nu ook pijn aan hebt hoeft er niet mee te maken te hebben, maar beiden (het bultje en de pijn) lijken me het nakijken door een huisarts waard.

Als je twijfelt kan je ook dit verhaal aan de assistente voorleggen en vragen of zij dit de moeite vindt om een afspraak voor te maken, of dat het misschien niets is.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:15

Mm.. Nou dan zou ik Szan's advies opvolgen en even een belletje doen naar de huisarts, of in ieder geval je verhaal aan de assistente voorleggen :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 14:27

Huisarts gebeld, heb morgen om 08:30 een afspraak

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:34

Hmm, vervelend! Slim dat je naar de HA bent geweest. Wat zei die?

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 14:45

Het is een ontsteking... Het is nu wachten tot hij vanzelf open gaat of tot dat die rijp genoeg is om open te snijden.

Hoop dat het niet te lang duurt. Het doet zo ongelooflijk veel pijn...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:47

Oh oh, klinkt als een sinus pilonidalis. een haarnestcyste.
Die ontwikkeld zich door een haartje dat onder de huid groeit. er vormt zich een onderhuids tunneltje op de stuit en vult zich af en toe met vocht(bloed, pus, lymfe, of een combi daarvan) en doet ongelofelijk zeer met zitten.
Als je geluk hebt, gaat ie binnen een aantal dagen open en is de druk eraf, maar soms is die wand te dik en moet het zichzelf afbreken en dat duurt lang!
Enige manier om er volledig vanaf te komen is operatie met veel risico's op teruggroei etc.
Hopelijk is het dat niet, maar de arts kan dat wel zien.

wat je in de tussentijd kunt doen, is zitten op een opblaasbare ring(verkrijgbaar bij de apotheek of zorgwinkel(voor aambeien gebruiken ze die!)).. of zoon neksteuntje voor in het vliegtuig verkrijgbaar bij de action. sterkte!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 12:31

Dankjullie allemaal, was vanochtend bij de huisarts voor controle. Nu hadden ze me door gestuurd naar de spoedeisendehulp. Daar hebben ze eigenlijk met een spuit mijn bult leeg gezogen en jeetje wat ben ik opgelucht! Al die druk is eraf :D Nu moet ik deze week weer naar het ziekenhuis voor controle en dan maken we direct een afspraak voor een operatie, omdat ik ook haarnestcyste ofzo heb.

Ik ben blij dat ik in ieder geval normaal weer kan zitten. Het enigste wat balen is is dat mijn ouders met vakantie zijn... Gelukkig heb ik een hele lieve schoonzus die vandaag mee was :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:41

Oh wat fijn dat de druk eraf is!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 18:36

Ik ben nu zo onzeker als mijn ouders niet thuis zijn. Gister hebben ze die bult zo goed als leeg gezogen en ik heb nu het gevoel alsof hij weer groter aan het worden is. Veel last heb ik opzich niet... Maar prettig is het ook zeker niet. Verder als klachten heb ik hoofdpijn.

Woensdag heb ik weer controle, moet ik nu gewoon afwachten tot dan?

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:54

Als je er niet heel veel last van hebt, zou ik persoonlijk gewoon wachten tot woensdag. Tenzij het natuurlijk gaat ontsteken ofzo, dan zou ik eerder even contact opnemen met HA. En als je het toch niet vertrouwt natuurlijk ook.