Met geen mogelijkheid lenzen meer inkrijgen.. help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Met geen mogelijkheid lenzen meer inkrijgen.. help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 16:41

:wave:

Sinds een weekje heb ik nu lezen. 1e keer bij de winkel geholpen en geoefend met in en uitzetten, ging met moeite, maar wel prima.
Zondag t/m dinsdag geen probleem! Het was natuurlijk lastig dat in en uitzetten, maar het ging wel prima.
Dinsdagavond ging het uitdoen opeens erg lastig, lang zitten frummelen. En woensdagochtend kreeg ik ze met geen mogelijkheid meer in!
Evenals woensdagmiddag, donderdag etc. tot nu.
Ik baal gigantisch want vond die dingen heerlijk! Geen irritante bril op mn hoofd!

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Zit het tussen mijn oren dat het niet wil? Ik geloof niet dat ik iets fout doe namelijk...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:42

Draai je soms erg met je pupil.

saden

Re: Met geen mogelijkheid lenzen meer inkrijgen.. help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:45

Spiegeltje op de tafel leggen.
Je lens op je vinger doen (vinger goed droog)
Dan een drup vloeistof in je lens doen.
In de spiegel kijken en dan zet je ze er in.
Kijk wel of je de lens goed om hebt.
Anders blijft ie minder goed aan je ook plakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:45

Hoelang probeer je het?En draai je indd veel met je pupil? Heb je ze wel goed op je vinger? Heb je harde of zachte lenzen?

Kan soms echt gewoon 40 minuten duren de eerste week hoor :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 16:47

Ja ik merk dat ik veel draai met mijn pupil, maar heb geleerd dat ik extreem naar beneden moet kijken. Ik het zachte lezen en leg ze echt op het topje van mijn vinger!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:49

Terug naar de winkel gaan om het daar nog eens te proberen? Daar kunnen ze je vast helpen.

Verder kan het best dat je door het frummelen met uitdoen, onbewust teveel knippert/beweegt met je oog om de lens er goed in te krijgen. Ik heb daar ook een hele tijd over gedaan om het goed te doen. Mijn ogen wilde ze echt niet in :) Na veel doen stelt het niets meer voor.

O ja, en goed opletten dat de lens niet verkeerdom geklapt zit. Dan gaat ie ook niet in/of heel erg irriteren.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:50

Eerst handen goed wassen en ga er dan eens rustig voor zitten. Het liefst alleen.
Zorg dat je handen goed droog zijn. Open dan met je linkerhand je ogen. Ik doe dat zelf altijd met de ringvinger en middelvinger. Dan met je rechterhand (wijsvinger) je lens rustig naar je ogen en er voorzichtig indoen. Zorg wel dat je de lens in het midden op je vinger hebt en dat hij niet met een zijkant aan je vinger vastplakt. want dan lukt het ook niet. Als je je ogen laat draaien of zo maak je het jezelf moeilijk. Neem een spiegeltje voor je op tafel waar je recht inkijkt. Probeer te zorgen dat je daar ook in blijft kijken. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:54

Ik doe altijd een beetje omhoog kijken, ik zet de lens dus wat lager in mijn oog dan hij zou moeten en als hij erin zit duw ik hem omhoog, of hij gaat vanzelf goedzitten door het knipperen :). Dus omhoog kijken ipv van naar beneden. Verder trek ik ook alleen het onderste gedeelte omlaag omdat ik juist ga knipperen als ik aan de bovenkant van mijn oog ga zitten xD

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:57

Ik blij altijd voor me uit staren. De lens goed vullen met vloeistof vind ik altijd het fijnst en HOP. Ik denk dat je teveel nadenkt :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:09

Is er iemand die naast je kan zitten om je een beetje bij te sturen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:32

Kijk eens op YouTube, er staan filmpjes op die je kunnen helpen.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:39

Naar 1 bepaald punt kijken zodat je oog niet te veel beweegt. Ik kijk altijd naar een witte lichtschakelaar op mijn donkerblauwe muur, iets opvallends vind ik het gemakkelijkste.
Succes!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:46

Ik doe het altijd met behulp van de spiegel in de badkamer. Ik doe mijn lens op mijn vingertopje (maakt bij mij inmiddels niet meer uit met welke vinger ik dat doe..), doe er goed veel vloeistof in (werkt voor mij het beste := ) En dan 'staar' ik in de spiegel en hou ik vaak nog een beetje mijn oog open, de onderkant trek ik altijd een beetje naar beneden en de bovenkant hou ik vaak ook een beetje omhoog door mijn vinger onder de wimpers te houden (heb je ook niet dat gedoe met een wimper haartje die bijv in je oog komt) en dan zet ik hem er gewoon zo in :D. Niet te veel bij nadenken inderdaad. Nou moet ik wel zeggen dat ik ze inmiddels alweer een jaar of 4/5 heb en dat dat in het begin ook niet zo soepel ging hoor. Met veel oefenen kom je er wel :D

Oh en je moet ook even kijken of de lens niet per ongeluk de andere kant op is 'geklapt' als het ware. Dan gaat of je oog inderdaad heel erg irriteren of je krijgt hem inderdaad niet in. Je kan hem altijd terug vouwen en dan nog een keer proberen, als hij dan wel blijft zitten zat hij inderdaad verkeerd om. (Je kan het ook anders checken maar dat kan ik zelf niet := )

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:00

Ik staar idd ook in de spiegel, vloeistof in de lens trek m'n oog iets open en plop hem er zo in.
Met uithalen kijk ik wel iets naar beneden, en pluk ik hem er zo uit.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:01

Is het nog gelukt ts? :)

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:58

ik leg de spiegel altijd horizontaal neer anders valt de lens van mijn vinger, ik kijk eerst even of er geen stof op de lens zit, en ga dan rustig zonder te denken in de spiegel naar mijn oog kijken, en doe m dan in.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:07

Ik heb ook zo'n probleem met lenzen in krijgen..
Ik zeg altijd maar dat mijn ogen te klein zijn :o

Moet straks aan mijn neus geopereerd worden, misschien is het toch wel heel handig als ik het ook ga leren.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:10

Naar je lens blijven kijken, dan mik je altijd op het goede deel van je oog.
Mocht ie 'klappen' terwijl ie op je vinger ligt dan even omkeren, misschien zit ie binnenstebuiten. :)

Ik krijg mijn lenzen ook zonder spiegel echt prima in. Het gaat beteren! ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:10

Ik had daar ook altijd moeite mee. Nu doe ik gewoon de lens op een droge vinger, doe er 3 druppels vloeistof in(dus de lens helemaal vol) en dan boven een handdoek in de spiegel kijken. Dan snel oog droog deppen(niet wrijven!) met de handdoek en klaar :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 22:24

Het is helaas nog niet gelukt. Morgen weer een half uur eerder opstaan :p
Bedankt voor alle tips, het vloeistof in de lens doen voor het inbrengen is mij nooit geleerd, toch maar eens proberen!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:31

Gebruik ik ook niet hoor, heel vroeger wel. Het voordeel is dat de lens meer 'plakt' aan je oog, je moet dan ook iets meer, wat langer 'duwen' bij het indoen. Nadeel is dat de lens minder stevig op je vinger ligt.

Het gaat je wel lukken. :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:32

Vinger goed droog maken en 1 druppeltje in je lens doen, dan plakt hij inderdaad beter aan je oog. As je teveel druppeltjes doet heb je weer kans dat ie omkiept :+