Teentop, rood, gezwollen en (zeer) pijnlijk. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Teentop, rood, gezwollen en (zeer) pijnlijk. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 12:03

Ik open dit topic om mijn frustraties te uiten en hoop op ervaringen en/of ideeën. Sorry voor het lange verhaal.

Vorig jaar ben ik naar de huisarts geweest voor een dikke, diep rood gekleurde, zeer pijnlijke, (lijkend op) met pus gevuld teentopje.
De huisarts ging uit van een ontsteking in de teen en heeft mij, als ik me goed herinner, Diclofenac voorgeschreven.
De echte pijn is in de week daarna overgegaan, maar mijn teen bleef dik en gevoelig.
Eens in de zoveel tijd werd hij nog dikker, nog meer rood dan hij al was en elke aanraking was (zeer) pijnlijk.
Omdat ik geen huisarts-ganger ben, en ik altijd denk dat het vanzelf weer over gaat niet eerder naar de huisarts terug gegaan.
De laatste keer was in januari maar toen na 5 dagen mijn teen nog steeds ZEER pijnlijk was (als of er 1000 naalden ingestoken werden), maar eens afspraak gemaakt met de Huisarts.
Deze vermoede weer een ontsteking, maar besloot eerst een bloedtest en foto's aan te vragen omdat ik aangaf dat deze teen járen geleden eens gebroken is geweest en of dat er misschien mee te maken kon hebben.
De volgende dag wees uit dat de bloedtest geen ontstekingswaarde aangaf (6 wat tot 10 mag zijn, als ik me goed herinner.) en op de foto niets te zien was.
Ik moest het een week aanzien en daarna terugkomen.
De week daarna was het nog steeds niet over en nadat de huisarts met een pincet in mijn nagelriem gekeken had om te kijken of daar ergens een verdwaalde stukje nagel zat en daarna een sneetje langs mijn nagelriem maakte om te kijken of daar pus zat, wat beide niet bleek (aangezien de pijn aan de onderkant van mijn teentopje zit en er niet op), heeft hij mij doorverwezen naar de afdeling chirurgie in het ziekenhuis. Misschien dat er toch iets in de teen zat.
Na de eerste afspraak gaf de arts aan te denken dat er toch iets in zat en heeft me doorverwezen voor een echo van de teen.
2 weken later stond de echo gepland en daar is niets uitgekomen. Wel gaf die arts aan de foto bekeken te hebben en een verdikking in mijn gewrichtje gezien te hebben en dat er iets mis was, dat was duidelijk volgens hem.
Vanochtend moest ik terug komen bij de arts in het ZH en na een 'tja, ik weet het niet' en een 'ik weet het echt niet' een doorverwijzing gekregen voor een podotherapeut die mij een steunzool moet geven :? en mocht dat niet helpen moest ik maar weer een afspraak met de HA maken.
Uit frustratie vanochtend weer mijn huisarts gebeld, maar volgens de assistent wil die eerst de papieren uit het ziekenhuis afwachten en moet ik in de loop van volgende week maar eens bellen om te kijken of dat al binnen is.
Voor nu loop ik al weken met een zeer pijnlijke teen, is door het aangepaste lopen wat ik doe omdat zodra mijn teen de grond raak het zeer doet, mijn hele lijf aan het protesteren en niemand weet wat het is of wat eraan te doen.
Ik kan me niet voorstellen wat een steunzool moet gaan doen voor mijn teen, aangezien deze al bijna een jaar lang de grond niet raakt!

Ik ben nu zelf maar begonnen met 2 keer per dag een soda badje (de eerste staat nu af te koelen).

Als iemand iets soortgelijks heeft of weet hoor ik het graag!

trustHim

Re: Teentop, rood, gezwollen en (zeer) pijnlijk. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:07

Is er al gekeken of het jicht zou kunnen zijn?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:09

Heb je er in de zomer ook last van? Anders zou ik denken aan een winterteen. Ik heb er ook last van en dat kan ook zeer pijnlijk zijn. Mijn teen is dan ook rood, gezwollen en zelfs een kous kan ik niet verdragen.
Ik heb er ook al ontstekingsremmers voor genomen, maar dat helpt zo lang ik ze neem. Eens gestopt is het weer zo ver. Het enige wat helpt is hem goed warm houden en warmere temperaturen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:10

Soda zou ik ook zeker doen!
Misschien dat je eens bij een (goede) pedicure langs kunt gaan! Misschien dat die iets voor je kan betekenen!
Succes in het ieder geval!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 12:24

trustHim schreef:
Is er al gekeken of het jicht zou kunnen zijn?

Jicht had uit het bloedonderzoek moeten komen werd gezegd.

Charisma schreef:
Heb je er in de zomer ook last van? Anders zou ik denken aan een winterteen.

Ik dacht ook wintertenen, maar helaas bleek ik er in de zomer ook last van te hebben...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:51

Ylana: ik heb het probleem ook aan mijn handen, alle symptomen van winterhanden en toch heb ik er in de zomer soms ook last van. Ik heb ook diverse reumatesten laten doen en die waren ook negatief. Al wou dat volgens de dokter niet zeggen dat het geen reuma was... :s Mijn teen is in de zomer wel meestal normaal...
Ik denk dat het ook wat je bloedsomloop te maken kan hebben? Heb je ook altijd koude handen en voeten?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:59

Ik heb ooit eens wondroos gehad en dat was ook zeer pijnlijk, rood en gezwollen.
Kun jij dat misschien ook hebben?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:48

Heb je Raynaud of erg snel koude/dode tenen/voeten?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:52

Wondroos wordt erger als je dat negeert.
Klinkt heel naar in ieder geval, heb je wel eens een pedicure laten kijken?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 10:15

Charisma schreef:
Ylana: ik heb het probleem ook aan mijn handen, alle symptomen van winterhanden en toch heb ik er in de zomer soms ook last van. Ik heb ook diverse reumatesten laten doen en die waren ook negatief. Al wou dat volgens de dokter niet zeggen dat het geen reuma was... :s Mijn teen is in de zomer wel meestal normaal...
Ik denk dat het ook wat je bloedsomloop te maken kan hebben? Heb je ook altijd koude handen en voeten?

Het is bij mij maar echt 1 teen top. De rest mankeert niets.

Storm schreef:
Ik heb ooit eens wondroos gehad en dat was ook zeer pijnlijk, rood en gezwollen.
Kun jij dat misschien ook hebben?

Ik heb even gegoogeld en wondroos komt niet overeen met wat ik ervaar.

KarinvdM schreef:
Heb je Raynaud of erg snel koude/dode tenen/voeten?

Wel snel koude tenen en handen, maar eenmaal bezig warmt dit zich binnen enkele minuten weer op.

Pauline schreef:
Wondroos wordt erger als je dat negeert.
Klinkt heel naar in ieder geval, heb je wel eens een pedicure laten kijken?

Nee, nog geen pedicure laten kijken omdat er werd uitgegaan van een ontsteking.

Maar er is verbetering!
Sinds ik 2 maal daags week in soda is mijn teen heel erg verbeterd. Na de eerste dag werd hij al minder pijnlijk, en sinds gisteren is hij helemaal niet meer dik, rood of pijnlijk.
Ik hoop dat het zo blijft!