Behandelplan beugel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Behandelplan beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 14:21

Ik heb eindelijk de beslissing genomen om een beugel te nemen. Nu heb ik 27 maart een vervolgafspraak.
Maar nu was ik benieuwd hoeveel tijd er bij jullie tussen zat van de eerste afspraak tot de beugel geplaatst is.

annepaardoes

Re: Behandelplan beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:42

Dat verschilt nog al o.a. wat voor soort beugel je nodig hebt en het ligt natuurlijk ook aan de ortho zelf
Ik weet het niet meer precies, maar ik ging eerst naar de ortho om foto's te laten maken en gips te happen. Aan de hand hand daarvan werd besloten dat ik een blokjesbeugel moest, maar dat er eerst nog kiezen getrokken moesten worden. Dus eerst kiezen trekken en dat laten genezen. Vervolgens werden er elastiekjes om mijn bestaande kiezen gezet zodat deze ruimte konden maken voor de ringen van de slotjesbeugel. Daarna werden eerst die ringen om de kiezen geplaatst. Bij de volgende afspraak werden de slotjes geplaatst en een afspraak daarna werd het draadje geplaatst. Uiteindelijk ging er bij mij aardig wat tijd over heen dus.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:44

Mijn gebit bleek te zwak voor een beugel. Eerst moesten mij n verstandkiezen eruit. Omdat ik dat doodeng vond is daar eigenlijk een paar jaar overheen gegaan. Dat tel ik maar even niet mee. September 2012 heb ik de knoop doorgehakt maar toen bleek mijn gebit dus te zwak. Toen eerst een jaar lang maandelijks naar de mondhygiëniste. Sept 2013 kreeg ik eindelijk toestemming. Maandag afspraak bij orthodontist en toen happen en foto's en op woensdag werden de blokjes en het draad geplaatst. Een week later de ringen om de achterste kiezen. Ik heb nu alleen boven de beugel. Volgende maand waarschijnlijk ook onder. Totaal ongeveer anderhalf a twee jaar. Ik ga maandelijks heen voor controle en krijg dan steeds een nieuw draad. Succes

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:47

Ik kreeg hem toen die tijd gelijk de week erna.
Heb niet hoeven trekken, alleen een blokjesbeugel.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:49

Het is al een tijdje geleden, maar de eerste afspraak bestond uit happen (voor gipsafdruk van je tanden) en kijken wat er allemaal 'verschoven' en rechtgezet moest worden (was bij mij alleen m'n voortanden). De volgende afspraak is voor zover ik weet meteen de beugel er in gezet. Slotjes had ik en gelukkig maar voor zes maanden. Beugel deed wel pijn, de eerste week.. pfff en daarna ook als er een nieuw en dikker draad in gezet werd....

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 13:45

Dan ben ik eens benieuwd! Heb vorig jaar een intake gehad maar moest toen wachten op uitslagen uit het ziekenhuis waardoor misschien een kaakoperatie nodig is. Nu blijkt dat niet het geval en heb ik 27-3 de vervolgafspraak, weet nu eigenlijk niet zeker of dan meteen foto's worden gemaakt.

Ben nu eigenlijk wel benieuwd wat jullie globaal kwijt waren voor foto's maken en de beugel plaatsen. Kan ik er een klein beetje rekening mee houden, de orthodontist wilt namelijk pas na de foto's een behandelplan met kosten opstellen.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:25

Prijs weet ik niet, was toen nog onder de 18 dus werd vergoed.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:48

Ik was voor de bovenbeugel alleen incl foto's en afdrukken rond de 800 euro kwijt. Maandelijks consult varieerd tussen de 20 en 60 euro. De orthodontist moet je een offerte voorleggen voor de start van de behandeling. Gehele behandeling gaat bij mij rond de 3000 euro kosten