Wat gaat er mis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeUtah

Wat gaat er mis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 12:40

Na aanleiding van meerdere topics die ik heb gelezen en na een hoop gespeur wat niet veel opleverd wil ik graag een topic openen want ik vind het heel irritant en ik weet niet meer goed wat ik moet doen.

Ik wil graag afvallen, ik ben niet TE dik ik heb nauwelijks vet aan me buik, maar mijn benen die vind ik echt vreselijk. Andere mensen zeggen : Je bent niet dik je bent gewoon stevig, ja sorry vast aardig bedoelt maar ik erger me groen en geel als mensen dit zeggen omdat ik niet STEVIG wil zijn.

Even voor het beeld, ik ben 1.70 misschien ietstjes groter maar laten we hier even vanuit gaan, en ik weeg 72 kilo. Ik heb 75 gewogen dus ben al goed op weg, maar nu is het gestopt er gaat niet meer vanaf en dat vind ik echt super frustrerend want voor mijn gevoel doe ik echt me best.

In het kort mijn dag,

Ontbijt: Ik begin met 2 a 3 volkoren boterhammen ( maar net hoeveel zin ik heb ) met daarop een van deze producten: Slankie smeerkaas, 30+ kaas, Kipfilet, ham en als ik zin heb ik zoet pak ik gestampte muisjes. Of ik pak een bakje precies afgemeten 5 eetlepels kellogs met melk.

Tussendoor +/- 10:30: Een plak peperkoek/kruidkoek

Middag: 3 volkoren boterhammen met ook weer een beleg net zoals bij mij ontbijt ( probeer meestal ander beleg te pakken dan mijn ontbijt) of ik pak cracot crackers ( 5 ) met beleg.

Tussendoor: Cup a soup, of als ik zin heb in zoet een stuk fruit ( Kiwi, sinasappel, mandarijn, appeltje)

Avond eten: Eet ik eigenlijk wat de pot schaft, maar wij eten eigenlijk altijd gezond omdat mijn broer en vader fanatiek sporter zijn en dus bijna altijd gezond willen eten, maar ook echt wel 1 keer in de week frietjes hoor (zonder snack ik) :D maar laten we het houden op groente, vlees en aardappelen. Heerlijk eet ik altijd mee, ik pak zo min mogelijk ( gekookte) aardappelen en eet vleesvervangers omdat ik niet van vlees houd, hierdoor pak ik vaak wat extra groente, denk hierbij aan sla en spinazie enz. Ik houd niet van sausjes en lust geen mayonaise het enige sausje wat ik pak is dan ook ketchup voor de smaak.

Ik heb een fulltime kantoorbaan en helaas beweeg ik dus niet veel overdag terwijl ik eigenlijk wel een actief persoon ben. Daarom kleed ik me naar het eten meteen om en ga ik door naar me paardje, waar ik +/- 2 keer per week les op heb en de rest van de avonden rijd ik vrij en ben ik dus altijd op stal aan het rond lopen. Als ik in de avond dan rond 21:00 thuis kom ben ik kapot en pak ik een kop thee en ga ik rond 22:00 me bed in.

In het weekend ben ik wat minder streng voor mezelf, maar ben ik hele dagen op stal en eet ik dus eigenlijk heel slecht, ik ontbijt uitgebreider maar sla gerust als ik ik alle stallen heb uitgemest en daarna nog moet gaan rijden me lunch over. Dat is 1 ding wat ik weet dat slecht is. Op zaterdag tijdens een feestje bijvoorbeeld drink ik echt wel een lekker zoet wit wijntje, net zoals al mijn vriendinnen maar ik zal geen chipje of worstje aanraken.

Nu is mijn vraag, wat gaat er mis, wat doe ik fout, waarom val ik niet meer af en wat zou ik kunnen veranderen.

Bedankt voor jullie hulp want ik word er gek van!

Rena100

Re: Wat gaat er mis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:44

Als je strakker wilt worden en heel gericht 'vet' wil verliezen in jouw geval op je benen, zou je toch echt oefeningen moeten gaan doen. Dus je spieren trainen in je benen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:46

Ik denk dat dit een combinatie is van te weinig kcal en teveel koolhydraten. Probeer eens uit 1 maaltijd je koolhydraten te vervangen voor extra eiwitten, bijvoorbeeld kwark met fruit als ontbijt in plaats van brood. Verder doet zo'n peper/kruidkoek ook weinig voor je behalve een hoge suikerspiegel, in plaats daarvan zou ik extra fruit/rauwe groente eten.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:48

Ik zou eens proberen flink te minderen met tarwe. :) Brood is nog niet zo goed als iedereen denkt, veel over te vinden op internet, bijvoorbeeld ook over het boek: broodbuik. :)

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 12:53

Sodeletuut schreef:
Ik zou eens proberen flink te minderen met tarwe. :) Brood is nog niet zo goed als iedereen denkt, veel over te vinden op internet, bijvoorbeeld ook over het boek: broodbuik. :)

Heb inderdaad geprobeerd geen brood meer te eten, en daarom at ik in de ochtend kellogs en in de middag salade of crackers maar ik moet eerlijk zeggen dat het dan net lijkt of ik niet '' voldaan '' ben zegmaar :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:16

Dat is logisch dat je dan niet voldaan bent, want dat is maar zo weinig.. Ik zou op zoek gaan naar goede vervangende producten. Kellogs enzo zitten alsnog bomvol met suiker, en daar word je ook niet slanker van hihi.. Ik gebruik zelf graag havermout als vervanging van brood, je zou ook gezonde pannenkoekjes kunnen maken van bijvoorbeeld boekweit meel, of pannenkoeken met als enige ingredienten: ei, banaan (en evt havermout). Verder kan je zelf ook gezond brood bakken zonder tarwe en suiker. Genoeg alternatieven waar je wel verzadigd van raakt! Ik eet bijvoorbeeld elke ochtend havermoutpap: havermout, sojamelk, rozijnen en eventueel een stuk fruit erdoor, heerlijk! En ik maak vaak muesli (in een pan of in de oven) van havermout, honing, olie en rozijnen (met een beetje kwark en een banaan is het heerlijk).

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 13:31

Sodeletuut schreef:
Dat is logisch dat je dan niet voldaan bent, want dat is maar zo weinig.. Ik zou op zoek gaan naar goede vervangende producten. Kellogs enzo zitten alsnog bomvol met suiker, en daar word je ook niet slanker van hihi.. Ik gebruik zelf graag havermout als vervanging van brood, je zou ook gezonde pannenkoekjes kunnen maken van bijvoorbeeld boekweit meel, of pannenkoeken met als enige ingredienten: ei, banaan (en evt havermout). Verder kan je zelf ook gezond brood bakken zonder tarwe en suiker. Genoeg alternatieven waar je wel verzadigd van raakt! Ik eet bijvoorbeeld elke ochtend havermoutpap: havermout, sojamelk, rozijnen en eventueel een stuk fruit erdoor, heerlijk! En ik maak vaak muesli (in een pan of in de oven) van havermout, honing, olie en rozijnen (met een beetje kwark en een banaan is het heerlijk).

Bedankt voor de tip, hier kan ik zeker wat mee!
Recepten zijn erg welkom

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:32

Succes! :) Wil je precieze beschrijvingen van deze receptjes of denk je dat het zo wel lukt?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:33

Hier hebben we een centraal topic voor, waar veel gebruikers zitten met veel kennis van zaken die je ongetwijfeld kunnen helpen: [HK] Diëten en afvallen deel 5!

Hier plaats ik een slotje.