Tips tegen stijve, pijnlijke nek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Tips tegen stijve, pijnlijke nek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 08:20

Ik word erg gek van... zondagochtend werd ik vroeg wakker met een stijve, pijnlijke nek. Wist niet meer hoe ik moest liggen. Uiteindelijk toch nog even in slaap gevallen, maar de stijfheid en pijn was daarna niet minder. Omdat ik sowieso al een paar dagen niet fit was (verhoging maar niet echt ziek ervan), heb ik die dag vooral op de bank gehangen met een sjaal en een kersenpitzak in mijn nek.
Gisterochtend was het wat beter, en de pijn was in plaats van rechts nu links gaan zitten. Dus naar mijn werk, maar toch 's middags ziek gemeld omdat het niet ging. Afgelopen nacht werd het weer erger dan gisteravond, ben uiteindelijk maar op de bank gaan hangen want plat in bed wilde niet.

Ik probeer van alles: kruiken, sjaal, perskindolspray, ibuprofen.. maar het geeft allemaal maar een klein beetje verlichting. Heeft iemand gouden tips om hier vanaf te komen??

sharonalover

Re: Tips tegen stijve, pijnlijke nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:23

Naar een fysio/manueel therapeut ;)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:31

Naar de fysio misschien zit het wel helemaal vast.
Een verwijsbrief van de huisarts is niet nodig en de kosten ja dat hangt af hoe je verzekerd bent.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:39

Idd fisio of een infrarood lamp al geprobeerd? ik heb zelf ook regelmatig last van mijn spieren en die werkt op zich wel hoor :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:31

Een goede warme douche erop en spiergel die warm wordt (kun je bij de drogist wel krijgen). Een stijve nek kan ontstaan doordat je bijvoorbeeld op de tocht hebt gezeten/gelegen, of het kan zo zijn dat je inderdaad helemaal vast zit in je spieren (al komt dit niet in één dag zo erg op, meestal). Dan kan een fysio, osteopaat of chiropractor uitkomst bieden.

Beterschap!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:36

Spierontspanner en warm waterkruik :D

Ik zit vaak vast en bij mij krijg ik dan de symptomen hoofdpijn, duizelig. En om elke keer naar de kinesist te lopen is geen optie. Soms komt het een paar maanden niet voor en lig ik dan op een ander kussenper ongeluk dan is het weer prijs

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:17

Thermogene watten (rode watten) misschien nog te koop bij de apotheek, ofwel online bestellen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:19

Ik heb ook al maanden last van mijn nek/rug. Toch maar eens naar de HA gegaan en nu heb ikfysio. Werkt zeker +:)+