Hoi! Ik ben laatst een tijdje ziek geweest, het gaat nu wel weer goed (geen koorts etc meer). Maar nu moet ik constant hoesten, er zit heel veel slijm in mijn keel en ik heb keelpijn. Met ademen maak ik piepende geluidjes en ik voel me steeds heel moe, na een nacht slapen voel ik me niet uitgerust, eerder uitgeput. Ik heb het ook de hele tijd heel erg warm terwijl het opzich nog wel meevalt met de hitte hier in Nederland.. Ik ga binnenkort wel naar de HA, maar ik dacht, misschien heeft een van jullie een idee?
Hanmar
Geplaatst: 17-02-14 13:51
Hoe lang hoest je al? Zit het 'vast'? Heb je al eens gecheckt of je koorts hebt? Het klinkt als de nasleep van je griep, maar als je hier al lang(er) last van hebt best de moeite waard er toch even mee langs de huisarts te gaan. Te lang hoesten, je moe en warm voelen klinkt alsof je nog niet beter bent.
Gaat dat zo snel? Ik drink nu de hele dag thee en dat werkt wel een heel klein beetje gelukkig. Maar ik blijf nog hees en met piepgeluiden.
bliver
Geplaatst: 17-02-14 14:16
klinkt eerder als pfeifer. dat begint met koorts en keelontsteking en daarna kan je erg moe zijn. Huisarts geeft uitsluting het kan ook gewoon een simpel griepje zijn
CastaMickey
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-14 14:18
bliver schreef:
klinkt eerder als pfeifer. dat begint met koorts en keelontsteking en daarna kan je erg moe zijn. Huisarts geeft uitsluting het kan ook gewoon een simpel griepje zijn
Dat zou vervelend zijn zit ik niet op te wachten. Ik ken wel mensen hier die pfeiffer gehad hebben...
Rebel_Jits
Geplaatst: 17-02-14 14:18
Even langs de huisarts gaan. Ik had ook zulke klachten in het begin, nu ben ik vooral veel benauwd en moe.
klinkt als bronchitis....Ademen kost dan energie waardoor je weer moe bent, echter er is maar 1 manier om 100% zeker te zijn en dat is idd een arts bezoeken
Hanmar
Geplaatst: 17-02-14 14:20
Ja, maar het kan van alles zijn; Pfeiffer inderdaad, bronchitis, kinkhoest, longontsteking... Het kan ook heel simpel een griepje zijn dat toch net even is blijven hangen. Ik heb ook wel eens 2 weken gehoest en heb er geen Pfeiffer aan overgehouden!
Wel even goed je rust nemen; veel thee, groente en fruit (vitamine C!), en vooral hoesten niet inhouden maar echt laten uithoesten. Houd je temperatuur in de gaten; gaat die toch weer omhoog, dan echt even naar de dokter. Als je je zorgen maakt of het wordt erger/niet beter binnen een paar dagen, dan ook gewoon even naar de huisarts, die kan dingen uitsluiten voor je.
CastaMickey
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-14 14:21
Rebel_Jits schreef:
Even langs de huisarts gaan. Ik had ook zulke klachten in het begin, nu ben ik vooral veel benauwd en moe.
En wat is het bij jou uiteindelijk?
Bedankt allemaal, ik zal zsm een afspraak maken bij de HA! Hanmar: Hoesten vind ik lastig om goed uit te hoesten, doet erg zeer aan mijn keel en mijn borstkas klapt zo dubbel
DGL
Geplaatst: 17-02-14 14:28
Zelfde probleem hier, hoest al sinds nieuwjaar! Nog steeds niet helemaal opgelost maar ik heb van de huisarts zo'n astma pufje gekregen en dat verlicht wel. Dus ik zou gewoon even een afspraak maken
CastaMickey
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-14 14:30
DGL schreef:
Zelfde probleem hier, hoest al sinds nieuwjaar! Nog steeds niet helemaal opgelost maar ik heb van de huisarts zo'n astma pufje gekregen en dat verlicht wel. Dus ik zou gewoon even een afspraak maken