Zwemmerseczeem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Zwemmerseczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 11:37

Een tijdje geleden kreeg ik zwemmerseczeem tussen mijn tenen, veel bultjes en het jeukte gigantisch. Nu heb ik hier inmiddels Lamisil voor en lijkt het iets minder te worden. Het vervelend is alleen dat ik nu ook de bultjes op mijn handen/vingers heb. Gisteren begon het ook bij mijn pols te komen en vanochtend zaten de bultjes op mijn hele onderarm. Ik wil absoluut niet dat ik de bultjes straks over mijn hele lichaam heb, maar volgens mij besmet je jezelf vrij snel als de bultjes op je handen zitten.

Wat kan ik hier aan doen?

doezel2

Re: Zwemmerseczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:42

ik denk toch weer naar de ha gaan

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 12:18

Dat is inderdaad sowieso verstandig. Maar ik vroeg me af of er mensen misschien nog wat handige tips hebben om er zelf wat aan te doen. Zo heb ik gehoord dat azijn ook schijnt te helpen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:40

Weet je zeker dat het zwemmerseczeem is? Dat is sowieso een misleidend woord voor een schimmelinfectie tussen de tenen, en ik gebruik daar Miconazolnitraat 20 mg/g crème voor, te koop bij elke apotheek of drogist.

Maar het kan zijn dat jij van een andere schimmelinfectie last hebt, of misschien zelfs echt van eczeem. Dat laatste heb ik ook jaren gehad, en dan helpen anti-schimmelcrèmes je niet verder. Misschien toch even langs de huisarts of praktijkassistent :j .

Op deze site staat duidelijk uitgelegd hoe je zwemmerseczeem herkent en wat je er evt. zelf aan kunt doen:
http://www.blessure-aanwijzer.nl/zwemmerseczeem_voetschimmel_kalknagel.htm

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 13:28

Het heeft wel alle kenmerken van zwemmerseczeem, dus ben er vrij zeker van. Bedankt voor de link!