Apotheek stuurt recept niet door

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Apotheek stuurt recept niet door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 09:32

Doordat ik verhuist ben heb ik sinds kort een nieuwe apotheek, 1 herhaal recept ligt echter nog bij mijn oude apotheek.
Nu hebben ze mijn medicijnen blijkbaar al klaarliggen en gedeclareerd bij mijn zorgverzekering zonder dat ik ze al opgehaald heb.
Medicijnen zijn nu op en ik bedacht heerlijk laat dat ik nog niets had geregeld m.b.t. het doorfaxen van het recept.
Nu krijg ik alleen te horen dat ik ze alsnog bij mijn oude apotheek moet ophalen omdat het al gedeclareerd is.
Al met al is mijn vraag of dit klopt? Ik heb met mijn nieuwe huisarts contact gehad maar die kunnen mij geen nieuw recept geven omdat zij nog geen dossier hebben ontvangen :7
Gevolg is dat aangezien ik het zelf met geen mogelijkheid kan ophalen dat ik nu vrienden en familie moet gaan vragen of er iemand tijd heeft om ze op te halen voor mij terwijl er niemand echt in de buurt woont -O-

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:42

Kunnen ze het niet opsturen voor je? Bij uitzondering dan..

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:42

Oei, lastig!
Ik heb dat ook wel eens gehad, helemaal vergeten bij te bestellen. Kun je de medicijnen niet voor 1/2 dagen contant afrekenen bij je nieuwe apotheek? Dan heb je in ieder geval je medicatie voor een paar dagen en kun je je nieuwe voorraad misschien van de week zelf ophalen :)

Nijn

Re: Apotheek stuurt recept niet door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 09:47

Opsturen/bezorgen doen ze niet, bezorgen alleen in de directe omgeving en niemand woont in de straal waar zij bezorgen :n
Contant afrekenen is ook geen optie zonder recept.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:52

Je oude huisarts of behandelende arts bellen en vragen om een kopie recept door te faxen naar se betreffende apotheek :) (kon hier iig wel :) )

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:38

Oja natuurlijk, sorry :)

Ik zou de situatie toch nog een keer aan ze uitleggen, er is vast wel een manier waarop ze je kunnen helpen :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:52

Is het recept van februari? Of januari? Het lastige is als het in januari al klaar gemaakt is dat de apotheek de declaratie al doorgestuurd heeft naar de zorg verzekeraar en je dat niet meer teug kan halen. Dit gaat dus dan ook van je 350 euro eigen risico af. Als het pas in februari klaar gemaakt is zou het niet zo probleem moeten zijn kunnen hun het gewoon uit jou historie verwijderen en recept faxen naar je nieuwe apotheek.
Als je echt geen mogelijkheid het ziet het op te halen dan je oude huisarts vragen of ze naar je nieuwe apotheek een recept willen sturen. Dit is wel zonde want dan wordt het medicijn 2x gedeclareerd bij je Zorgverzekeaar en dus krijg jij ook 2x een rekening.

groetjes genja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:25

Met een beetje creativiteit levert de nieuwe apotheek gewoon het medicijn af, stuurt de oude apotheek het medicijn door naar de nieuwe, en levert die nieuwe apotheek dat doorgestuurde medicijn bij de volgende herhaling. Dan klopt het vrijwel in de boeken behalve de verzendkosten en de volgorde van de twee identieke doosjes.

Of ze sturen het gewoon zelf op, ik zie het bezwaar niet helemaal. De klantvriendelijkheid straalt er in elk geval niet vanaf... (En mag je medicijnen die nog niet zijn uitgeleverd nou wel of niet declareren?)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 12:28

Apotheek blijft volhouden dat het geen optie is want anders moeten ze de declaratie terug draaien, zie zelf het probleem daar niet zo van in maar het zal wel -O-
Oude huisarts zegt niets meer te kunnen doen voor mij omdat ik een nieuwe heb, nieuwe apotheek zegt niets te kunnen betekenen zonder recept.
Al met al is mijn vader nu zo lief om zijn lunchpauze op te offeren om mijn medicijnen op te halen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:50

Wat lief van je vader!
Ik zou een belletje doen naar je zorgverzekering hoe dat zit! :)