heftige steken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

heftige steken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 22:17

Hallo,

Toch even een topic aanmaken..

Ik heb normaal wel eens steken vlak onder mijn linkerborst. Nu is het vandaag alleen heel erg. Het is gisteren begonnen maar nu zijn de steken toch wel heftiger..

Ik ga maandag naar de dokter voor een paar dingen maar twijfel of ik eerder ga.. weet niet of meer mensen hier soms last van hebben en dat het volkomen normaal is haha

uiteraard meld ik dit maandag sowieso bij de dokter :)

tanjaatjuhh

Re: heftige steken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:18

verkouden geweest? gekke dingen gedaan? Er lopen daar ook echt zoveel spieren die je makkelijk zon gevoel kunnen geven. Heb het zovaak en dan denk ik na oja heb weer eens een beetje te gek gedaan op de boerderij haha

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:23

Mijn moeder had het zelfde, altijd steken, ze dacht dat ze altijd last van de maag had,
Maar bleek een voorbode voor een hartinfarct, als je twijfelt altijd een dokter bellen, beter een keer te vaak, dan een keer te laat.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 22:25

Nou dat is het rare dus. Ben anderhalve maand geleden verkouden geweest en verder niet ziek. Geen gekke dingen gedaan, juist rustig aan.. (lui weekje haha)

Heb hier al een tijd last van, maar dan nog geen halve minuut en ook niet zo heftig..

Ben begin vorig jaar nog helemaal gecheckt door een cardioloog vanwege een ruisje. Toen bleek alleen dat mijn hart iets te krachtig pompt en daardoor alleen mijn bloeddruk wat lager is. Dus daar maak ik mij niet direct zorgen om..

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:30

De volgende keer dat je ze hebt, probeer eens op je borstbeen te duwen en kijk of het erger wordt/je ze kan 'opwekken' of dat het niets uitmaakt. Er bestaat zoiets als het 'syndroom van Tietze' (ironische naam, ik weet het :+ ), een ontsteking van de kraakbeenaanhechting tussen borstbeen en ribben. Daar kun je steken van krijgen; typisch zouden die dan wat steviger worden als je op je borstbeen drukt. :)

Even met de huisarts overleggen kan in elk geval nooit kwaad. Als je het gevoel hebt dat de steken uitstralen naar je schouder/armen, of als je kortademig wordt, zou ik al eerder even gaan. :) Als het echt lang duurt en serieus pijn doet, dus niet 'vervelend' maar echt heftig, wel echt even eerder gaan.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:33

ilaan schreef:
Nou dat is het rare dus. Ben anderhalve maand geleden verkouden geweest en verder niet ziek. Geen gekke dingen gedaan, juist rustig aan.. (lui weekje haha)

Heb hier al een tijd last van, maar dan nog geen halve minuut en ook niet zo heftig..

Ben begin vorig jaar nog helemaal gecheckt door een cardioloog vanwege een ruisje. Toen bleek alleen dat mijn hart iets te krachtig pompt en daardoor alleen mijn bloeddruk wat lager is. Dus daar maak ik mij niet direct zorgen om..

Lichaam kan soms zulke rare dingen doen. Het is pijn op een enge plek , als het je bil of voet was maakte je je er direct niet zon zorgen om. Het is geen aanhoudende pijn of uitstralende pijn met tintelingen en doof worden van vingers , hand.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:35

Ik heb ook wel eens last van steken onder mijn borst. Zo'n pijnscheut waar je even van verkrampt. Iemand zij mij ooit dat dat gewoon je spieren zijn (?), ik heb er nooit verder naar laten kijken eigenlijk.

Maar er kunnen tal van oorzaken zijn. Ik zou vooral naar je eigen gevoel luisteren. Als jij het niet helemaal vertrouwt zou ik zo snel mogelijk even langs de HA gaan. Liever dat je voor het weekend weet dat het niks is, dan dat achteraf blijkt dat je beter eerder had kunnen komen :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:37

lastig ts.

ok heb dat een keer een hele nacht gehad.. daxht dat ik een hardaanval kreeg of zo.
's ochtends naar de dokterswacht.

waren 3 opties
1 hart.. dat was het gelukig niet
2 longembolie.. was het bij mij ook niet
3 een overactieve spier. dat was het bij mij waarschijnlijk. die trekt dan steeds samen.
oorzaak konden ze niet aangeven.

misachien dat dat het is?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:41

Hoest je veel de laatste tijd? Het kan namelijk een (af)gescheurd spiertje zijn :j

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 22:48

Net toch even de huisarts gebeld en ben morgen vroeg. Hij wilde het toch even onderzoeken omdat moeder een paar jaar terug ook vanalles met haar hart heeft gehad.

In ieder geval bedankt! Ga er niet vanuit dat het wat ernstigs is, maar vertrouwen doe ik het ook niet..

edit; als ik op mijn borstbeen druk word het iets erger. Maar eerder als in vervelender dan echt veel heftiger als pijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 02:34

Last van stress? (bewust of onbewust)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 06:21

Ik heb ook al een paar jaar dat ik steken in mijn borst heb,kan dan nauwelijks ademen.
maar als ik dan diep inadem dan knapt er iets endan is het over