Atkins dieet..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiindsaYxX

Atkins dieet..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:27

Hallo,
Ik hoop dat het hier goed staat!

Vorig jaar heb ik het cambridge dieet gedaan, 30kg kwijt.. En binnen een jaar weer eraan.
Ben nu opnieuw begonnen maar de shakes vind ik wel zo vies dat het me niet gaat lukken.

Nu heb ik me wat in zitten lezen en wil ik graag het atkins dieet doen..
Heeft iemand hier positieve of negatieve ervaringen over?
En is dit te doen met een glutenvrij dieet?

Alvast bedankt allemaal!

Groetjes

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:41

Ben niet zo van de "crash " dieëten ..voor een lange termijn resultaat is het beter
je eet patroon te checken aan te passen .
Anders val je straks weer af door een "dieet" , daarna verval je in je oude eetpatroon en dan
zit het er net zo hard weer aan .

Voor tips en triks m.b.t afvallen ..

[HK] Diëten en afvallen deel 5!

XxLiindsaYxX

Re: Atkins dieet..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:43

Bedankt voor je reactie!
Ga daar eens een kijkje nemen :). Vind het erg lastig iets wat goed is en resultaat geeft te vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:46

Zolang je van die crashdiëten blijft doen komt het er sowieso weer terug bij. Waarom probeer je niet onder begeleiding af te vallen ipv aanmodderen met die commerciële diëten?

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:48

Hoi hoi,
Hier heb ik inderdaad voor gekeken maar het word niet meer vergoed en dan word het aardig prijzig (denk ik?)
Ik dacht alleen dat dit geen crash dieet was alleen een dieet zonder koolhydraten.. Omdat ie nog zoveel mag. Maar dat komt misschien omdat de regels van cambridge nog in mijn hoofd zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:49

Nou ja, diëten waarbij iets weggelaten wordt zijn sowieso niet goed. Dus ook niet als je koolhydraten weglaat.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:50

Oke :)!
Bedankt voor de tip! Ik ga me als m'n internet op de laptop het weer doet eens even inlezen op dat topic wat ik net kreeg :).
Kijken of ik daar goede tips kan vinden!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:52

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:53

Bedankt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:53

Misschien toch investeren in je gezondheid? Jojo-en is hartstikke slecht, mijn moeder doet nu een "dieet" en daarmee verander je je voedselpatroon. Dmv bloedprikken wordt er gekeken wat jou lichaam het beste opneemt en wat je lichaam niet opneemt.

Je mag ook best wel fatsoenlijke dingen eten (crackers, ei, zalm etc).
De site is: http://www.nederlandslank.nl

Mijn moeder is afgevallen natuurlijk maar ook fitter geworden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:21

ik wil dit dieet ook enkele weken gaan proberen binnekort :j wel met structuur en gezonde maaltijden en vitamine pillen :j

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:23

Ben niet zo van het diëten. Als jij graag wilt afvallen, zou je beter gewoon je leef/voedingstijl aan kunnen passen i.p.v. al die crash diëten. Het is niet zo gek dat het er daarna zo weer aanzit als je weer terugvalt in je oude leefstijl.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:26

Horse_xx schreef:
Ben niet zo van het diëten. Als jij graag wilt afvallen, zou je beter gewoon je leef/voedingstijl aan kunnen passen i.p.v. al die crash diëten. Het is niet zo gek dat het er daarna zo weer aanzit als je weer terugvalt in je oude leefstijl.

Dat wilde ik inderdaad ook zeggen..

Als je echt blijvend resultaat wil behouden zul je echt je leefstijl aan moeten passen, diëten heeft dan ook niet echt zin als je weer normaal gaat eten als je op je streefgewicht zit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:27

XxLiindsaYxX schreef:
Hoi hoi,
Hier heb ik inderdaad voor gekeken maar het word niet meer vergoed en dan word het aardig prijzig (denk ik?)
Ik dacht alleen dat dit geen crash dieet was alleen een dieet zonder koolhydraten.. Omdat ie nog zoveel mag. Maar dat komt misschien omdat de regels van cambridge nog in mijn hoofd zitten!

Vorig jaar werd er niets vergoed, maar nu krijg je 3 uur in je basispakket. Sla je slag zou ik zeggen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:34

Ik probeer koolhydraten wel te minderen.
Dit houd in dat ik wel wat eet, dus wel 1 schep macaroni/rijst ed maar met meer saus.

Ik eet tussen de middag regelmatig roerei met veel groenten en spek.
's Avonds eet ik gewoon mee, maar dan geen of 1 aardappeltje en meer groenten/vlees.

Dit werkt voor mij zeer goed, en natuurlijk heb ik af en toe een dag dat ik wel "normaal" eet.
Als ik bij iemand anders eet ik gewoon mee.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:34

Ik heb atkins gedaan, maar alleen de 2 weken inductiefase om van mijn cola verslaving af te komen. Het werkte super, 5 kilo verlies en geen trek meer in suiker, ben daarna overgestapt op weight watchers omdat ik persoonlijk denk dat dat gezonder is èn ik echt een levensstijl aanpassing wil. Ik ben inmiddels meer dan 20 kilo afgevallen en voel me super!
Wat me erg stoorde aan atkins was die enorme putlucht uit je mond, dat zou weg moeten gaan na een paar dagen, maar heb er 2 weken last van gehad.
Verder kon ik op het laatst geen vlees meer zien.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 22:35

Bedankt allemaal!
Ook voor de tip van de diëtiste. Ik ga morgen gelijk eens kijken voor iemand hier in de buurt :).

Levensstijl aanpassen ben ik het helemaal mee eens, harde les naar goed... Dat weet ik nu dan ook :)!

Heb mezelf in ieder geval al aangewend geen frisdrank meer te drinken. Dronk heel erg veel redbull en drink sinds 1 maand alleen nog maar water en 1 x per dag een klein glaasje verse sinaasappelsap. Dus dat is in elk geval al een pluspunt :).

Heb nu gewoon voor morgen lunch en ontbijt rijstwafels, en savonds rijst kip en groente. Gelukkig houd ik niet van sausjes en eet ik meestal witte rijst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:43

Dat is erg weinig en witte rijst is niet heel geweldig. Heb je jezelf wel eens echt verdiept in voeding? :)

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 22:49

Hmm.. Niet echt om eerlijk te zijn, vind het zo lastig om te weten wat wel en wat niet goed is :).

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:52

als je dus een koolhydraat-arm dieet zou willen doen kan dat best.. het atkins dieet is in eerste instantie wellicht een crashdieet, maar daarna focus je op een definitieve leefstijl waarin je nog rekening houd met je koolhydraten..
rijstewafels, rijst, fruit, fruitdranken is in de eerste fase in ieder geval uitgesloten, allemaal koolhydraten..
kijk eens op de site van atkins, en bekijk daar eens de recepten..
dan gaat het vooral over eieren, spek, groene groenten (ook niet allemaal) koolhydraat arme snacks..
de regel is een beetje hoe vetter hoe minder koolhydraten..

hoe je het ook doet, er zullen wellicht veel kg's moeten verdwijnen.. ik ben het er niet mee eens dat als je 30 kg afvalt door atkins dat je het er weer binnen een jaar aan hebt zitten.. je zorgt ervoor dat je afvalt, en dan moet je zorgen voor een balans tussen inname van voedsel, en beweging..
als je daarna weer volledig te keer gaat, en allerlei onverstandige dingen eet, is het gemakkelijk om het dieet de schuld te geven..

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 22:55

Bedankt!
Ik denk dat ook. Ik ben zeker deels onverstandig geweest, maar van 500 kalorien per dag (cambridge) terug naar normaal eten is eigenlijk vragen om problemen.
Maar goed ik wil nu echt graag. En wil ook echt mijn levensstijl veranderen. Ik woon op mezelf en wat ik niet heb, pak ik ook niet.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:57

Via MW is er een Centraal topic over dieten en afvallen: [HK] Diëten en afvallen deel 5!

Ik raad je aan je daar eens te melden, er zijn daar een aantal dames die je heel goed op weg kunnen helpen. Crash-dieten gaat in elk geval nooit lange termijn-effect hebben, maar met kleinere aanpassingen die je vol kunt houden kun je een heel eind komen.

Omdat er dus een centraal topic is, plaats ik hier een slotje. In het centrale topic ben je ongetwijfeld welkom met al je vragen over allerhande dieten. :)