Ja het is een beetje een aparte titel, maar misschien herkend iemand de symptomen?
Ik zal even bij het begin beginnen.
Vannacht heb ik erg slecht geslapen, ik werd steeds wakker omdat dan weer mijn ene been tintelde, dan de andere, dan mn voet en dan mn hand. Heel irritant dus. Uiteindelijk om 04.00 maar gaan lezen in de hoop de tijd wat om te krijgen.
Vanmorgen opgestaan en ik had opeens last van mijn rechterknie. Die is ook wat dik (vocht er in). nou ja, kan gebeuren, ik heb gisteren veel gestaan en gelopen, dus dat zal het wel zijn.
Tegen de middag begon mijn rechterheup flink pijn te doen. Echt pijnscheuten steeds bij beweging en ook als ik stilzat. Met lopen voelt het of ik soms, als de pijn erdoor schiet, door dat been heen zak.
Ook blijft het been wat doof, tintelen en heb ik een koude voet.
Ik moest vanmiddag werken (nu nog steeds) en moet dan anderhalf uur in de auto naar mijn werk. Dat viel wel even tegen, want koppelen en gasgeven doet dus ook zeer in mn heup/been.
Mijn knie is nog steeds wat dik en pijnlijk ook.
Ik heb vanaf het werk maar even naar de huisarts gebeld omdat ik het toch wel heel vreemd vind allemaal en vooral ook het tintelende slaapgevoel van vannacht en vandaag vertrouw ik niet helemaal. Morgen kan ik om 08.35 terecht, dus nog even doorbijten, maar heeft iemand misschien enig idee wat dit kan zijn?
Ik denk dat er misschien een zenuw klem zit. Dan is de doorbloeding minder en gaat het been tintelen. Je moet alleen even oppassen als je het ook in andere delen van je lichaam krijgt. Succes morgen!
Bedankt voor de reacties. Het voelt gewoon heel vervelend, omdat ik het ene moment geen pijn voel en dan komt eropeens weer zo'n pijnscheut en verga ik. Bleh.
Ik heb sowieso slijmbeursontstekingen in mn beide heupen en moet foto's van mijn bekken en heupen laten maken. Ik had niet echt verwacht dat het dit zou zijn, maar ik ben geboren met HD aan beide heupen en ik weet dat mijn heupstand niet 100% normaal is, maar ik heb daar al meer dan 10 jaar geen last van gehad, dus ik ben best geschrokken nu. Ik hoop dat de foto's meevallen.
Ik heb het zelf ook, maar dan na een val van mijn paard enkele jaren geleden. Tijdens het rijden valt het gevoel van de huis in mijn buiten dijbeen uit en voel ik speldenprikken in mijn huid op die plek. Ook heb ik steeds vaker last van mijn knieën en heup. Ik heb dit bij de huisarts voorgelegd, maar mijn klachten zijn niet zo erg dat ik er iets mee zou willen. Of nou ja, hij zei dat er waarschijnlijk toch iets kapot is gegaan bij die val van mijn paard en dat je dan al snel aan een chirurgische behandeling moet denken. En dat vind ik het nu nog niet waard.
Maar ik ben heel benieuwd wat jij te horen krijgt.
Ik heb hier ook last van (afentoe) Bij mij is het standaard een scheve wervel die weer even recht moet worden geknakt.
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-14 19:01
Het is helaas nog steeds niet over. Inmiddels 50 ibuprofens later, maar zo gauw ik een dag heb waarop ik iets "te" veel doe (zoals een stal uitmesten of wandelen), is het weer helemaal mis.
Slijmbeursontsteking kan wel een half jaar duren voor het weg is. Ik heb er één in mijn schouder gehad en na foto's waarop niets te zien was, had ik de keuze uit een spuit erin(dacht het niet) waardoor de pijn bijna direct weg zou zijn of langdurig drie keer per dag 600 mg ibuprofen slikken, na vijf maanden was het over en tot nu toe nooit weer gehad. Je moet wel een sterke maag hebben als je voor het laatste kiest. Ik hoop het niet voor je maar waarschijnlijk zit er toch iets bij je heupen nu echt niet goed waardoor je die ontstekingen hebt, dan los je het met pijnstilling en spuiten niet op, helaas, sterkte.
ja die spuit wil ik ook echt niet, dan maar ibuprofen. Ik neem ze na het eten, dus niet op lege maag. Tot nu toe gelukkig geen maagklachten, maar ik hou niet van medicijnen nemen dus ik probeer steeds zonder als de pijn even wegblijft en dan valt het weer zo tegen als het gewoon glashard terugkomt. Ook 's nachts als ik slaap wordt ik er wakker van als ik me wil omdraaien enzo.
En dat moet je dus juist niet doen, gewoon elke keer slikken want als je stopt of mindert dan helpt het niet. Na één a twee dagen ben je meestal bijna pijnvrij maar dan moet je juist doorgaan, ibuprofen werkt juist ook in op de ontsteking en niet alleen op de pijn. Dus dom doorslikken, ik heb eerst twee maanden geslikt en toen ik een dag niet fit was en niet slikte kwam de pijn direct terug.