Blogilates/POP pilates

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Blogilates/POP pilates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 16:05

Aangezien ik er nog geen topic over kan vinden:
Wie doet nog meer aan blogilates/POP pilates?

Zelf ben ik er vandaag aan begonnen en na het lezen van meerdere ervaringen en het doen van het eerste filmpje (Beginners Calender) ben ik er super enthousiast over! :):) De manier waarop de filmpjes gemaakt worden, de tips en recepten maken het tot een erg leuke website : www.blogilates.com

Het lijkt me leuk om hier gezellig te kletsen over de blogilates en elkaar te motiveren om door te gaan.
Zwaar is het wel, maar een ontzettend leuke manier om thuis sportief bezig te zijn!

Anoniem

Re: Blogilates/POP pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:14

Ik doe al een hele poos deze filmpjes erbij, heb een poosje een kalender gevolgd maar vond het lastig dat ik daarbij niet alles kon trainen op mijn manier. Wel vind ik de manier waar op de filmpjes gemaakt worden erg leuk, motiveert echt. :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:18

Meld zich :D
Ik sport naast mijn gewone cardio & kracht in de sportschool ook met haar filmpjes. Niet extreem veel en meestal 2 à 3 filmpjes per dag en ik focus alleen op mijn core gebied. Benen en armen train in de sportschool, maar voor mijn core vind ik pilates heel erg fijn.
Vanaf volgende week ga ik er weer enthousiast mee bezig, momenteel herstel ik nog van een operatie :j
Ik vind haar ook heel motiverend en ze is super leuk om te volgen op facebook. Veel maaltijd foto's ook, die er altijd heerlijk gezond en jummy uit zien!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:50

Bij mij gaat het met vlagen. Heb een tijdje veel filmpjes van Blogilates gedaan, erg leuk. De laatste weken weer een beetje uit het oog verloren. Goed dat dit topic er is, kan morgen wel weer eens een workout van haar doen!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 21:12

Leuk! Allemaal vooral naast andere sporten dus :)
Het fijne vind ik dat het allemaal korte filmpjes zijn, kun je ze een beetje verdelen over de tijd die je per dag hebt.

Zelf rijd ik paard en wil ik naast pilates nog 30 days Ab & squat + hometrainer er naast doen denk ik.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:24

Dit ziet er best leuk uit! Ik heb tijdens m'n studie veel aan (perfect) pilates en later ook zumba gedaan, echt geweldig voor je houding en figuur! Maar daarna in combinatie met fulltime werken, paard, huishouden, etc heb ik het een beetje genegeerd met alle gevolgen van dien :o
Die filmpjes zijn wel leuk en motiverend, ik heb nu een paar zware deadlines op het werk maar ik ga even meelezen in de hoop over twee weken die motivatie nog steeds te hebben en het weer op te pakken.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 10:46

Je kunt ook voordat je gaat slapen nog even een filmpje doen bijvoorbeeld Yessy.
Tenminste, ik heb gister ook nog even wat oefeningen gedaan voor ik naar bed ging en dat beviel wel goed :)

Heb nu wel ontzettend spierpijn in m'n buik en bovenbenen :))

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:00

Ik ben ook begonnen! 2 filmpjes per dag, voor het grootste deel core/abs. Ik wil graag stiller op m'n paard zitten en ik denk dat het helpt als ik wat sterker wordt in m'n core. Maar ik vind het vooral heel leuk! Merken jullie al verschil? En zijn er bepaalde filmpjes die jullie leuk/goed vinden? Sommige zijn echt zwaar, zoals die ABC abs ofzo, dat hou ik niet vol haha. Misschien kunnen we elkaar hier wat motiveren!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 19:02

Ja ik vind de ABC abs ook echt super zwaar!
Ben nu bij dag 6, morgen dus rustdagje. Heb echt overal spierpijn, vooral mijn buik en bovenbenen aan de achterkant. Killing!
Heb wel het idee dat ik al iets strakker ben, vooral een plattere buik heb ik het idee. Of het is verbeelding hoor :P
Heb mezelf helaas niet opgemeten voordat ik begon, achteraf best jammer.. Jij doet geen kalender maar zoekt gewoon zelf filmpjes uit?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:29

Ja nu nog wel, maar zo'n kalender lijkt me ook leuk om te doen. Doe jij die beginners kalender?
Goed idee, opmeten! Dat ga ik morgen doen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 19:44

Ja klopt, die doe ik! :j En op de rustdagen vd kalender doe ik dan cardio :)
Tot nu toe vind ik het echt super leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:50

Ik lees mee! Straks op de laptop even kijken :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:52

Ik ga de kalender ook doen, starting today!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 09:59

Leuk LETS! Succes :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:46

Haha, heel veel succes!
Ik doe dit al een jaar of 2, soms wat meer, soms wat minder.
Want hardlopen en paardrijden gaan wel voor. Pilates gebruik ik vooral om mijn core (buik en rug) te trainen, en soms wat armen etc erbij. Handig, want dat is ook weer ondersteunend voor het hardlopen :)
Meestal doe ik dat door een dag uit de kalender te pikken die me aan staat. De filmpjes zijn altijd lekker motiverend, Cassey praat je er wel doorheen :D :P

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:56

Cassey is zo heerlijk Amerikaans. Aaaaand, 5 more! Come on! Yeaaaah lookin' gooood! Haha. M'n vriend lacht me uit als ik op m'n matje lig.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 13:00

Knap dat je het al zo lang volhoud Wendy! :)
Inderdaad heel erg motiverend.

Haha LETS :') Daarom doe ik dit altijd als mijn vriend niet in de buurt is :+

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:57

Ik ben nu op dag 4, maar ik heb eigenlijk weinig spierpijn. Daar baal ik dan toch van, dan heb ik het gevoel dat het niet zwaar genoeg is. Terwijl ik soms op m'n matje lig en me af vraag waar ik aan begonnen ben :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:06

Doe je de beginners kalender LETS? Want anders kun je best overstappen naar de "reguliere" kalender :j
Maar ik heb eigenlijk ook niet vaak spierpijn hoor (nu ik het langer doe wel vaker dan in het begin), al merk ik wel dat de oefeningen veranderen op het moment dat je meer gevorderd bent zeg maar. De belasting en intensiteit wordt anders.
De buikspierenfilmpjes vang je, op het moment dat je buikspieren nog niet zo sterk zijn, toch vaak op met andere lichaamsdelen. Waardoor je idd geen spierpijn krijgt.
En let je goed op je houding? Ook heel belangrijk, anders heeft het allemaal heel weinig zin.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:09

Misschien moet ik bij de buikspieroefeningen inderdaad meer op m'n houding letten dan. Ik heb nu wel spierpijn van de lower body oefeningen :). Doen jullie de stretch filmpjes ook? Die vind ik vrij lastig, zo lenig ben ik nog niet..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:35

Ik was heel fanatiek bezig met de work-outs van Jillian Michaels, maar heb wat blessures aan mn been en rug opgelopen (niet door de work-outs trouwens) waardoor ik nu in eerste instantie niet teveel mag springen/cardio maar wel juist aan mn core moet werken. Mn zus was vrij enthousiast over dit programma, dus wellicht ga ik me hier ook een tijdje aan wagen om een sterkere core te krijgen en mn benen nog wat te ontlasten met het fanatieke gespring van Jillian :+ Het is in elk geval pittiger dan het eruit ziet heb ik al van mn zus begrepen :)) Maar eerst even in overleg met mn fysio om te vragen wat hij er van vindt :Y)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:44

De stretch filmpjes doe ik ook ja :j Juist om te zorgen dat ik lenig blijf! Het is ook niet erg als je het niet kunt, het idee is juist om door te stretchen leniger te worden. Bovendien helpt het voor blessure preventie. Daarom probeer ik, als ik de tijd heb, na dag van de kalender, altijd een stretch filmpje mee te pakken. Of een yoga filmpje van tara stiles, maar die zijn soms nog veel moeilijker :')
Op het moment ben ik uit de running voor het hardlopen vanwege een gekneusde voet, maar met blogilates kan ik dan toch wat doen (filmpjes waarin springen voor komt sla ik wel over).

@eliine: en, is het goedgekeurd?

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:29

Naar aanleiding van dit topic heb ik vandaag eens 2 filmpjes gedaan. De Bubble Butt Workout en de 5 Minute Ab Express. :D
Doe op de sportschool ook o.a. Club Balance (mix van Thai Chi, pilates en yoga) dus ben al wel bekend met het soort oefeningen. Het ging goed, dus ik hoop dat ik de motivatie er in kan houden. +:)+
Morgen nog maar weer eens wat filmpjes uitzoeken waar je geen extra hulpmiddelen bij nodig hebt.