Wat is dit? Zo'n rare pijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zil

Wat is dit? Zo'n rare pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 08:00

Hallo bokkers,

Maandagmiddag ging mijn knie ineens zeer doen. Alsof ik hem heel lang in de verkeerde houding had gehad. Kan gebeuren dus geen aandacht aan besteed. 'S Avonds met het wandelen van de honden wilde ik omkijken en merkte dat mijn nek vastzat. Stijve nek dus. Daarna een rustig uurtje op de bank en tegen de tijd dat ik opstond deed alles pijn. Mijn polsen, enkels en nek en knie die al zeer deden.
Lekker naar bed gegaan in de hoop dat het wel over zou gaan. Vreselijk slecht geslapen, elke beweging deed zeer. Volgende dag op werk gingen kaken en borstbeen en schouderbladen ook enorm zeer doen.
Ik ben een wrak, lijk wel 80 als ik opsta, bukken kan bijna niet. Kracht in ene hand ook zo goed als weg. Kan pols niet draaien.

Het voelt niet echt als spierpijn. Het lijken meer mijn botten. Verder voel ik me kiplekker. Niet verkouden, geen hoofdpijn.......

Iemand een idee of wel eens mee te maken gehad? Ik ben benieuwd, ik vind dit wel zo raar. En belemmerend vooral. Bah!

SAKKIA

Re: Wat is dit? Zo'n rare pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:07

Geen idee wat het kan zijn. Maar als het je erg belemmerd zou ik niet te lang wachten met een bezoekje aan de HA.
En wat is pijn? Als in 1 is niet zo erg en 10 is bijna flauwvallen (noem maar wat hoor) ;)

Ik moet zeggen dat ik in de winter juist veel meer last heb van mijn spieren. Ik slikte altijd magnesium bij. Tijdje mee gestopt en toen kreeg ik een spiertrekking in mijn gezicht :+ Dus nu toch maar weer aan de magnesium en weer begonnen met sporten (hoe zeer mijn spieren soms ook doen, het moet want beter wordt het echt)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:14

Hier een beetje hetzelfde gehad.
Kreeg 's middags ineens pijn onder mijn linker schouderblad. Geen aandacht aan besteed en door gewerkt.
Mijn motto: Het is vanzelf gekomen, dus gaat ook vanzelf weer weg.

Echter werd het na 2 dagen zo erg dat ik niks meer kon. Kon mijn nek niet meer draaien, mijn armen niet meer omhoog doen. Alles ging pijn doen.

Naar de HA geweest en heb een scheur in mijn spier die is gaan ontsteken.
In mijn geval is er geen aanleiding voor die scheur. Heb geen idee hoe het gekomen is.

Gewoon even naar de HA gaan. Helaas kunnen wij je hier niet mee helpen. De HA wel :)

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 13:55

Bedankt voor jullie reacties. Maar ik wil niet zomaar snel naar de HA rennen. Wie weet is het gewoon een koutje. Maar mensen tegen wie ik het vertel hebben het allemaal gelijk over reuma. Dus ik was wel benieuwd naar ervaringen. Als het vrijdag niet over is dan bel ik begin volgende week voor een afspraak bij de HA.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:34

Zil schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Maar ik wil niet zomaar snel naar de HA rennen. Wie weet is het gewoon een koutje.

Dat dacht ik ook. Maar als ik langer had gewacht, had het heel erg slecht af kunnen lopen.

Neem iig paracetemol tegen de pijn. Dat scheelt alweer :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:37

Als het op zoveel plaatsen tegelijk zeer gaat doen, op zo'n manier dat je je echt belemmerd voelt in je doen en laten, dan lijkt een tripje naar de huisarts mij geen overbodige luxe hoor. Gewoon even naar laten kijken; is het een koutje, dan kan de huisarts je gelijk even geruststellen. :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:39

Kan ook gewoon een beginnende griepaanval zijn, neem een warm bad, en een flinke pijnstilling. Vanavond op tijd naar bed en dan morgenvroeg weer kijken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:46

Reuma komt niet van het een op het andere moment opzetten tenzij het acuut reuma is maar dan moet je ook koorts hebben en hartklachten krijgen.

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 15:11

Percy schreef:
Reuma komt niet van het een op het andere moment opzetten tenzij het acuut reuma is maar dan moet je ook koorts hebben en hartklachten krijgen.

Oke, bedankt voor de info, die klachten heb ik er gelukkig niet bij...

Verder wederom bedankt allemaal. Als ik er vrijdag nog mee opsta ga ik de HA bellen.
Voor nu is de pijn nog niet minder. Heb wel heel mijn huishouden gedaan.... :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:16

De pijn die jij beschrijft en waar het zit komt mij bekend voor.
Na onderzoek bij de HA en het ziekenhuis bleek ik HMS te hebben (hypermobiliteitsyndroom)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:19

kan ook een teveel aan stress zijn. stress doet heel veel met je lichaam pijnlijke spieren of vastzittende spieren haaruitval etc

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:20

Ik krijg precies hetzelfde als ik onderweg ben om goed ziek te worden. Dan krijg ik overal spierpijn en gaan mijn gewrichten pijn doen. En een paar dagen laten begin ik te snotteren en krijg ik koorts.

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:45

Misschien Fybromyalgie.

wes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:50

er gaat een virus rond..hier ben ik de enige van de club die nog niet ziek is geweest.En begint nu ook te komen.ook veel pijn in schouderbladen en erg moe. Het moest er van komen :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:31

Ts, hoe is het inmiddels met je?

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 00:24

Wat attent! Superleuk!
De meeste pijn is weg. Alleen niet in mijn rug en nek. Afgelopen vrijdag (pas) de dokter gebeld. Volgende week afspraak bij de fysio maken voor intake en hopelijk behandeling.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:51

Hoi wat vervelend voor je maar toch wel een behandeling bij fysio, bij griep kan je last hebben van spierpijn maar niet zoals jij het beschrijft ejn ook niet dat alles los van elkaar vast gaat zitten. Lijkt me apart, wat zei de dokter

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 22:53

Hele late reactie, maar had tussendoor weinig te melden. Dokter zelf ben ik niet geweest, want assistente gaf aan dat ik gelijk doorkon naar fysio. En aangezien ik weinig vertrouwen heb in mijn huisartsenpratijk (ben er al een keer weggegaan, maar dokter waar ik toen naartoe ging stopte er na een half jaar mee en ging ik automatisch weer terug naar oude dokter) maar wel een goede fysio ken, ging mijn voorkeur daarnaar uit.
Gisteren geweest, om een lang verhaal kort te maken. Er zit een spier op mijn rechterribben vast. die trekt mijn rechterbekken opzij, waardoor linkerbekken omhoog komen. Aangezien dat kruislings werkt, doet mijn linkerkant van mijn rug zeer. En ook mijn linkerbovenbeen en word mijn linkervoet soms koud. De fysio doet dry needling. Heb gister dus eerste behandeling gehad. Nu zijn klachten even wat erger, maar dat was normaal, zei hij. Heb oefeningen en nog een paar behandelingen te gaan. Hopelijk ben ik er dan vanaf.
Even ter verduidelijking. Ik heb dus nu alleen nog last van mijn rug. Alle andere pijntjes, aan polsen enz. zijn onverklaarbaar. Maar ook niet meer terugeweest. Hopelijk blijft dat zo.