Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik laat misschien ook even een scan maken, want heb er toch wel erge last van, met name onder mn knieschijf en die spier/pees ofzo wat er overheen loopt. Zonder tape krijg ik vooral erg veel pijn. chantaleddie schreef:hoe oud ben je?
misschien is de knieband te lang. die spier zeg maar. geen idee wat je er tegen kan doen maar vriendin van me heeft het ook en bij haar zeiden foto's enzo ook niet
Tessa_93 schreef:Misschien even een MRI scan laten maken? Kunnen verschillende oorzaken hebben, ik zou door blijven zeuren bij het ziekenhuis dat er even goed naar gekeken word.
En met de pijn bedoel je met ''bovenop je knie'' je knieschijf of boven je knieschijf zegmaar.
Edit: ik ben toevallig in December voor de 2e keer geopereerd aan mn knie, meniscus. Ik heb nu ook wat problemen met mn knieschijf en de pezen/spier er omheen en overheen. Fysiotherapeut doet goed zijn bestIk laat misschien ook even een scan maken, want heb er toch wel erge last van, met name onder mn knieschijf en die spier/pees ofzo wat er overheen loopt. Zonder tape krijg ik vooral erg veel pijn.
MRI inderdaad hannah41 schreef:Heb je alleen last van na het rijden? Kan het niet komen door spanning, te korte beugels bijvoorbeeld voor een knie die nog moet herstellen?
Maar ik zal morgen eventjes proberen met een gaatje langer. 
liedje89 schreef:Als je echt alleen met rijden last hebt zou je ook eens kunnen kijken of bijvoorbeeld met andere beugels minder last hebt. Je hebt bijvoorbeeld speciale beugels die wat gedraaid zijn (ijslanderbeugels) of beugels met vering, waardoor je knieën wat minder belast worden tijdens het rijden. Of inderdaad iets anders gaan zitten. Paardrijden is volgens mij ook vrij belastend voor je knieën daarvoor hoeft er niet gek veel mis mee te zijn.
Ik denk dat er trouwens maar weinig ziekenhuizen zijn waar je zo per telefoon een doorverwijzing krijgt voor een MRI scan, je zal eigenlijk altijd eerst naar de orthopeed moeten en foto's maken denk ik. MRI is erg duur en is vaak een wachtlijst voor dus dan doet men niet zomaar.
RSJami schreef:Ik heb contact gehad met het ziekenhuis (naja mijn ouders hebben contact gehad) en ze willen eerst nog eens een foto maken. 'Gewoon eventjes kijken..' Ze vonden MRI scan ietwat overdreven.. Mijn ouders hebben echt heel veel geprobeerd om over te halen voor de MRI scan, maar het ziekenhuis vindt het echt niet nodig, met als reden dat ik nog maar een kind ben. ?
Ouders (en ik) willen nu eigenlijk naar een ander ziekenhuis gaan, omdat jullie toch die MRI scan aanraden. Doen of niet?
Ik hoop dat er eindelijk iets gebeurd. Ik word nu toch wel gek van die pijn iedere keer Tessa_93 schreef:Verende beugels lossen niet het probleem in je knie op. Het zorgt alleen voor eventueel minder pijn in je knie tijdens het rijden.