Ik was benieuwd of mensen zich in mijn huidprobleem herkennen, vandaar dat ik een topic plaats.
Ik ga alsnog naar de huisarts, maar ik was zo aan t googlen en ik kan eigenlijk niks vinden wat aan mijn symptomen voldoet, dus ik dacht, ik probeer bokt eens.
Afgelopen zomer kreeg ik van de ene op de andere dag rode en jeukende bulten op mijn benen. Alleen mijn benen, en dan zowel onder als boven. Het leken me in de eerste instantie muggenbulten, ook qua grootte, maar hoe langer het duurde, hoe onwaarschijnlijker me dat leek. Het jeuken werd ook steeds erger. Zo rond september werd het wat minder en ik schonk er geen aandacht meer aan. Wel had ik vervelende littekens ontwikkelt, gezien ik me soms in mn slaap helemaal open krabte. Dus daar wilde ik nog wat aan doen.
Aangekomen in november begon het gedonder weer, maar nu had ik uitbreiding naar mijn armen, liezen en rug. De jeuk was intenser en ik ben naar de huisarts gegaan. Huidprobleem nav stress. Nou, juist, heel fijn, maar dan ben ik er nog niet af
Omdat ik niet direct onnodig mijn eigen risico wil gaan opmaken aan allerlei dure onderzoeken bij een dermatoloog was ik gaan kijken of ik niet zelf kon uitvinden wat het eventueel kon zijn.
Ik dacht zelf aan hooimijt, maar gezien mijn nieuwste symptomen lijkt me dat ook onwaarschijnlijk. Ik heb namelijk ook jeuk als ik niet op stal ben of die dag geen hooi heb aangeraakt. De afgelopen maand is het namelijk zo dat wanneer ik onder de douche stap (normaal warm) dat het jeuken erger wordt en ik nieuwe bultjes ontwikkel. Soms wel 3 of 4 onder de douche. Mijn slijmvliezen in mijn ooghoeken jeuken onder de douche ook ontzettend. Ik heb het zowel als ik thuis douche als bij anderen. Dus aan het water ligt het niet. Herkent iemand zijn of haar huidprobleem hierin?
Ik ben kortgeleden verhuisd en krijg deze week een nieuwe huisarts. Haar wil ik uiteraard ook mijn probleem voorleggen.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe mensen hun huid behandelen na een huidaandoening, om van de littekentjes af te komen. De plekken laten allemaal bordeaux rode plekjes achter, waardoor mn benen er een beetje gehavend uit zien. En dat wil ik voor komende zomer eigenlijk wel weg hebben.
Dus tips om je huid weer een beetje op peil te helpen zijn zeer welkom!Alvast bedankt
Duur geintje voor 20 seconden in een stoel en een naaldje in je arm. Alhoewel mn huisarts deze ook had aangevraagd bij het lab... Ga het allemaal even navragen bij mijn nieuwe huisarts. 
Ga ook zeker een aantal anderen proberen. Ga vanmiddag de papieren bij mn nieuwe huisarts inleveren en dan kon ik morgen al bellen voor een afspraak, dus zal mij benieuwen wat deze ervan zegt.