Galstenen of toch iets anders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Galstenen of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 15:57

Hoi Allemaal,

De problemen begonnen ongeveer een half jaartje terug. Ik kreeg ineens een vreselijk brandende pijn achter mijn borstbeen. Het kwam steeds vaker en s nachts werd ik er wakker van. Ik ben naar de huisarts gegaan en die gaf me omeprazol capsules. Ik mocht ze dagelijks gebruiken en dan afbouwen, dan moest het over zijn. Het hielp alleen minimaal. De pijn bleef en afbouwen lukte helemaal niet, al werden de klachten niet veel minder door de medicijnen.

2 maand terug werd ik s nachts wakker van een afgrijselijke pijn in mijn buik en rug. Ik wist me geen raad en kon niet liggen, ik werd duizelig en begon over te geven. Even zakte het af en kon ik rustig ademen, ik dacht dat het over was maar binnen enkele minuten begon het weer en het was vreselijk. Ineens voelde ik een soort klik en de pijn zakte heel snel af. De volgende dag was ik doodmoe en kon ik niet naar mijn stage want de zeurende pijn was er nog maar niet zo extreem als die nacht. De huisarts keek mijn urine na maar die was schoon, waarschijnlijk darmkrampen, niets om me druk over te maken.

Afgelopen donderdag middag zat ik rustig op de bank met de laptop. Ik ging even naar de wc want en toen ik terug kwam begon de vreselijkste pijn die ik ooit hebt gevoeld. Ik kon geen houding vinden. Na 1,5 uur zakte het iets af en ging ik even naar buiten. Terug thuis na 1 hap eten weer die vreselijke pijn, het zakte weer iets af en ik ging van huis, even kijken bij oefenspringen van een stalgenootje. De pijn bleef zeuren en ik ging naar huis want ik trok het niet meer. Thuis ben ik naar bed gegaan maar ik kon niet liggen, al helemaal niet op links. Ik kon op geen enkele manier mijn rust vinden. Kort daarna werd de pijn heviger en begon ik over te geven. Het was alleen gal. Toen maar naar beneden want op bed kon ik niet liggen, ook zitten lukte niet, staan gaf de minste pijn. De bank ging het beste, dan kon ik zitten maar toch wat hangen. De vermoeidheid was onwijs maar de pijn was erger en slapen kwam er maar niet van. Ik ben weer even naar bed gegaan maar al snel zat ik weer beneden. Weer boven de toilet gehangen en weer alleen gal. Om half 6 zat ik bij de huisartsenpost. Galstenen dacht de arts. Ik ging naar huis met dyclofenac zetpillen. Ze hielpen minimaal en ik kreeg vreselijke darmkrampen. Die middag weer naar mijn eigen huisarts want het bleef zo ontzettend pijn doen. Die huisarts zei me dat hij een buikgriep verdacht. Mijn darmen waren van slag en hij geloofde niets van galstenen. Met domperidon en brufen weer naar huis. Nu ben ik 2 dagen verder de pijn zakt niet af, ik leef al 4 dagen op alleen water. Ik voel bij diep inademen pijn in mijn rug.

Kennissen van mij denken wel dat het galstenen zijn. Heeft iemand hier ervaring met galstenen en kent iemand zich in mijn klachten? Morgen zou ik contact kunnen opnemen met de huisarts om toch te vragen voor een echo. Ik moet zowiso morgen laten weten hoe het gaat.

Thanks alvast ;)

Ibbel

Re: Galstenen of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:08

Klinkt meer als nierstenen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 16:11

Maar dat zou toch gezien zijn in de urine?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:13

Ik heb galstenen gehad, had heel andere klachten. Maar iedereen is anders. Echo of Bloedprikken kan uitsluitsel geven. De klachten moeten toch ergens vandaan komen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:13

_AAASCHAAA_ schreef:
Maar dat zou toch gezien zijn in de urine?

Nee hoor, daar hoef je in de urine niets van te zien.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:14

Ik had precies dezelfde klachten vorig jaar en ben in 2 dagen 5!! keer bij mijn huisarts of de huisartsenpost geweest, en 1 keer de huisartsenpost thuis geweest midden in de nacht. Ik werd ook afgescheept met diclofenac en later zelfs morfine pillen gekregen. Ik heb een echo gehad maar bij mij geen galstenen te zien, maar er werd ook niet verder gekeken. Toen ik op zaterdag weer bij de huisartsenpost zat kreeg ik te horen dat de beste man me niet weer zo naar huis wou sturen met maagtabletten, maar ik moest voor de zekerheid maar even urine laten controleren en bloed prikken op de SEH. Er kwam uiteindelijk een urineweginfectie uit. Ik heb geen moment pijn gehad bij het plassen, dus had er niet veel vertrouwen in dat dit het wel was, maar de antibiotica die ik kreeg sloeg gelukkig wel aan en heb geen last meer..

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 16:17

wauw wat een hoop verschillende berichten. Heb nu helemaal geen idee meer :P Ga morgen wel weer naar de huisarts want de misselijkheid en de pijn blijven, vandaag al 2 pijnaanvallen gehad.

Het moet ook wel ergens vandaan komen en ik laat me ook niet afschepen. Ik wil wel graag duidelijkheid. aan een buikgriep twijfel ik omdat ik dezelfde pijnaanval al eerder heb gehad en dat duurde veel korter.
Laatst bijgewerkt door Melvern op 09-02-14 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:18

Nierstenen kunnen ze zien via urine
als jij een niersteen aanval heb denk je er niet eens aan om naar oefenspringen te gaan kijken.
Ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Ik heb het alle 2 gehad en het is niet pretig nierstenen is heftiger dan gal.
Ik ga donderdag weer onder het mes met nierstenen 3de keer
Laatst bijgewerkt door wph1 op 09-02-14 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 16:19

Zelf denk ik ook niet echt aan nierstenen eigenlijk. De pijn lijkt hoger te zitten dan de nieren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:20

wph1 schreef:
Nierstenen kunnen ze zien via urine.

Zeker niet altijd. Soms zit er bloed in de urine, en soms zitten er witte bloedlichaampjes in de urine. Maar soms ook niet. Dat hoeft dus absoluut niet het geval te zijn.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:20

Mijn moeder heeft precies hetzelfde gehad. .
Een paar "aanvallen" later was de dokter ook overtuigd en hebben ze een echo(?) gemaakt.
Haar hele galblaas zat vol met gruis, deze is er uitgehaald en ze heeft geen pijn weer gehad.

Zij wist zich ook geen raad zoveel pijn, veel gal overgeven en op een gegeven moment niet meer durven eten omdat daarna de pijnaanvallen opspeelden .

Alleen onder de douche werd het enigszins dragelijk.
Heb hele nachten in de badkamer doorgebracht om haar in de gaten te houden wanneer ze op een tuinstoel onder de douche zat.

Ik hoop dat je er snel vanaf bent . Beterschap!

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:22

Ibbel schreef:
wph1 schreef:
Nierstenen kunnen ze zien via urine.

Zeker niet altijd. Soms zit er bloed in de urine, en soms zitten er witte bloedlichaampjes in de urine. Maar soms ook niet. Dat hoeft dus absoluut niet het geval te zijn.

Bij iedereen zal het zeker anders zijn maar bij mij was het altijd te zien in mijn urine.
Ben er helaas heel bekend mee al 13 jaar

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:22

Mijn man heeft een slokdarm ontsteking gehad, zijn klachten leken wel veel op wat jij beschrijft. Het 'probleem' met klachten is dat ze heel subjectief zijn en dus moeilijk te vergelijken.

Gal- en nierstenen geven vaak meer rug- dan buikklachten

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:24

ik heb precies hetzelfde gehad!
ong een half jaar mee gelopen..

bleken ook galstenen te zijn. geopereerd en de pijn was over

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 16:24

De pijn komt ook meer onder mijn ribben ( rug ) en rond mijn maag bij mijn buik. Maar mijn rug is het geen wat er voor zorgt dat ik geen enkele houding kan vinden en het idee krijg dat ik helemaal gek wordt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:34

Je galblaas zit aan de rechterkant en jij had juist pijn aan de linkerkant?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 16:38

De pijn zit rechts maar op links kan ik helemaal niet liggen...

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:35

en ben je bij de dokter geweest.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:43

Herkenbaar. :j
Ik heb ook galstenen gehad (1tje maar) en ben daar een aantal jaar terug aan geopereerd en sindsdien geen last meer gehad.
Als ik een pijnaanval kreeg, kon ik ook bijna geen adem meer halen en ging ik vaak ligt voorover staan met mijn handen ergens op steunen, maar op een gegeven moment hou je het inderdaad niet meer uit.

Ik zou zeker terug naar de huisarts gaan, want als je galblaas gaat ontsteken, ben je verder van huis.
Nu kunnen ze je galblaas nog via een kijkoperatie eruit halen en hou je maar 2 kleine littekentjes over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:46

Ik heb galstenen gehad en galblaas is operatief weggehakt, sommige dingen herken ik wel en sommige ook niet. Ik kon dingen als Frisdrank-Alcohol-Kool - vet eten en nog wat anders niet verdragen dan kreeg ik maagzuur , dat voelde als een stekende pijn op de borstkas en rug vaak ook buiten adem/benauwd . Paracetamol maakte het erger en alleen overgegeven hielp , ik had bijna geen eetlust en viel veel af. Heb 1 keer maar een galsteenkoliek gehad en toen lag ik echt te kroelen op de grond dang dat deed echt vies veel pijn , en na de verwijdering kan en durf ik alles weer te eten en drinken dat heeft lang geduurd..

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 12:27

Ik ben bij mijn huisarts geweest ( nummer 3 ) en zij denkt nietstenen. Vannochtend urine ingeleverd voor onderzoek en bloed af laten nemen. Ben heel benieuwd.

Mag straks bellen voor de uitslag van het urineonderzoek en dan nog even wachten op de bloeduitslagen

Zazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:34

Succes! Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Ik heb ook galstenen gehad, sommige dingen herken ik (die hele hevige pijnen waar je geen raad mee weet, en waarbij je niet stil kan liggen, en overgeven). Bij mij zat de pijn altijd op dezelfde plek: rechts naast/onder mijn ribbenboog, dat doortrok naar mijn zij en rug. Op de echo zagen ze meteen dat ik galstenen had en ben daarna snel geopereerd om mijn galblaas te verwijderen. Sindsdien geen last gehad.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 13:07

Volgens mijn arts is een echo op korte termijn niet te regelen alleen spoed en dat is het niet. Een echo geeft meteen beeld wat het is maar dat gebeurt nog niet. Misschien als ze er wel iets van vinden.

Zazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:23

Vervelend, die dingen verschillen altijd zo per ziekenhuis. Bij mij was het toen wel als spoed beoordeeld, omdat er afwijkingen in het bloed waren.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:24

Ik heb precies hetzelfde gehad en bij mij bleek dat de galblaas ontstoken was. Die is er toen meteen uitgehaald en ik heb nooit weer last gehad.