ontsteking in teen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rayoow

ontsteking in teen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 16:57

ik loop nu al ongeveer1,5 maand met een fikse ontsteking in mijn teen, heb antibiotica kuur gehad en biotex badjes maar niks werkt. Ook met betadine scrub schoonmaken ect geprobeerd....
Ha zegt dat er stukje nagel uit moet en in het ziekenhuis zeggen ze van niet..
Het begint ommerhand behoorlijk pijn te doen met lopen.

Heeft iemand ideeen hoe ik kan zorgen dat de ontsteking minder word?

K_im

Re: ontsteking in teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:43

Zeggen ze in het ziekenhuis ook niet wat je wel moet doen dan?

En gaat het om een ingegroeide teennagel? Aangezien je HA zegt dat er een stukje weg moet.. De mijne doet dat zelf, dus wellicht is dat ook nog een optie.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 17:50

nee hij is net niet ingegroeid, daarvoor ooit wel eens, volgens mij is die ''wond'' nooit dichtgegaan

Ik heb als tip van ziekenhuis alleen zodat nagel niet kan ingroeien: als ik heb gedoucht stukje karton(van vloeitjes of iets dergelijks) onder puntje van mijn nagel...

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:32

En waarom geeft je HA aan dat er een stukje teennagel verwijderd moet worden? En kan hij dat niet zelf doen dan?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:35

Is het stukje teennagel wel echt weg? Dat denk ik ook weleens, maar dan zit er toch nog een heel dun stukje te irriteren. Ik zou eens een pedicure proberen. Wellicht kan hij/zij voor opheldering en een oplossing zorgen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:36

Ik denk dat je HA bedoeld dat je nagelbed wat vesmald moet worden? Dit kan idd weken en volgens mij kan je HA dit zelf.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:38

Je zegt dat je wel ooit een ingegroeide teennagel heb gehad?
Heeft de dokter die eruit gehaald? En zo ja, hoe is dat gedaan?
Bij mij is er ooit een stukje afgehaald, maar hij groeit regelmatig weer in.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 18:48

die is er toen stukje afgeknipt idd,
ze zouden mijn nagel versmallen maar hoefde volgens ziekenhuis niet(werd echt door verwezen)

Ik zie en voel daar nergens meer een stukje nagel..

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:53

Ik heb ook wel een gehad dat mijn nagel een stukje weggeknipt was ivm ingroeien alleenwas dat blijkbaar niet goet gedaan en was er een stukje blijven zitten wat vrolijk verder groeide, mijn teen werd toen megadik en als ik er aan kwam leek het net of er iets heel scherps onder mijn huid zat, toen dat stuk was weggehaald was mijn teen vrij snel over.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:55

Bij de pedicure hebben ze volgens mij speciale dingen die ervoor zorgen dat de nagel een beetje omhoog blijft staan en dus niet kan ingroeien.
Ik zou daar eens naar informeren.
Laatst bijgewerkt door Kailonne op 06-02-14 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:55

Ik zie hem zelf ook nooit meteen. Het kan best diep zitten.
Wat ik ooit als advies heb gehad van de dokter: een watje (ik knip altijd een stukje van een wattenschijfje af) tussen je nagel en je huid doen. Op die manier komt je huid "vrij" te liggen, en kan de ontsteking ook rustig worden.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:56

Heb ook vaak zat ingegroeide teenager gehad echt enorm veel pijn want het gaat ook niet weg.
en ging ik wel eens stappen en stond iemand er op kon wel janken haha.
maar als ik het weer voel opkomen knip het het alvast weer weg voor dat het in kan groeien want anders moet ik het laten weghalen van de dokter en dan snijden ze de zijkanten van je teen weg.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:56

Heel herkenbaar dit verhaal.
Ik kan je een ding aanraden en dat is na de medisch pedicure.
Die heeft mij iig super goed geholpen

Zij heeft met watjes alles vrijgemaakt zodat de ontsteking vrij kwam liggen,
en hierna heb ik een nagelbeugel gekregen zodat mijn nagel niet meer in kon groeien

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 19:24

ik zal dat met die watjes vanavond na het douchen eens proberen.
Voor het douchen nog soda badje(misschien heel mischien dat t toch nog beetje helpt)
En anders pedicure
Kan ommerhand janken van de pijn, de hele tijd steken en voel het gloeien..

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:40

ik weet wat je bedoeld... ik heb het ongeveer 2x per jaar -O-
Na het douchen is handig ja, dan is alles nog week.
Maar het watje helpt bij mij altijd. je knipt als het ware een reepje af, en dan goed tussen je nagel en huid. ik doe 2x per dag een schoon watje, omdat er vaak wat troep uit kan komen. en goed schoon houden. Hopelijk merk je al snel dat het wat rustiger wordt.
de dokter zei toen tegen mij dat het ongeveer hetzelfde effect heeft als wat Kailonne beschrijft.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:44

K_im schreef:
Zeggen ze in het ziekenhuis ook niet wat je wel moet doen dan?

En gaat het om een ingegroeide teennagel? Aangezien je HA zegt dat er een stukje weg moet.. De mijne doet dat zelf, dus wellicht is dat ook nog een optie.

Precies dat, en dat kost je dan ook geen eigen risico.
Ik heb het ook een keer of 5/6 gehad en moest het laten uitsnijden + weg'branden'.
Gewoon bij de huisarts, bij mij werd het veroorzaakt omdat ik al een vreemde vorm teennagels had en nadat ik een kastdeur bovenop mijn teen had gekregen, groeide mijn nagel daarna automatisch mijn teen in. :=

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 19:45

Oke bedankt voor de tips, ga het proberen :)

Mocht dat niet lukken(na paar dagen al iets rustiger worden) word het nog een keer huisarts en of pedicure

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:47

Nog een keer een afspraak maken bij je huisarts!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:52

Zo'n watje is allemaal leuk, maar dan moet je ook wel net alles omhoog kunnen wippen. Ik had er ook vaak last van (lag aan mijn sportschoenen) en was echt verschrikkelijk. Dan knipte ik alles weg, maar zat er toch een stukje helemaal onder de huid. Dat kan je amper zien met het blote oog.

Even een vies plaatje van internet geplukt (halve teen ligt hier open). Als de huidflap dus dicht is, zie je niet dat er eigenlijk nog een stukje teennagel onder zit. Het lijkt dan ok, maar er zit toch een deel ingegroeid. Kan zomaar zijn dat dit bij jou het geval is hoor :j

http://www.google.nl/imgres?sa=X&biw=13 ... CHsQrQMwCw

Ik dokter altijd een beetje zelf en ik heb nu nergens last meer van. Ik knip mijn nagel in recht naar beneden (echt ver! Bloed soms ook wel) en dan met een pincet naar je toe trekken (dan trek je als je ver genoeg naar beneden hebt geknipt het ingegroeide deel mee). Maar een huisarts moet dit toch goed kunnen doen :D.

Ga echt snel naar die pedicure hoor :j. Dit moet gewoon opgelost worden, want is geen doen zo. Als je nagel ingegroeid is, helpen die sodabadjes ook niet. Wel om het week te maken.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:53

Vervelend en weet er alles van. Enigste wat ik je aan kan raden als je niet verder komt bij HA is idd de pedicure! Helpt mij altijd goed en ben je lekker weer een aantal weken pijnvrij. Is Iig het proberen waard. Succes, want het voelt echt niet fijn;)

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:58

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 21-10-23 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 20:08

ik ben ook van t zelf dokteren idd en trek m met n pincet ver omhoog om te knippen, kip vaak ook net iets te kort daardoor :)

Ontstekingen in deze teen vaker gehad maar ging altijd wel over na AB kuur en goede knipbeurt.
Zit er nu zelfs aan te denken om dat stuk bij ontsteking zo weer opnieuw open te prikken met naald o.i.d, want volgens mij is ie weer dicht..

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:15

Als je teennagel is ingegroeid dan zal dat weg gehaald moeten worden. Maar als je teen gewoon ontstoken is kan je Echinaforce creme kopen van A.Vogel. En je teen hier goed mee insmeren liefst dan een pleister erop of een gaasje zodat het de hele tijd kan intrekken. Grote kans dat het dan zo over is ik vind het een wondermiddeltje.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:20

Iieeuww... Die foto... Kriebels heb ik ervan

Klopt Zap... Het is ook lastig uit te leggen..
Het watje doe ik er aan de voorkant al onder, tot het punt waar het pijn doet zeg maar. Op die manier komt het ook een beetje omhoog, en de huid ligt "vrij"
Ik doe het ook altijd steriel.

Ik heb idd ook gehoord dat soda niet goed is.

Uiteraard is een bezoekje aan de pedicure of toch nog een keer de dokter geen slecht idee.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:24

Ik zou stoppen met zelf dokteren, morgen ochtend een afspraak regelen bij een huisarts die het weg wilt halen (ze kunnen het allemaal, maar niet elke huisarts wilt het doen). Je zal met een beetje pech een weekje met pijn en moeite kunnen lopen, maar dat loont wel. En met geluk heb je weinig last en is de pijn na een dag of 3/4 weg. Maar ga uit van een week, daarna is de pijn weg. De onsteking verdwijnt en als je zegt dat je je nagelbed een stuk wilt laten wegbranden met een soort zuur (voel je niks van, je teen is toch verdoofd) dan komt de onsteking ook niet meer terug omdat hij niet breed genoeg is om nog eens in te groeien. :)