Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rindin schreef:Als aanvulling op de rest; probeer je enkel wel te bewegen. Als je hem dan toch omhoog hebt liggen, probeer dan naar voren en achteren te gaan met je voet. Ook niet vergeten je tenen te bewegen. Hiermee voorkom je dat de boel stijf wordt en de spieren die je hiervoor gebuikt zorgen ervoor dat de vloeistofstroom op gang blijft. Je mag het bewegen best voelen, maar ga niet door de pijn heen.
Is je enkel behalve dik ook blauw?
Marie111 schreef:Ga naar de fysiotherapeut !!! Probeer echt voor morgen of vrijdag een afspraak te maken.
De fysio kan het namelijk tapen - dat geeft steun en je enkel herstelt veel sneller.
Ook kan de fysio je goed adviseren over wat je wel en wat je juist niet moet doen (veel beter dan een huisarts).
Ik heb een paar jaar geleden mijn enkel flink verstuikt en dat was na een paar maanden nog steeds een beetje dik. Toen naar de fysio geweest en die zei dat ik eigenlijk gelijk na het verstuiken had moeten komen. Had ze het kunnen intapen en zou het na een paar weken hersteld zijn, i.p.v. een half jaar.
Naar de fysio dus !!!

Ik kan weer bijna gewoon lopen, de zwelling verdwijnt langzaam, en de pijn trekt weg. Het blijkt dus after all allemaal niet zo erg te zijn als het leek.