'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 20:41

Tjza, ik zag de broek/onderbroek via een blog en heb het filmpje bekeken. En ben eigenlijk heel benieuwd wat vrouwelijk (en mannelijk?) bokt hier nu van vind. Zag nog geen topic, kon wel het topic over de anti-rape condoom vinden. Vind dit dan toch een safer alternatief. Ik ben benieuwd hoe waar alles wat geclaimd wordt daadwerkelijk is (echt niet door te knippen / snijden?).
En voor een vrouw met een maatje meer, gaat het niet snijden als je hem goed vastzet? Levert het geen mega muffintop op? Blijft het echt zitten, en voor de vrouwen met een maatje minder, glijd hij dan niet alsnog zo van de heupen af?
En wat vinden we sowieso van het idee? Nuttig / nutteloos? Ik kan me goed voorstellen dat het voor veel vrouwen (zeker toen ik de sportbroek zag) op sommige plekken echt een fijner gevoel is. Aan de andere kant zijn er ook al reacties als: 'If a man can't get what he want, he will only get more agressive! I'm afraid it will only lead to more deaths!' in het NL: 'Als een man niet krijgen wat hij wil, wordt hij alleen maar agressiever. Ik ben bang dat dit alleen maar tot meer doden leid!"
Terwijl het onderzoek wat ze gebruiken nadrukkelijk zegt, dat het niet tot meer geweld leid.
Een moderne kuisheidsgordel dus.

Een kleine samenvatting van wat het nu is:
Anti Rape Wear is een nieuwe onderbroek die moet voorkomen dat vrouwen verkracht worden. De onderbroek kan niet doorgeknipt worden en kan niet door iemand anders worden uitgetrokken.

De Anti Rape Wear onderbroek is een soort van moderne kuisheidsgordel. Het moet een effectieve barrièrelaag creëerden zodat vrouwen en meisjes zichzelf passief kunnen verzetten tegen een aanvaller. Dit is een extra middel om een verkrachting te kunnen weren.
De ontwikkelaars gebruiken een onderzoek van de Eastern Mennonite Universiteit als onderbouwing van hun product. Uit dit onderzoek blijkt dat weerstand de kans verhoogt op het vermijden van een voltooide verkrachting, zonder dat het slachtoffer hierdoor meer kans op lichamelijk letsel oploopt.

Een foto van de prototypes:
Afbeelding

Voor het filmpje:

Algemene link naar de fundraiser:
http://www.indiegogo.com/projects/ar-we ... an-be-worn

Ze hebben een fundraiser gestart waarvoor ze nu genoeg fianciering hebben dus ze zijn verder gegaan met de ontwikkeling van het ding.

Zelf totaal geen ervaring met dit soort dingen, (gelukkig maar?) ben een vrouw die tot nu toe haar mannetje wel staat zeg maar :+ alleen ik zie zowel voor als nadelen. Bijvoorbeeld die 132 combinaties voor dat 'slotje' heb je er net wel zin in, zit je er net naast! En wat als je dat plasticje wat het slot moet zijn sloopt?

Dus bokt, shoot?

PureSG

Re: 'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:43

Ik had hem gezien inderdaad. :j

Ik zie er erg veel voordelen in en denk dat het het veiligheidsgevoel kan verhogen.
Maar ik vind de combinaties voor het slotje ook niet helemaal handig, maar dat is vooral omdat ik het type ben die het vergeet. :')

Verder vind ik het een goed concept!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:46

wat nou als je heel nodig moet piesen en je broek niet open krijgt?
of de combinatie vergeet..
of je een ongeluk hebt gehad en ze moeten in je lies o.i.d. zijn? kunnen ze hem niet openknippen...
kweet niet...

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:47

Op zich slim concept. Alleen zou ik me er zorgen over maken dat het bij de aanvaller agressie oproept en de gevolgen nog ernstiger zijn.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:47

Oke, er zit dus een slotje op? Kan je die niet openmaken met een haarspeld? En wat als je heel nodig moet plassen? :')

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 20:48

Nouja, zit er inderdaad net over te denken met een vriendin. Wat nu als je zo nodig moet plassen en je krijgt hem niet open?
Wat als je op date bent, dat ding aan doet en toch wil maar niet lukt. Staat lekker simpel 'Ja de dat was leuk, maar moet even mijn anti-verkracht onderbroek uitdoen hoor, niet dat ik je niet vertrouw hoor!'
Of wat dan als je een ongeluk hebt gehad? Moeten ze als je 'm zel fniet meer uit kan doen de brandweer erbij halen?
"Ja we hebben hier een mevrouw met een moderne kuisheidsgordel, en dat ding moet toch echt uit nu!"

Sta je dan te kijken...

Lol Jill, zit het net te typen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:50

Sorry wat een flauwekul die onderbroek. Alsof een man je alleen op die manier kan molesteren. Ze moeten het gewoon uit hun hoofd laten, als een vrouw nee zegt dan bedoelt ze ook nee.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:50

Denk dat je een verkrachter behoorlijk pissig maakt als hij je uitkleedt en je hebt een onmogelijke onderbroek aan. Wil je ook niet hebben.. Waarschijnlijk verzint hij dan wel andere dingen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:51

Heel stom ietsje... Stel je wordt bedreigd.. hoeveel mensen geven dan niet hun pincode? Dus waarom niet het slotje hiervan?

En ook het vaak genoemde ongeluk...

Aan de ene kant goed bedacht, maar denk dat iemand die zoiets doet, het niet meer zo boeit dat ie iemand nog mishandelt of wat dan ook :S

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:52

Dronken proberen je onderbroek open te krijgen :+

Maar verder echt een top idee. Heb een verkrachting meegemaakt in mijn omgeving en dat is verschrikkelijk, dus daarvoor is het wel goed

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:53

ik zeg ja en nee...idd stel je krijgt je broek idd niet uit als je hoge nood heb of iets..
en idd tijdens ongelukken is t ook niet fijn voor hulp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:53

Wel erg interessant. Maar toch vraag ik me af of er dan niet gewoon iets anders gebeurt... Orale verkrachting bijvoorbeeld.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:54

En dan heb je zo'n handige onderbroek aan, wil iemand je verkrachten en zet dus maar mes op je keel, zodat je de juiste combinatie van het slotje doorgeeft.
Nee, ik denk dat dit niet de oplossing zal zijn...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:58

Ik vind het een ontzettend slim concept en in bepaalde omstandigheden zie ik mezelf dat wel dragen. Maar ik heb de blaas van klein duimpje en als ik voel dat ik moet plassen moet ik eigenlijk al op de WC zitten anders ben ik te laat, ik denk niet dat het slot daarvoor efficiënt genoeg is. :n

Maar wat als iemand je wapen of iets tegen het hoofd houd voor de combinatie? ( :') ) Ook voor zo'n ding over je hoofd trekken?

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:59

Dit heeft misschien wel meer voor- als nadelen, maar als iemand een mes op je keel zet en zegt dat je die code moet geven zijn er maar weinig die het dan niet geven (en wat daarmee gebeurt wil ik niet weten). Dus infeite is het misschien een veilig gevoel maar van die mannen die niks anders willen hebben vast wel een mes en/of pistool bij zich. Echt veel nut heeft het dan niet :' )

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:59

Slina schreef:
Denk dat je een verkrachter behoorlijk pissig maakt als hij je uitkleedt en je hebt een onmogelijke onderbroek aan. Wil je ook niet hebben.. Waarschijnlijk verzint hij dan wel andere dingen.

Daar zeg je wat... Ik wil ook 1 voor mijn mond hebben.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:00

antje_vip schreef:
Slina schreef:

Daar zeg je wat... Ik wil ook 1 voor mijn mond hebben.

Je hebt ook nog handen :x

Als die man geen seks kan krijgen, dan zorgt hij dat hij wel iets anders krijgt. Denk ik dan.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:02

Hoe strak moet die band wel niet zitten om ervoor te zorgen dat ie niet van mn kont afgetrokken kan worden... :?
En wat nou als je niet van een boxer houdt, maar meer slip of string persoon bent?

Ik denk niet dat de "verkrachter" na het uittesten van de onderbroek denkt "ach laat dan maar zitten hoor, ik **** wel een geit..." :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:02

Zo van, het type mannen dat meiden verkracht zegt vast van: oh je broekje is beveiligd dan niet, fijne dag nog. :wave:

Ze zullen vast niet alleen maar agressiever worden ofzo, neeuh!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:04

Zoals ze aangeven, een onderbroek die niet afgaat zorgt er vaak voor dat de persoon opgeeft. Jullie spreken hier over messen en molesteren, maar verkrachters zijn niet altijd voorbereid en/of gaan op in een moment. Net als sommige handtastelijke jongens/mannen.
En sorry, maar verkrachting vind ik echt veel erger dan wonden, breuken enzo. Maar kan aan mij liggen.

Vind het geen slecht idee, zeker als je je echt onveilig voelt in je omgeving. Dat slotje, tja, misschien niet helemaal handig. Maar niemand die zegt dat je hem altijd aan moet, dus bv enkel in onveilige plaatsen of momenten van de dag, waarop je bv alleen ergens bent.

Zit wel wat in vind ik.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:08

Ik denk dat je een verkrachter alleen maar pissig maakt hiermee :=

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:10

Aria_zz schreef:
Vind het geen slecht idee, zeker als je je echt onveilig voelt in je omgeving. Dat slotje, tja, misschien niet helemaal handig. Maar niemand die zegt dat je hem altijd aan moet, dus bv enkel in onveilige plaatsen of momenten van de dag, waarop je bv alleen ergens bent.

Wellicht is het dan gewoon een beter idee om niet alleen naar die plek te gaan :)* . Als ik 's avonds alleen ga hardlopen dan heb ik 10x liever een maatje of een flinke hond mee dan zo'n broek aan := . Of ik ga gewoon ergens lopen waar het veilig is, desnoods op een loopband :(
EDIT: Imo bied dit alleen schijnveiligheid, en dan nemen mensen soms juist onverstandige risico's

Trouwens niet geschikt voor mensen die wel een dikke buik hebben maar geen dikke billen denk ik...
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 04-02-14 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:13

Dan word je waarschijnlijk alsnog bedreigd om zelf je onderbroek uit te trekken, lijkt me. Bovendien kan je nog op alle andere mogelijke manieren mishandeld worden, dus als dit dé oplossing moet voorstellen, dan nee.

Alhoewel, je zult je misschien iets veiliger kunnen voelen in zo'n situatie, al lijkt me dat ook vrij onwaarschijnlijk als de verkrachter bewapend is of iets dergelijks. Ik vind het nog niet zo'n top idee, tevens wel érg goed bedacht, maar als er dan echt zo'n situatie zou ontstaan valt er vrij veel aan op te merken, helaas.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:13

Ja inderdaad positieve kanten eraan maar ook negatieve. Je zal inderdaad maar op die ene date met dat lekkere ding het bed in willen duiken en je krijgt dat ding niet open. :+

Trouwens, dit kan best een hit worden in de gevangenissen tegen al die verkrachtingen. :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:15

Ik vind het belachelijk. Anti-rape wear... Kom op zeg. Vast een Amerikaanse uitvinding :').

Ga op Krav Maga of zo. Lijkt me beter dan zo'n 'broek'.