Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar woon straks drie jaar op kamers en het blijft aanhouden, wordt zelfs erger! Dus ik denk zelf niet dat het hier aan ligt. Ben inmiddels gewend aan het ritme en mijn woonplek.
).
Maflinger_S schreef:Heb je ooit wel leren leren?

Nadine___ schreef:Ik moet inderdaad oppassen voor een burn out en zorgen dat ik het plezier er in probeer te houden.
Nadine___ schreef:Migraine komt mij helaas ook zeer bekend voor, hier heb ik soms wekelijks last van. (...) Ik heb laatste tijd een aantal doktersonderzoeken gehad en het kwam op niets uit. Ik ben mezelf door de stress voorbij gelopen en moet sowieso leren wanneer ik aan de rem kan trekken, stop, ho, nu is het genoeg.
Nadine___ schreef:@Janneke2: EMDR, waar moet ik dan aan denken? Heb jij hier zelf ervaring mee?
Nadine___ schreef:Toen de stress en zenuwen erger werden had dat veel invloed op mijn cijfers en daar baal ik wel van. Daarom wil ik dit probleem aanpakken zodat ik gewoon mijn vakken kan volgen en halen.
Nadine___ schreef:@hanmar: hierbij dus gelijk mijn antwoord op jouw vraag. Ik haal normaal gesproken gewoon goede cijfers, wanneer ik geen last heb van de zenuwen kan ik helder en rustig nadenken tijdens mijn examen en komt alles meestal wel goed. Ik moet van mezelf misschien wel hoge cijfers halen, maar meer omdat ik dit soort van gewend ben misschien? Het viel natuurlijk wat tegen toen dat niet meer zo was. Maar dat gaf geen grote problemen: ik was blij dat ik het niveau van de studie gewoon aan kon en dat ik daar dus op mijn plek zat. Toen de stress en zenuwen erger werden had dat veel invloed op mijn cijfers en daar baal ik wel van. Daarom wil ik dit probleem aanpakken zodat ik gewoon mijn vakken kan volgen en halen.
Misschien dat op dat laatste punt faalangst komt kijken: ik wil mijn vakken halen en raak gefrustreerd dat dit niet lukt. (door de zenuwen), waardoor je op dat punt natuurlijk ook weer in een negatieve spiraal terecht komt.
Nadine___ schreef:.....
Misschien wil ik graag hoge cijfers in mijn onderbewuste ik, maar uiteindelijk is dat toch het streven van vele mensen en ik weet niet of dat nu de oorzaak kan zijn.
. Tot en met mijn bachelor op een gewone hogeschool kon ik perfect inschatten (tot op het punt) hoeveel ik gescoord had. Op de Antwerpse unief is deze 'gave' verdwenen. Meestal dan nog in slechte zin, in mijn eerste jaar schatte ik mijn punten te hoog in. Bovendien heb ik er mijn eerste herexamen ooit gehad terwijl ik een 14/20 had geschat voor dat eenvoudige examen. Dat deed mijn zelfvertrouwen dalen waardoor het 'op de punten wachten' spannender wordt.