Trillende armen en handen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellabeerx

Trillende armen en handen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 21:47

Hee! :)

Voor bijna vier jaar klamp ik met irritant trillende armen en handen. Van het ene op het andere moment kunnen ze gaan trillen waardoor schrijven soms niet eens mogelijk is. Nu, na alle dokter en ziekenhuis bezoeken vraag ik mij af of er lotgenoten zijn en hoe ze er mee omgaan?

Om even een beeld te schetsen van hoe en wat.
Ik ben een achttien jarige, energieke meid zonder verdere gekke klachten.
Vijf jaar geleden is er ADHD geconstateerd bij mij en ben ik begonnen met het slikken van methylfenidaat. Ik zat toendertijd in de vierde van het VMBO-T en merkte helemaal niets van trillingen. Omdat het gewenste effect van de methylfenidaat niet echt meer aanwezig was ben na drie jaar over gegaan naar de merk Ritalin. Hierbij merkte ik geen verschil in toename van trillingen of andere dingen. Maar omdat dit wel nog steeds aanwezig was en het mij begon te irriteren ben ik bij de dokter langs geweest. Helaas werd het daar afgeschreven op stress, tot ik te horen kreeg dat ik bloed moest laten prikken omdat het in de zomervakantie ook gewoon doorging. En tsja, ik heb nou niet bepaald stress in mijn vakantie :7
Er is bloed geprikt voor:
- Suikerziekte
- 2x Schildklierhormoon
- Koperwaarde
- Pfeiffer en zijn broertjes/ zusjes
- Leverfunctie

Er is niets uitgekomen. Telkens was het een keurig nette uitslag waar niets raars op te vinden was. Leuk, maar ik loop er nog steeds mee.
Uiteindelijk doorverwezen naar de neuroloog en ook daar onderzoek gehad waar niets uit is gekomen. Mijn reflexen zijn in orde, ik functioneer prima, er is alleen uitgekomen dat ik een wat lage bloeddruk heb maar dat het er niets mee te maken heeft. Ze hebben mij toen aangeraden om andere medicijnen voor de ADHD te proberen. Zo gezegd zo gedaan, omgezet naar de Medikinet voor bijna drie maanden wat ook geen verschil uit maakte en uiteindelijk naar de Dexamfetamine. Hierbij was ook geen enkel verschil te merken. De afgelopen zomervakantie heb ik mijn medicijnen aan de kant laten liggen en hield ik dezelfde klachten, kortom daar kan het dus niet aan liggen. Ondertussen slik ik weer de Medikinet uit persoonlijke voorkeur.

Nu, na alle onderzoeken en de tijd die er voorbij is gegaan lijkt het in mijn ogen alleen maar erger geworden. Dingen laat ik spontaan uit mijn handen vallen, schrijven is een ramp net zoals precieze handelingen op stage. Een verwijzing leek de dokter niet meer nodig omdat er niets was gevonden de vorige keren, oftewel ik heb pech.

Zijn er lotgenoten die hun verhaal willen delen? :)

Marsu

Re: Trillende armen en handen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 07:40

Ik heb een collega, die zoals hij zelf zegt al vanaf zijn kindertijd (nu eind 50) last heeft van trillende handen. Hij heeft er mee leren leven, maar mij lijkt het echt niet prettig.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 08:16

Eén van de bijwerkingen van je huidige medicatie, ook je voorgaande trouwens, is tics. Oftewel een plotselinge, spontane,korte samentrekking van een spier of spiergroep.
Misschien komt het hier vandaan?

Bellabeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 08:39

Pfoe, als ik er nu al gek van word. Laat staan als het blijft en ik straks die leeftijd heb :+

Met mijn medicijnen heeft niets te maken. Als het goed is zijn de stoffen met twee/ drie weken uit mijn lichaam en duurt de zomervakantie ruim zeven weken. Gedurende de zeven weken was het trillen ook aanwezig.

Het kan trouwens van het ene op het andere moment komen. Als ik zit te eten, tv zit te kijken of aan het paardrijden ben. Maakt niet uit wat ik doe.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 08:54

Zeg, je verhaal is niet helemaal duidelijk

Citaat:
Ik zat toendertijd in de vierde van het VMBO-T en merkte helemaal niets van trillingen.
Citaat:
Hierbij merkte ik geen verschil in toename van trillingen of andere dingen. Maar omdat dit wel nog steeds aanwezig was en het mij begon te irriteren ben ik bij de dokter langs geweest.

Wanneer en waardoor zijn die trillingen dan ontstaan? Enig verband kunnen vinden?

Verder vroeg ik me af of jij soms hypoglycemie zou kunnen hebben. Als je bloedsuikerspiegel dan laag wordt, kun je heel trillerig worden. Ik ken ook wel mensen die dat hebben. Het heeft niets te maken met suikerziekte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:31

Gebruik je veel zoetstoffen? (Zoetjes, light-producten, snoep)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:35

Heb je het erger als je moet schrijven ? oh sorry ja dus.
Je zou even kunnen kijken bij Dystonie, ik heb de vorm myoclonische dystonie maar er zijn veel vormen van, schrijverskramp bijvoorbeeld. Mijn armen maken dus onwillekeurige bewegingen, meer een soort schokjes maar ik ben ook al mensen tegen gekomen die trillen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:34

....je bent wel onderzocht op koper las ik, maar is er ooit gekeken naar je magnesium?

Bellabeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 15:24

In de vierde van het VMBo is er ADHD geconstateerd, pas later begon ik te merken dat mijn handen trilden. Kan komen omdat ik altijd bezig was en nooit echt stil zat waardoor het mij niet opviel, dit weet ik alleen niet. Zelf heb ik het idee dat het wel aanwezig was maar het erger is geworden waardoor het op begon te vallen.
Er zit niet echt een verband in. Ik ben een dagboek aan het bijhouden met de tijden wanneer het begint. Dit kan sochtends zijn, maar bijvoorbeeld ook als ik al op bed lig en wil gaan slapen.
Hypoglycaemie zal ik eens verder naar gaan kijken. Het komt best goed overeen als ik eerlijk ben.

Dystonie zou kunnen, hier zou ik eens op moeten letten.

Volgens mijn moeder is mijn magnesium al getest, maar weet ze dit niet helemaal zeker.

Zoetstoffen en dergelijke gebruik ik eigenlijk zelden, hier reageer ik nogal heftig op in de trant van stuiteren haha.

Sorry als ik iemand ben vergeten te beantwoorden! Via mijn telefoon gaat het vrij lastig.