Van paard gevallen, lichte hersenkneuzing/schudding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimylover13

Van paard gevallen, lichte hersenkneuzing/schudding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 17:45

hallo beste bokkers,

ik weet niet of het hier goed staat.. zo niet, moderators voel je vrij om het te verplaatsen :)

zoals de titel al zegt,, ik ben vorige week van het paard gevallen, en ik ben op mijn rug gevallen als een soort koprol en een klap tegen mijn nek/hoofd gehad tegen de grond (niet van paard!) ik had eigenlijk nergens last van gewoon weer op gestapt en verder gereden.

alleen afgelopen week had ik ontzettend last van moeheid, kon me ogen amper ogen houden. en was elke avond dood op. wat normaal gesproken gewoon nooit voorkomt.

en heb sinds paar dagen ook gewoon een hele rare druk achter in me nek/ achterhoofd zitten.

zou dit kunnen wijsen op een lichte hersenschudding/kneusing?

groetjes sharon

Noukie

Re: Van paard gevallen, lichte hersenkneuzing/schudding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:47

Ondanks alle goede wil van de bokkers, stel ik voor dat je morgen gewoon de huisarts belt met deze vraag.
Dit zijn geen dingen die wij vanaf internet kunnen beoordelen...

Wel beterschap gewenst!

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 17:48

Noukie schreef:
Ondanks alle goede wil van de bokkers, stel ik voor dat je morgen gewoon de huisarts belt met deze vraag.
Dit zijn geen dingen die wij vanaf internet kunnen beoordelen...

Wel beterschap gewenst!

jaa ik kijk het even aan, en ga idd even langs de huisarts ermee. dank je wel :)

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:53

Ik ben ook zo gevallen, was ook aan het vertellen erna van de hak op de tak. Ik had toen een hersenschudding en was zelfs door gestuurd naar het ziekenhuis. Dus morgen naar de huisarts gaan!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:01

Voor de zekerheid naar de huisarts gaan zoals al gezegd is..
Je hebt wel wat symptomen van een hersenschudding maar niet allemaal, maar dat hoeft ook niet zo te zijn natuurlijk, dat kan een huisarts het beste beoordelen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:59

Een hersenkneuzing zal het niet zijn.
Het klinkt ook net niet naar hersenschudding - maar dat is een tricky aandoening.
Drie typische verschijnselen zijn: de val en een tijdje ervoor zijn 'weg', misselijk/ overgeven en dat je pupil nog een paar dagen langzamer reageert op licht.
Maar als je nu nog pijn /druk voelt, is er mogelijk een wervel in je nek verschoven en ook daar kun je moe van worden.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:03

Wat er al gezegd werd, naar de huisarts.
En als het (waarschijnlijk wel) meevalt, dan even langs de ruitersportzaak voor een nieuwe cap. Deze heeft je hoofd namelijk nu goed beschermd tegen ernstiger letsel, maar is door de klap allicht van binnen beschadigd en dus niet 100% veilig meer.

Ik heb na een val vanuit stap (ja, echt) op de stenen een hersenschudding opgelopen. Mijn cap was van buiten nog helemaal OK. Toch heb ik 'm gesloopt om eens te kijken wat zo'n val nou doet: was het schuim binnenin helemaal verpulverd! Daar zag je serieus niks van, maar het was echt geen OK cap meer. Veel mensen denken hier niet aan, dus zeg ik het je maar even.

Beterschap!!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:09

Ik heb eens een lichte hersenschudding gehad, mijn symptomen waren geheugenverlies tot een halfuur na de val, daarna onophoudelijk overgeven. De dagen erna hoofdpijn en fel licht niet verdragen.

Maar goed, als je daarvan moet uitgaan, gewoon langs de huisarts gaan, dan weet je het zeker.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:27

Ja dat zou kunnen, zou het dus even rustig aan doen, optijd naar bed en vragen of ze je tussendoor even wakker willen maken of voor advies even bellen naar de huisartsenpost.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:41

Hoe is het afgelopen bij de huisarts?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:42

lees het topic nu pas maar zijn alweer een paar dagen verder. Hoe is het nu met je ts?