Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Nog veel sterkte met alles! SecretAngel schreef:Dank voor je snelle reactie...
Die vriend weet hoe ik momenteel in mn vel zit en wil me er ook doorheen slepen en helpen.
Misschien dat opschrijven nog niet zo'n verkeerd idee is... Maar weet ook ergens dat het beter helpt als ik het vertel, er over praat... Het is moeilijk, pijnlijk en eng...
JCDJK schreef:SecretAngel schreef:Dank voor je snelle reactie...
Die vriend weet hoe ik momenteel in mn vel zit en wil me er ook doorheen slepen en helpen.
Misschien dat opschrijven nog niet zo'n verkeerd idee is... Maar weet ook ergens dat het beter helpt als ik het vertel, er over praat... Het is moeilijk, pijnlijk en eng...
Opschrijven, hem laten lezen en er daarna samen over praten?
Nogmaals, heel veel sterkte!
SecretAngel schreef:Pesten is op de basisschool begonnen. Op middelbare school doorgegaan.
Alle ellende van misbruik is ongeveer 8 jaar geleden gestopt. Was toen 16/17.
En je hoeft je écht niet te schamen, het is niet jou schuld, absoluut niet 
Astaloca schreef:Zolang het goed voelt kun je het vertellen. Verder zou ik gewoon weer professionele hulp zoeken daar zijn deze mensen voor
SecretAngel schreef:@ Astaloca: professionele hulp... Is iets voor een later moment denk ik. Merk dat ik nu heel veel heb aan mensen die me begrijpen en er voor me zijn op de momenten dat ik het nodig heb (of dat nu 4 uur smiddags of 4 uur snachts is)
een peut een blauw oog slaan als die jou voortijdig te veel terug naar de pijn laat gaan "is zo stom nog niet".) SecretAngel schreef:En als eenmaal alles op papier staat ga ik eens bedenken of ik het (al dan niet deels) aan iemand laat lezen.