In september heb ik een verkeerde beweging gemaakt, en daarbij mijn knie bezeerd, ik dacht gaat wel over dus nog even verder gegymd.
Helaas kon ik de volgende dag er niet meer op lopen, dit heeft 3 dagen geduurd en toen had ik een manier gevonden om er wel op te kunnen lopen, namelijk met een gebogen knie.
Begin november naar de huisarts geweest omdat het nog pijn deed
De klachten waren niet volledig kunnen buigen en strekken.
Ook even aan mijn fysio gevraagd en die had geconstateerd dat ik een licht positieve meniscus test had.
De huisarts kon zo geen uitsluitsel geven omdat het niet directe aanleiding was tot meniscus letsel.
Dus op naar de Orthopeed.
Foto's en Mri gemaakt en deze waren beiden goed.
De Orthopeed kon verder ook geen diagnose stellen, omdat ik al andere klachten had met spieren ben ik doorgestuurd naar de Reumatoloog.
Deze heeft ook gekeken , gevoeld aan mijn knie en me nog even goed pijn gedaan maar nog steeds geen idee wat het dus is.
Maar nu heb ik de laatste weken ook last in rust, dan is het een zeurende stekende pijn.
Komt zomaar opzetten en gaat zomaar weg
Een alles op een rijtje
Knie is nooit dik of warm geweest
Geen pijn aan buitenkant van de knie
Meeste pijn zit echt binnen in de knie of de knieholte
Pijn bij volledig strekken, hierbij lijkt ook de knieschijf iets raars te doen en deze doet dan ook pijn.
En pijn bij volledig buigen zoals op je knieën zitten, benen op de bank, of optrekken op de stoel dan heb ik wel weer last van de draai beweging zelfde als bij op de bank leggen. Het lijkt of iets het niet aan kan dat er kracht op komt. Dan zit de pijn binnen in de knie aan de kant welke ik op beweeg of de kant die naar beneden ligt.
Sinds paar weken dus klachten in rust.
Knie voelt licht instabiel bij sporten ( denkend aan lunges en squats)
Ik rij nu even niet maar in Oktober met een strandrit wel goed last gehad van knie tijdens rijden.
Al met al een heel lang verhaal, maar ik ben de knie zat! Ik moet straks op lange stage met veel bewegen, en ga weer aan het rijden. En ik wil niet belemmerd worden door die knie.
Ook vermijd ik bepaalde sport en spel activiteiten omdat daar bepaalde bewegingen in voorkomen die ik gewoon niet kan doen door dat het pijn doet.
Iemand enig idee, iemand die de klachten herkent of nog een idee heb waar ik terecht kan met de klachten?
. Ik heb ook met sporten een verkeerde beweging gemaakt (naja, mijn tegenstander knalde een beetje lomp bovenop mij) en sindsdien wil mijn knie ook niet altijd wat ik wil. Ik heb ook gewoon verder gespeeld en kreeg in de avond last. Ik kon mijn knie niet strekken en liep inderdaad ook een halve week met een gebogen knie. Ik sliep met een gebogen knie en als ik op de bank zat, legde ik een kussentje in mijn knieholte zodat mijn knie niet hoefde te buigen. Naast dat het heel veel pijn deed (inderdaad echt in de knie, beetje onderaan knieholte), had ik ook het idee dat mijn knie niet verder kon.
, maar dat wijt ik aan 'onervarenheid'
), maar ik heb er met zitten/op mijn knieën zitten wel veel last van. Ik vind mijn klachten alleen te vaag voor de huisarts. Het is bij mij nu zo'n jaar geleden gebeurt en de klachten blijven hetzelfde.