Enorm realistische dromen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Enorm realistische dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 23:08

Dag Bokkers, ik plaats dit topic omdat ik de laatste tijd last heb van enorm realistische dromen. Ze lijken zelfs zo écht dat ik steeds een paar minuten nodig heb nadat ik ben wakker geworden om me te realiseren dat het slechts om een droom ging. Het waren niet bepaald fijne dromen, en ik heb in het verleden al vaker gedroomd dat er iets gebeurde en later bleek dat dan ook écht te gebeuren, dus ik begin een beetje bang te worden.
De dromen die bij mij zijn uitgekomen waren gelukkig geen 'enge dromen'.
Bij eentje droomde ik dat een vriendin van me gaatjes ging laten schieten in d'r oren, en een dag of twee later komt ze naar me toe "ik ga volgende vakantie gaatjes laten schieten". De andere keer droomde ik over een vis die uit het water was gesprongen, en toen ik de volgende dag ging wandelen aan de vijver in het park van de stad lag er dus een dode vis naast de vijver. Hoe eng het ook klinkt zijn deze dromen dus echt uitgekomen, maar nu beginnen mijn dromen dus steeds minder leuk te worden..

De eerste was vorige week, ik droomde dat ik mijn vriend had bedrogen. Het leek allemaal zo ontzettend écht, dat toen ik wakker werd ik een enorm schuldgevoel had en dus meteen mijn vriend wou bellen om hem alles op te biechten.. Na een tijdje realiseerde ik me dat ik het enkel gedroom had.
De tweede ging over mijn vader. Wij hebben hier thuis camera's staan ivm inbraken, dus we kunnen alles zien wat er in de zaak beneden ons gebeurt op 't scherm. Ik droomde dat mijn vader en een kerel met een pet in de gang stonden te praten, tot die kerel mijn vader plots neerstak met een mes! Ik had natuurlijk alles gezien op het scherm. Dat was de eerste keer dat ik echt zwetend wakker ben geworden, mijn hart klopte als een bezetene. Ik ben ook meteen opgestaan en gaan checken als mijn vader wel in zijn bed lag, gelukkig was ie er nog.
En vannacht droomde ik over een ruzie met een paar vrienden op school, het leek weer allemaal zo echt dat ik weer even tijd nodig had om het tot me door te laten dringen..

Heeft nog iemand last van zulke hyper realistische dromen? Ik begin het behoorlijk eng te vinden, en vraag me daarom ook af wat ik hieraan kan doen en wat de oorzaak is.

Alvast bedankt!

Paardje_2009

Re: Enorm realistische dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:16

Ik heb precies hetzelfde dus lees even mee!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:18

Paardje_2009 schreef:
Ik heb precies hetzelfde dus lees even mee!

Ik ook. Bij mij is het bij vlagen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:22

Ik heb het ook, en ook vaak gehad dat mn dromen uitkomen.
maar mijn meest realistische droom was heel eng, ik werd aan mn been getrokken door een "geest/demoon" en ik weet nu nog steeds niet of het nou echt was of een droom. Het voelde heel echt.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:38

Ik heb ook wel eens van die realistische dromen, en soms is dat niet fijn wakker worden inderdaad. Zo droomde ik dat ik in mijn schouder werd gebeten door een wolf en dat voelde ik toen ik wakker werd nog steeds.

En een droom die me nog steeds dwars zit en waar ik niet mee weet wat ik er mee aan moet:

Ik was bij mijn vriend boven op de slaapkamer. Hij slaapt op de 2e verdieping thuis, en we waren wat aan het stoeien. En ineens zei ik: "Oke, nu gaat iedereen het raam uit!" Daarop pakte ik mijn vriend (bewust, want ik wist wat er zou gebeuren en dat hij dood kon gaan) en schoof hem zo het raam uit, twee verdiepingen naar beneden. Hij landde op een stapel (oosterse, paars en oranje) kussens en gelukkig leefde hij, maar had hij amnesia/geheugenverlies. Hij wist niet wie ik was en wat er gebeurd was. Ik nam hem mee naar alles en legde uit wat alles was, wie ik was en wie hij vroeger was. Met de dagen (want ik ging in mijn droom slapen en ik werd erin wakker) herinnerde hij zich steeds meer. Hij riep ineens dat Manny (mijn paard) nog gevoerd moest worden. Hij stond te hinniken, vandaar denk ik. Maar hij wist de dag ervoor niet eens wie Manny was?

Toen hij zich weer volledig herinnerde wie ik was en wie hij was, werd ik wakker. Mijn vriend zit op het moment in Thailand, en ik werd dus alleen wakker. Ik rende naar het raam om te kijken waar hij was, maar ik kon hem niet vinden. Ik rende huilend naar beneden omdat ik me zo ballen voelde, voelde me echt een slechte, moordzuchtige vriendin. Ik heb 'm overal gezocht. Het is dat mijn moeder op dat moment thuis kwam en dat die mij gekalmeerd heeft en mij heeft verteld dat ik het gedroomd moet hebben, anders rende ik nog steeds over straat. Ze zei dat ze mij nog nooit zo overstuur heeft gezien en in de war.

Als ik er zo over na denk krimpt mijn hart weer en krijg ik weer tranen van schuldgevoel. Dit was echt een van de meest realistische nachtmerries die ik ooit heb gehad.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:43

Sammy_xxs schreef:
maar mijn meest realistische droom was heel eng, ik werd aan mn been getrokken door een "geest/demoon" en ik weet nu nog steeds niet of het nou echt was of een droom. Het voelde heel echt.

Ik heb hier paar keer per week last van. Tenminste niet dat ik aan een been getrokken word, maar over bezeten zijn enzo. (verklaar me aub niet voor gek, als je hier niet voor open staat :+ ) Ik ben als de dood voor geesten en droom hier dus ook vaak over.. nouja dromen... nachtmerries!

Twee dagen geleden was het weer zover, werd doodsbang wakker en heb zelfs me vriend wakker gemaakt dat ik zo bang was. (de volgende morgen, schaamde ik me dood. Lijk wel een klein kind). Word er soms gek van!! -O-

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:47

Ik heb het vannacht nog meegemaakt, daarom klikte ik je topic aan. Ik was al twee keer hysterisch wakker geworden, en deze keer droomde ik dat ik zelfmoord gepleegd had. Toen ik eenmaal een soort van wakker was was ik zo boos op mezelf dat ik dat gedaan had, want ik zou m'n vriend nooit meer zien, en m'n ouders zouden zo een verdriet hebben. Voor m'n gevoel heb ik daar een uur liggen denken over hoe stom het was dat ik zelfmoord gepleegd had en hoeveel spijt ik had. Tot ik me realiseerde dat ik nog leef. Heel erg raar en stom, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je meteen bent gaan kijken bij je vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:50

Ik heb er ook al jaren last van, vanaf mijn 14de en het is eigenlijk alleen maar erger geworden. :o
Soms kan ik na zo'n droom echt nog een halve dag boos zijn op iemand. _O-

Het is gewoon lastig, je wordt namelijk al wakker met een rotgevoel en dan is gelijk je hele dag al niet meer goed.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:51

Ik droom ook heel erg. Ik ben er zelfs voor naar de dokter geweest :o

Twee tips die voor mij werken, ik ben niet droomvrij, maar wordt niet meer zwetend en in paniek wakker:
- Zorg dat het niet te warm is in je kamer/(water)bed.
- Halfuurtje voor het slapen gaan geen tv kijken of naar een ander scherm turen. gewoon een boekje lezen of zo.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 23:57

Al bedankt voor de reacties!
@Marjolen in mijn kamer is het sowieso altijd onder de 18 graden, anders kan ik echt niet slapen. Ik game wel vaak voor het slapengaan, maar heb nooit echt last gehad van dromen, nu zijn het er plots 3 op korte tijd. Ik heb laatst wel een fantasy boek gelezen, dus misschien heeft het daarmee te maken of zo..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:59

Heel herkenbaar.
Vroeger had ik een zeer grote fobie voor naalden en droomde hier geregeld over. De plek waar ik geprikt werd, zette ik in mijn slaap mijn nagel heel hard in. Ik heb zelfs mezelf gebeten waar ik geprikt werd :+ heel bizar.
Nu heb ik gelukkog niet zo vaak meer zulke dromen.
Het ligt er ook heel erg aan of je goed in je vel zit.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:18

briitje schreef:
Sammy_xxs schreef:

Ik heb hier paar keer per week last van. Tenminste niet dat ik aan een been getrokken word, maar over bezeten zijn enzo. (verklaar me aub niet voor gek, als je hier niet voor open staat :+ ) Ik ben als de dood voor geesten en droom hier dus ook vaak over.. nouja dromen... nachtmerries!

Twee dagen geleden was het weer zover, werd doodsbang wakker en heb zelfs me vriend wakker gemaakt dat ik zo bang was. (de volgende morgen, schaamde ik me dood. Lijk wel een klein kind). Word er soms gek van!! -O-

Ik had ook een periode dat ik het een paar keer per week had, ben zelf ook bang van geesten enzo ^_^
Maar ook ik heb een paar keer mn vriend wakker gemaakt omdat ik zo bang was, zelfs van plek veranderd in bed :)

Ik heb zelfs gedroomd dat 1 van kids de kamer in kwam lopen als demoon, toen was ik ook echt overstuur

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:29

Wat ik ervan weet is dat je intenser kan gaan dromen als je veel stress hebt of veel drukker ben, maar ook met bepaalde inname van medicijnen of (sorry) soft/ hard drugs. Neem aan dat drugs sowieso niet het geval is. Wat je wel kan proberen is te zorgen dat je voor je naar bed gaat even jezelf rustig laat worden en ff alles wat erin je hoofd speelt door neemt. Kan weleens zijn dat als je rustiger gaat slapen de dromen ook minder heftig zijn. OH bijna vergeten, maar zelfs hormonen kunnen het versterken dus kijk eens of je bepaalde momenten hebt waarop de dromen vaker en heftiger voorkomen. Ben je dan druk geweest of heb je je ergens druk om gemaakt? Zijn je dagen in aantocht of net geweest. Eisprong etc etc. T lichaam is een complex iets dus houd t ff in de gaten. sterkte!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:28

Ja bij mij zal het wel liggen aan stress, maakte me erg druk om van alles en nog wat. Maar de laatste tijd is het al wat minder geen hele enge dromen meer in ieder geval, waar ik al erg blij mee ben :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 15:45

Ik heb laatst wel wat stress met school, maar voor de rest gaat alles wel goed.
Vannacht heb ik volgens mij voor het eerst gehallucineerd. Ik werd wakker en zag een menselijk silhouet naast mijn bed staan, toen vloog het deken van me af en haalde ik met mijn benen naar het 'ding' uit, ben meteen mijn ouders beginnen roepen en deed het licht aan, maar natuurlijk was er niemand. Het was zo verschrikkelijk eng! Ik zweer dat ik echt iemand heb zien staan! :n
Voor de rest van de nacht heb ik wel rustig geslapen, wel 2 of 3 dromen gehad, maar die waren niet echt realistisch of eng.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:01

eng zeg...

Ik droom ook vaker dingen die uitkomen,
zo droomde ik dat mijn konijn dood was gegaan. en de volgende dag bleek dat mijn
konijn inderdaad dood was..

ik heb ook veel dromen die ik me als ik wakker wordt niet meer herinner..
Maar als ik dan ergens ben waar ik nog nooit ben geweest herken ik die plek uit mijn droom.
dan herinner ik het me weer...
(ja heel vreemd..)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:58

Wat raar...

Ik droom ook realistisch. Denk ik, van wat ik hoor dan.
Maak alles namelijk nog een keer mee, incl schoppen, slaan, lopen, praten, schreeuwen etc. Ja, alles is gewoon te verstaan, ja, ik praat ook terug. Ogen open etc.
Maar het verschil is dat ik er 's ochtends niets meer van weet.

Misschien is zo'n rustgevende spray voor op je kussen het waard om eens te proberen? Of die slaap-thee?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:02

Ik droom ook zo en vaak over mijn eigen kind dat ik (nog) niet heb, overigens ook niet zwanger. Krijg er de rillingen van, ik heb namelijk al een paar keer gehad dat ik 's nachts ben opgestaan en naar de andere kamer ben gelopen om haar te troosten om dan wakker te schrikken....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:44

Heb wel eens gedroomd over de komende dag. Dan word je wakker en moet de dag nog beginnen. Voor me gevoel was ik al heel druk geweest!

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:52

Mijn dromen zijn alles behalve realistisch :')
Ik kan je dus niet echt tips geven. Ik heb wel heel vaak dat ik droom over bijv. dat ik met mijn vriendinnen over iets aan het praten ben en dan heb ik in die week precies hetzelfde gesprek, maar dan in het echt.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:52

KimD schreef:
Ik droom ook zo en vaak over mijn eigen kind dat ik (nog) niet heb, overigens ook niet zwanger. Krijg er de rillingen van, ik heb namelijk al een paar keer gehad dat ik 's nachts ben opgestaan en naar de andere kamer ben gelopen om haar te troosten om dan wakker te schrikken....

Wauw dat is echt freaky