Wie nog meer een frozenshoulder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kelszz_

Wie nog meer een frozenshoulder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 22:01

Hallo Allemaal,

Ik ben een jaar geleden van een pony afgevallen. En heb hierdoor een 'trauma' opgelopen in mijn rechterschouder. Na lang zoeken, vele mri's e.d. kwamen ze tot de conclusie dat ik een frozen shoulder heb met een gecombineerde ontsteking. Helaas een lang ziektebeeld van gemiddeld 2 jaar. (daar gaat mijn opleiding tot verpleegkundige).

Totaal ben ik nu al 7 maanden onder de pannen, en mocht gisteren weer naar mijn orthopeet, hunkerend naar groenlicht. Helaas nog steeds in stadium 1. Weer een injectie in de schouder, en weer 2 maanden in de sling dragen.

Stiekem word je er pessimistisch van, ook al probeer je optimistisch te blijven. Bij mij is er waarschijnlijk helaas wel sprake van een operatie, omdat de pees zich zo heeft gekrompen de kans nihil lijkt om deze zich weer zelfstandig te kunnen laten oprekken.

Zijn er hier op bokt meerdere die met dit probleem kampen? Dan kunnen we elkaar misschien een beetje overeind houden. Het is een klein iets in feite, maar met een voor mij belastende invloed. Aangezien aankleden e.d. zelfs haast onmogelijk is.

Anoniem

Re: Wie nog meer een frozenshoulder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:12

Ik loop er sinds januari vorig jaar mee. Rechts begonnen met een slijmbeursontsteking, in april /mei kon ik me helemaal niet bewegen, in ongeveer juli kreeg ik een frozen shoulder aan de linkerkant door de overbelasting (gewoon doorgaan hè) Daar voel ik nu niet zoveel meer van, maar rechts begint weer op te spelen. Ik heb 2 kindjes van 1 en 2 jaar, schijnbaar trek ik dat gesjouw niet
Ik heb heel veel Fysio gehad, gericht op mobilisatie, zelf oefeningen doen en op zijn top veel medicijnen, ik probeer nu niks te nemen
Opereren hoefde bij mij niet in de eerste instantie, mss eerst gewricht schoonspoelen geloof ik.
Eerst weer naar de Fysio deze week, was er net voor het eerst een maand niet geweest.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:25

Wat er ramp zo'n schouder! Eerst heb ik bijna 2 jaar getobt met mijn linkerschouder. Toen ging het een tijd goed, nu is mijn rechterschouder heel pijnlijk. Het begon met een peesontsteking, toen dat beter ging (hoe houd je rust met je rechterarm..) begon de ellende pas echt. Nu zit er van alles klem en doet elke beweging pijn.. En slapen is helemaal een ramp.
Ik heb ook Fysio en oefeningen, heb het idee dat mijn werk (drukke baan achter computer) ook niet echt helpt.
Echt balen!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:38

Ik vraag mij zo af wat kunnen jullie niet? Ik heb vorig jaar augustus mijn bovenarm gebroken, ben daaraan geopereerd maar kon mijn arm in eerste instantie niet omhooggevallen krijgen. Fysio zei ook dat ik een fs had. Maar na 2 mnd kreeg ik mijn arm wel om hoog, al kraakte er wel het een en ander. Conclusie de pen zat in de weg. Deze is vorige wk verwijderd. Maar nog steeds doet mijn arm niet wat die moet doen.

Als ik lees over fs, lees ik val pijn met slapen. Ik heb dus totaal geen pijn. Aankleden schijnt een ramp te zijn. Heb ik geen problemen mee. Wat mijn beperking dus is, ik krijg mijn arm gebogen niet om hoog, hoofdstel indoen moeizaam. Haar in een staart doen lukt alleen als ik eerst mijn arm dus helemaal omhoog doe en dan achter mijn hoofd laat zakken. Om het zo te zeggen zodra ik over de 90 gr ben kan ik alles.
Chirurg zegt ook dat het geen fs is, fysiotherapeut dus wel.

Ben dus benieuwd naar wat jullie wel en niet kunnen

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:51

Hier nog iemand met een FZ door trauma. Ik ben hondentrimster en doe gewoon mijn werk nog. Met een beetje creativiteit kom je ver. Fysiotherapie 2x in de week om het demobiliseren tegen te gaan en zelf thuis oefeningen doen. Zoveel mogelijk blijven doen. Als je denkt te genezen door je arm niet meer te gebruiken kom je bedrogen uit; rust roest is het spreekwoord en dat is ook hier het geval. Pijnstillers neem ik niet. Het is lastig, maar de meeste dingen kan ik gewoon nog doen. Ik sport gewoon nog (lopen) en binnenkort begin ik weer met bootcamp. Luisteren naar je lijf en doen/laten wat kan/niet kan is het devies. Verder zo weinig mogelijk erbij stilstaan. Het heeft weinig nut en het gaat er niet van over.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:58

Ik heb ook een frozen shoulder gehad na een bovenarm breuk. Pijn had ik er overigens weinig aan, maar ik kon gewoon weinig met die schouder. Ik ben behandeld met de stenvers methode (en nou hoop ik dat ik het goed schrijf), werkt vele malen beter dan gewoon fysiotherapie. Ik was er echt vlot vanaf, zónder pijnlijke oefeningen.

Wat is trouwens de reden dat jij een sling van je arts krijgt TS? Vanwege de ontsteking? Want het is niet gebruikelijk bij deen frozen shoulder, die toch al vaak ontstaat doordat de schouder om wat voor reden geimmobiliseerd wordt (door bijvoorbeeld je arm niet te gebruiken bij een bovenarmbreuk). Dus gewoon even nieuwsgierigheid van mijn kant. Bovendien kan het voor tips en adviezen natuurlijk uit maken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:05

@Lilidan
De meeste FS komen door bv een slijmbeursontsteking.
FS is het verschrompelen van het gewrichtskapsel .
Een stijve schouder door te weinig gebruik is geen FS.

Citaat:
Als de schouder om een andere reden een tijd niet optimaal gebruikt is, kan een stijve schouder ontstaan. Hierbij heeft de stijfheid een andere oorzaak en ook het beloop is anders dan dat van de aandoening frozen shoulder.

http://www.amc.nl/web/Zorg/Patient/Zoek ... houder.htm