Fitness schema voor thuis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimdeGroot94

Fitness schema voor thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 21:17

Beste mede-bokkers,

Ik wil gaan beginnen met thuis fitnessen, ik heb wel wat materiaal maar ik vraag me af waar je allemaal rekening mee moet houden wanneer je een schema gaat maken? En of er misschien een site is waar je verschillende schema's kunt bekijken? Ik heb wel een paar schema's gezien op internet maar die zijn echt bedoeld voor bodybuilders, en dat is niet echt mijn doel .. :+ Hebben jullie ervaring met thuis trainen? Ik ben erg blij met tips!

Alvast bedankt!

EllisL

Re: Fitness schema voor thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:20

Ik stel ze samen met mijn fysio en pter op. Dat is misschien een optie? :D

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 21:22

EllisL schreef:

Ik heb eigenlijk geen fysio, en wat is een pter? :') Ik ben nog niet helemaal van alles op de hoogte..

Edit; ik zou ook graag wat oefeningen doen die ook nuttig zijn voor het paardrijden!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:48

Kijk eens op Fitnessjunk en deze oefeningensite.

Ik train nu een jaar thuis en stel m'n eigen schema's op. Ik had vooral veel aan dit forum. Het is een bodybuilders-forum, maar als vrouw moet je echt jarenlang keihard trainen om een flinke spierdefinitie te kweken. In de basis is alle training gelijk. Hoe intensief je ermee omgaat beïnvloedt het resultaat, niet de methode.

Vergeet niet dat voeding ook heel belangrijk is! Voldoende kcal en eiwitten zijn je basis, de rest aanvullen met khd en vetten.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 21:49

Rebel_Jits schreef:
Kijk eens op Fitnessjunk en deze oefeningensite.

Ik train nu een jaar thuis en stel m'n eigen schema's op. Ik had vooral veel aan dit forum. Het is een bodybuilders-forum, maar als vrouw moet je echt jarenlang keihard trainen om een flinke spierdefinitie te kweken. In de basis is alle training gelijk. Hoe intensief je ermee omgaat beïnvloedt het resultaat, niet de methode.

Vergeet niet dat voeding ook heel belangrijk is! Voldoende kcal en eiwitten zijn je basis, de rest aanvullen met khd en vetten.

Ik ga het even bekijken, heel erg bedankt!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:50

Jillian Michaels iets voor jou? Lopen succesvolle topics over.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 21:53

F_Orumster schreef:
Jillian Michaels iets voor jou? Lopen succesvolle topics over.

Ik had er nog nooit van gehoord :D Maar ik heb er even iets over gelezen en het klinkt wel goed! Kan nu alleen nog niet meteen beginnen omdat ik m'n heup en bekken gekneusd heb.. Maar het leek me wel makkelijk om alvast een schema op te stellen!

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 07:23

kimmm94 schreef:
EllisL schreef:
?

Ik heb eigenlijk geen fysio, en wat is een pter? :') Ik ben nog niet helemaal van alles op de hoogte..

Edit; ik zou ook graag wat oefeningen doen die ook nuttig zijn voor het paardrijden!

Personal Trainer :)
Bij ons op de sportschool kun je een eenmalig advies krijgen, misschien kan dat ik jullie ook?
Oefeningen die nuttig zijn voor paardrijden weet ik niet, want dat mag ik niet meer...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:54

Ben je bekend met basisoefeningen zoals squats en lunges etc? Het is namelijk heel belangrijk dat je die goed uitvoert. Anders loop je zomaar blessures op. Jillian Michaels legt in haar filmpjes duidelijk uit hoe je houding moet zijn, dus het kan handig zijn om daarmee te beginnen.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 09:08

Many schreef:
Ben je bekend met basisoefeningen zoals squats en lunges etc? Het is namelijk heel belangrijk dat je die goed uitvoert. Anders loop je zomaar blessures op. Jillian Michaels legt in haar filmpjes duidelijk uit hoe je houding moet zijn, dus het kan handig zijn om daarmee te beginnen.

Ja, daar ben ik wel bekend mee, heb een tijdje op de sportschool getraind onder begeleiding!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:11

Dan heb ik niks gezegd :D Dit klinkt misschien gek, maar op www.laurenconrad.com staan ook een aantal fitnesschema's die bedoeld zijn voor thuis. Misschien kun je daar eens naar kijken :)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 10:12

Many schreef:
Dan heb ik niks gezegd :D Dit klinkt misschien gek, maar op http://www.laurenconrad.com staan ook een aantal fitnesschema's die bedoeld zijn voor thuis. Misschien kun je daar eens naar kijken :)

Grappig, daar had ik nooooit aan gedacht, thanks!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:19

Ik doe challenges van deze site. Word goed opgebouwd en ik zie echt verschil. :j Geen sixpack maar mijn buik, benen en armen zijn duidelijk strakker geworden. Als je er ook nog gezond bij eet moet je nog meer verschil zien. http://30dayfitnesschallenges.com/challenges/

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:25

Heel interessant, ik volg :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:27

Ik ben gek van callanetics. Het is al wel echt oud. Maar je traint alleen de spieren die je als vrouw mooier maken. Daarnaast rek je veel spieren langer waardoor je leniger wordt. boeken kun je voor een paar euro op marktplaats krijgen.

Je hebt er eigenlijk wel een aanrecht ofzo voor nodig waarmee je kan oefenen. want voor sommige oefeningen heb je eigenlijk een barre nodig
http://www.youtube.com/watch?v=j6zbMzM11-I

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 10:27

naomi_g1998 schreef:
Ik doe challenges van deze site. Word goed opgebouwd en ik zie echt verschil. :j Geen sixpack maar mijn buik, benen en armen zijn duidelijk strakker geworden. Als je er ook nog gezond bij eet moet je nog meer verschil zien. http://30dayfitnesschallenges.com/challenges/

Dat is misschien ook nog wel een goed idee ja, dankjewel!

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 10:28

PocoGaucha schreef:
Ik ben gek van callanetics. Het is al wel echt oud. Maar je traint alleen de spieren die je als vrouw mooier maken. Daarnaast rek je veel spieren langer waardoor je leniger wordt. boeken kun je voor een paar euro op marktplaats krijgen.

Je hebt er eigenlijk wel een aanrecht ofzo voor nodig waarmee je kan oefenen. want voor sommige oefeningen heb je eigenlijk een barre nodig
http://www.youtube.com/watch?v=j6zbMzM11-I

Ga ik ook even bekijken!