Wel of geen operatie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wel of geen operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:51

Hee.

Ik had een aantal weken geleden dit topic geopend:
[MW] Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Ik heb nog steeds erge last van de klachten.

Voordat ik door de CT scan heen ging dacht de dokter dat alleen mijn tussenschot scheef was en er verder niets was.

Maar nu blijkt na dat ik de CT scan heb gehad dat mijn neus aan de kleine kant te zijn en als ze het tussenschot recht zetten zodat de ene kant meer opener wordt, gaat de andere kant dus meer sluiten.
Om te proberen dat de klachten toch over gaan willen ze de kaak holtes schoon en minder nauw maken.
En dan toch ook proberen mijn tussenschot recht te zetten.

Maar aan de operatie zitten best wel wat risico's.

Extra korstvorming.
Gevoelloze voortanden.
Gevoelige neus.
Loop neus.
Blauwe oogleden.
Gevoelige kaak.

En kans dat dit ook niet de klachten weg neemt, ze kunnen niet zekerheid zeggen of de hoofdpijn ook daadwerkelijk weg gaan.

Dus ik zit nu in twijfel of ik de operatie wel of niet moet laten doorgaan.

StonedRomy

Re: Wel of geen operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:54

zelf heb ik littekens laten maken in mijn holtes en heb gelukkig geen klachten meer. ( al moet ik zeggen, bij mij hadden ze nog veel meer risico's die eraan verbonden waren. )
maar nogmaals, ik heb niets aan mijn tussenschot etc. laten doen.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:09

Bij mij is mijn tussenschot rechtgezet en 'rechtgemaakt', naast dat ie verschrikkelijk scheef stond zat er ook nog een grote kronkel in namelijk.
Ik kon totaal niet ademen door rechts en links was ook minimaal, ik rook slecht en doordat ik weinig lucht kreeg sliep ik altijd met mijn mond open, waardoor ik 's ochtends altijd last had van mijn keel en van viezigheid in mijn mond.
Verder zat, met name mijn rechter oor altijd dicht en hoorde ik slecht met rechts.
Ook was ik altijd verkouden

Na de operatie bleek dat mijn tussenschot niet volledig recht kon, ik heb een hele kleine neus en nog steeds weinig ruimte aan de rechterkant. Wel kan ik nu beter ademhalen door mijn neus en slaap ik niet meer met mijn mond open, dat is al een hele fijne verbetering. Ik ruik beter en heb daardoor ook veel meer smaak. Ben nog steeds veel verkouden helaas, daar heeft het bij mij weinig voor geholpen, maar komt met name doordat de rechterkant nog steeds zo verschrikkelijk smal is. Maar de holteontstekingen die ik nog wel eens had heb ik na mijn operatie nog maar 1x gehad, daarvoor had ik het veel vaker (operatie is inmiddels zo'n 4 jaar geleden).

Ik heb na de operatie veel minder druk op mijn oren. Ik hoor met rechts helaas niet beter, maar dat blijkt een andere oorzaak te hebben ;)

De risico's die jij noemt bij de operatie heb ik bijna allemaal last van gehad vlak na de operatie.
Heb na de operatie met een gigantische neus rond gelopen en met ontzettend blauwe oogleden. Verschrikkelijk veel korstvorming in mijn neus, maar dat was na een paar weken wel weer over. neus begon na een week dunner te worden, toen begon ook het blauw rond mijn oogleden weg te trekken en de korsten werden minder. Een gevoelige neus heb ik wel een poosje gehad, maar ook dat is weer weggetrokken na een tijdje.

Het enige wat ik aan de operatie overgehouden heb zijn 2 gevoelloze voortanden, bij die tanden ook gevoelloos tandvlees en achter de voortanden een stukje gevoelloos gehemelte. Er werd bij mij gezegd dat het tot een jaar kon duren voor het gevoel weer terug was, echter is mijn operatie nu 4 jaar geleden en is het gevoel nog niet terug.

De operatie is mij best meegevallen, ben wel 2 weken uit de running geweest en daarna de boel weer rustig opgepakt, ging vrij vlot weer fulltime naar school en naar stage.
Ben wel vrij lang moe geweest van de narcose.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:22

Mijn tussenschot is rechtgezet, buiten dat het daardoor niet verbeterd is zit ik dus wel met verdoofde tanden en verdoofd gehemelte.

Ik zou het dus niet weer laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:45

Ik roep toch weer leven in dit topic.
Omdat ik het nog steeds niet weet.
Ik weet het, alleen een arts kan je adviseren. Maar de kaak holtes zitten vol en zijn te nauw. De arts kon niet met zekerheid zeggen dat dit de hoofdpijn veroorzaakt.
De hoofdpijn is behoorlijk aanwezig.
Hoe gaat het met een second opinion??
Ik zit er over na te denken om dat te gaan doen.