Vaak duizelig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:07

Hoi allemaal!

Ik heb even getwijfeld of ik dit topic zou openen. Ik ben echter de komende week nog zo druk met afstuderen dat naar de huisarts gaan nog even niet gaat lukken ivm tijdgebrek en ik ben toch wel een beetje benieuwd wat dit zou kunnen wezen :+

Ik heb sinds een week of twee dat ik ontzettend vaak duizelig ben. Ik voel me dan licht in mijn hoofd en raak gedesoriënteerd en raak mijn evenwicht kwijt. Ik heb hier extra vaak last van als ik opsta, of wanneer ik omhoog kijk ofzo, maar ook gewoon soms wanneer ik normaal zit.

Van de zomer had ik hier ook last van toen ik op vakantie was, ben toen ook een paar keer omgevallen vlak nadat ik uit mijn slaapzak kwam gekropen.

Het is voornamelijk storend/irritant, maar niet gevaarlijk ofzo tot nu toe.

Waar zou dit vandaan kunnen komen? Ik heb de suggestie "bloedarmoede" al voorbij horen komen, maar is er meer?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:09

Het klinkt een beetje als een lage bloeddruk? Iets zouts eten en even bijkomen al eens geprobeerd?

vuurneon

Eet je genoeg? Drink je genoeg? Hoe is je bloeddruk? Heb je veel spanning?

In de tijd dat je dit bericht hierop hebt gezet had je ook even de assistente kunnen bellen :p enne geen tijd voor de dokter is natuurlijk onzin, voor je gezondheid maak je maar tijd :) je kan prima even een half uur vrij, daardoor zak je niet hoor :D je kan ook gewoon even naar de assistente om even je te laten meten en controleren :) bloedarmoede is ook een simpel prikje immers en bloeddruk is ook zo even gecontroleerd :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-01-14 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Lage bloeddruk kan ook, door stress en vermoeidheid. Als je dit krijgt, even je hoofd tussen je knieen steken zodat er weer bloed naar je hoofd loopt. En voorzichtiger opstaan.
Misschien heeft iemand in je omgeving wel een bloeddrukmeetding, kun je je bloeddruk evne nakijken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:10

Ik heb het vaak als ik mijn hoofd draai. Die heeft te maken met de spieren in mijn nek.

Daarnaast heb ik vaak last van mijn oren waardoor ik soms duizelig ben. Maar dat is een ander soort duizeligheid. Kan het niet exact uitleggen ;)

SAKKIA

Re: Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:10

Oh ja bloeddruk zou ik ook even laten meten :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:11

Heb je een lage bloeddruk?

Grapjasjes12

Ik heb dit ook heel snel en vaak. Bij mij ligt het aan een lage bloeddruk.
Voorzichtig en langzaam opstaan, gezond en voldoende eten en niet bang zijn voor zout op je eten. Als m'n druk erg laag word ga ik aan de dropjes.

ElsRoosje

Laura_x_ daar dacht ik ook net aan :+ en lage bloeddruk zou idd ook kunnen.. maar daarbij is meestal ook hoofdpijn dacht ik..

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:12

Ik had hetzelfde gehad. Huisarts zei: vermoeidheid en stress/spanning.

Had toen ook bloed laten prikken voor de zekerheid, daar is niks uitgekomen.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:12

Misschien door de stress van het afstuderen? Eet je wel genoeg? En inderdaad zoals de rest al zei even je hartslag laten meten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:13

Je kan ook last hebben van je evenwichts orgaan maarvoor duizeligheid zijn talloze redenen te bedenken. Stress, bloedarmoede, lage bloeddruk, niet goed eten, zwangerschap ik noem er maar een paar.. denk dat je voor uitsluitsel toch een bloedonderzoekje zal moeten ondergaan en wat simpele tests door de huisarts moet laten uitvoeren. Er is zelfs kans dat je met 'neem wat rust' naar huis wordt gestuurd omdat ze vaak geen reden kunnen vinden.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:19

Het licht in je hoofd worden bij opstaan is vaak inderdaad een kwestie van een lage bloeddruk. Gezien je geslacht en leeftijd lijkt me dit de meest voor de hand liggende oorzaak.
Zorg ervoor dat je voldoende drinkt en voldoende zout binnen krijgt, sta rustig op en niet onverwacht, evt. kan je tijdens het opstaan je buikspieren/billen/bovenbenen aanspannen, daardoor verhoog je je bloeddruk wat.

Het zou ook door een bloedarmoede kunnen komen maar vaak heb je dan ook andere klachten als bleekheid, moeheid, kortademig bij inspanning etc.
Mocht je vb. ook last hebben van misselijkheid/braken, gehoorverlies of hyperventilatie dan zijn andere oorzaken meer voor de hand liggend, dan is het iig verstandig om langs de HA te gaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:21

ElsRoosje schreef:
Laura_x_ daar dacht ik ook net aan :+ en lage bloeddruk zou idd ook kunnen.. maar daarbij is meestal ook hoofdpijn dacht ik..

Nee dat hoeft niet.

Ik heb ook lage bloeddruk en kan verspreid over de dag licht in het hoofd worden en duizelig, maar geen hoofdpijn. Bij het losdraaien van de nek ben ik met 2 rondes al duizelig en ook met autorijden als er veel bochtwerk is. Ook draaiende beelden op tv is niet makkelijk.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:27

Mijn bloeddruk is een poosje terug maandelijks gemeten geweest en die was toen perfect, ook niet aan de lage kant, trouwens. De laatste keer was denk ik ca. 2 maanden geleden. Kan dat zo snel veranderen?

Uiteraard ga ik trouwens naar de huisarts als dit aanhoudt :) Maar het hindert me niet in zo'n mate dat het niet even een paar dagen kan wachten tot ik weer rust heb. Stress zou dan ook maar zo een oorzaak kunnen zijn, haha. Zwangerschap dan weer niet en ik verwacht ook niet dat het aan mijn eetpatroon ligt (maar ik zal wel op mijn zoutinname gaan letten).

Dank aan mensen voor de tips :) Wat een hoop reacties al zeg, dankjewel. Ga ik wat mee doen.

Ik heb niet de andere kenmerken die Eefske beschrijft, dus daar ga ik dan voorlopig maar niet vanuit :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:27

Ook het slikken van vitamine preparaten kan duideligheden e.d. veroorzaken..

Bij mij bleef het alleen niet bij duizelingen, maar kreeg ook tintelingen, 'vlekken' voor mijn ogen en zelfs afasie (spraakgebrek).
Iemand attendeerde mij erop dat ik eerst maar moest stoppen met vitaminenpillen, en sindsdien nooit meer 1 probleem gehad :n

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:32

Die neem ik dan weer niet!

Gelukkig is het bij jou nu beter :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:48

Aleeneh schreef:
Mijn bloeddruk is een poosje terug maandelijks gemeten geweest en die was toen perfect, ook niet aan de lage kant, trouwens. De laatste keer was denk ik ca. 2 maanden geleden. Kan dat zo snel veranderen?

Vaak verandert je bloeddruk idd niet zo snel. Maar is je bloeddruk alleen zittend/liggend gemeten? Dan kan je bloeddruk namelijk keurig zijn. Eigenlijk zou je bloeddruk zittend, staand en daarna weer zittend moeten worden gemeten. Bij orthostatische hypotensie daalt je bloeddruk namelijk vooral bij opstaan, na het eten, na een warm bad/warme douche etc.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:52

Zittend, voornamelijk, dus daar zou het inderdaad door kunnen komen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:00

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:02

Dit had ik ook, had lage bloeddruk.
Huisarts zei 'het goede nieuws is dat je later minder kans hebt op een hoge bloeddruk'
uh jippie?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:51

Is het bij jou al opgelost?
Ik ben de laatste 7 dagen eigenlijk continu duizelig. Voornamelijk een licht gevoel, niet het gevoel dat de omgeving draait. Ben ook af en toe misselijk. Het is allemaal niet zó erg dat ik moet gaan liggen, maar het is wel storend. Voor de rest heb ik geen klachten. Mijn bloeddruk is al meermaals gemeten afgelopen week, was oké. Mijn bloed is heel recent nog geprikt en had geen bloedarmoede of ijzertekort (had zelfs een te veel aan ijzer). Ook suiker was in orde.. Ik vind het echt enorm vervelend en heb geen idee waardoor het komt.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:56

Ik heb hier ook last van gehad, alleen had ik erbij dat ik ontzettend misselijk was. En veel over moest geven.Na een bezoek aan de huisarts en later de KNO bleek dat ik een evenwichtsorgaan ontsteking had. Ook wel labyrintitus genoemd. Erg vervelend... Heeft een tijd geduurd voor het over was. Maar met medicatie wel een stuk beter.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:59

Ik heb dit ook vaak, als ik wat zoets (suiker) eet dan is het zo weg bij mij.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:03

Ik heb er ook last van. Het kan best een te lage bloeddruk zijn. (Iemand vertelde mij dat je van te veel drop een lage bloeddruk kan krijgen. Als dat zo is weet ik waar de oorzaak bij mij vandaan komt.)