Wat is er aan de hand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Wat is er aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 11:11

Bedankt voor het lezen alvast!

Ik heb sinds een week of 2 vage klachten, die steeds heftiger worden. Inmiddels wordt ik er echt gek van en belemmerd me het ook in mijn dagelijks leven. Ik ben zojuist thuis gekomen omdat i kecht het idee had dat ik gestoord werd...

Ik ben ontzettend vermoeid ondanks goede slaap, ik ben lusteloos, ik tril continu, en de linkerkant van mijn lichaam doet ontzettend veel pijn, met name vanaf mijn rug naar boven.

Ook voel ik mijn hart in mijn keel kloppen zoals je wel eens hebt na grote inspanning, maar nu in rust. Dit doet echt ontzettend veel pijn sinds vandaag, kan echt niet bukken want dan heb ik echt het idee dat mijn keel ontploft.

Ik heb de laatste dagen dat ik opeens omsla van 'gewoon' naar super prikkelbaar, kan dan echt niets meer hebben en moet dan echt naar huis plat gaan liggen zonder prikkels. Vandaag heb ik dat dus heel de dag, geluiden klinken dof en dan juist weer echt pijnlijk scherp.

Gesprekken kan ik niet volgen, concentratie en denkvermogen is echt 0, ik heb plotselinge korte huilbuien zonder reden, en ik heb ondertussen echt het gevoel dat ik gek wordt...

Iemand enig idee wat dit kan zijn want dit gaat zo niet meer.... Als het morgen niet beter is ga ik de dokter maar eens bellen, kijk het nu nog heel even aan want mijn ervaring is dat de dokter ook niet echt iets kan met zulke vage klachten...

hwn

Re: Wat is er aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:20

Ik zou idd es naar de dokter gaan, of eventueel osteo, mss zit er ergens iets gekneld wat die spanningen en pijn tot gevolg heeft.

Als je bloedonderzoek laat doen, laat dan zeker je magnesium es controleren, want dat kan volgens mij veel van die symptomen verklaren (trillingen en pijn door teveel spierspanning, vermoeidheid, stress...). Ook vitamine D mss.

Huilbuien en concentratieproblemen zijn niet zo abnormaal als je moe en lusteloos bent en pijn hebt (heb zelf al 4 jaar constant rugpijn, dus heb ook die perioden), dus hangt er wss wel mee samen.

Ben natuurlijk geen dokter, maar heb gewoon zelf al positieve effecten gehad met extra magnesium en vitamine D.

Die trillingen en hartkloppingen (had hartslag 120 terwijl ik gewoon in mijn bed lag) heb ik ooit es gehad (wel niet in pijnlijke mate) toen ik (te) zware griepmedicatie nam, ik werd er juist zieker van. Ik weet niet of jij momenteel iets van medicatie of andere voeding gebruikt waar je lichaam mss op reageert?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:21

Het kan van alles zijn!
Ik ben geen dokter dus kan je ook geen diagnose geven.
Heb je last (gehad)van stress?
Het klinkt namelijk als stressklachten.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 11:23

Ik gebruik geen medicatie op dit moment. Ik moet wel zeggen dat ik het laatste half jaar wat ongezonder ben gaan eten, maar ik weet niet of dat zo'n effect kan hebben?

Ik heb trouwens een jaartje terug wel Pfeiffer gehad, maar dat was lang niet zo extreem als dit...

Waar zit magnesium in qua voedingsmiddelen?

Edit; Geen extreme stress, wel een beetje maar dat heeft iedereen toch?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:07

Ik zou toch gelijk even de dokter bellen en langs gaan, denk niet dat bokt hier veel mee kan.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:09

Met zulke heftige klachten zou ik toch echt langs de huisarts gaan. Die kan een diagnose/ aanvullende testen of doorverwijzingen geven, bokt heeft hiervoor (in het algemeen) niet voor gestudeerd en kan dit zeker niet vanachter een pc. Hopelijk knap je snel weer op!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:32

Zoals al gezegd; gewoon even mee naar de huisarts gaan. Als dit soort klachten echt je gewone leven gaan beïnvloeden en jij voelt je niet meer in staat bijv. gesprekken te volgen, dan is het tijd om even te laten nakijken wat er aan de hand is.

Het kan heel goed zoiets 'simpels' zijn als stress - dat hoeft niet acute stress te zijn, maar bijv. ontlading van een langere periode - maar het is wel goed om even wat dingen na te laten kijken. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:37

Van schildklier tot B12, van ijzer tot lage bloeddruk, kan echt van alles zijn. Huisarts kan je vast meer vertellen dan wij.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:01

Dit kan echt van alles zijn. Van iets in de hersenen, tot iets dat bekneld zit tot iets tussen de oren..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:54

Magnesium zit oa in broccoli, maar je kan ook supplementen kopen (vb. Meta-relax, Promagnor zijn de bekendste in België). Maar ik zou idd toch es bij huisarts langsgaan.