Gepermanent en geverfd haar bleken tot wit/grijs haar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Gepermanent en geverfd haar bleken tot wit/grijs haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 19:45

Ik heb even een vraagje aan de kappers onder ons/mensen die er een beetje verstand van hebben :)

Oke, stiekem vind ik het ontzettend gaaf: wit/grijs haar.
Ik zal even laten zien wat voor kapsel/haarkleur ik nu heb:
Afbeelding
De zijkanten zijn dus kort en dat is mijn eigen haarkleur.
Bovenop is het lang, permanente krul, en geverfd. Ik krul het ongeveer om 't half jaar en verf het ongeveer om de maand/anderhalve maand (gokje)

Dit is de kleur die ik graag zou willen:

AfbeeldingAfbeelding Afbeelding

Als ik dit doe, maak ik mijn haar dan helemaal dood? Mijn eigen kapper zegt dat mijn haar nog best wel gezond is. Het voelt ook niet dood aan. Mijn haar groeit best snel. De zijkanten zal ik dan wat langer doen, omdat ik nu al om de 2 weken moet scheren.
Is het wel mogelijk wat ik wil? :')
Graag geen reacties over dat je het niet mooi vind, want ieder heeft zo z'n eigen smaak :j

Alvast bedankt! :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:01

Wauw, wat een gaaf kapsel heb je! Begrijp ik het goed dat je alles wit/grijs wilt? Ik denk dat dat kleur je wel heel mooi zal staan :j

Ik zou het advies van je kapper volgen en goed met hun overleggen, zij hebben er echt verstand van. Maar daarbuiten: net als bij verven moet je het straks steeds bijbleken en ik denk dat dat je haar (op den duur) wel zal beschadigen. Heb je dat er voor over? :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:03

RoWi schreef:
Wauw, wat een gaaf kapsel heb je! Begrijp ik het goed dat je alles wit/grijs wilt? Ik denk dat dat kleur je wel heel mooi zal staan :j

Ik zou het advies van je kapper volgen en goed met hun overleggen, zij hebben er echt verstand van. Maar daarbuiten: net als bij verven moet je het straks steeds bijbleken en ik denk dat dat je haar (op den duur) wel zal beschadigen. Heb je dat er voor over? :)

Dankjewel! :j Ik denk wel dat ik alles wit wil ja, ik denk dat de zijkant donkerbruin/zwart en bovenop wit wel heel té is :')

Ja precies, daar ben ik wel bang voor dat het uiteindelijk na een tijdje gewoon echt beschadigd.. Dus dat ik dan uiteindelijk weer terug 'moet' naar de kleur die ik nu heb/mijn eigen kleur.

mayniac_val

Re: Gepermanent en geverfd haar bleken tot wit/grijs haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:08

Ik heb het zo wit, mijn haar is nog gezond :) Ik gebruik een vochtinbrengende shampoo en conditioner, verder niks.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:13

mayniac_val schreef:
Ik heb het zo wit, mijn haar is nog gezond :) Ik gebruik een vochtinbrengende shampoo en conditioner, verder niks.

Okee, en jouw haar was eerst net zo donker als op je avatar? :)
Alleen heb ik dus ook om 't half jaar permanente krul..haha. Ook niet al te best voor je haar natuurlijk... :')

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:13

Gaaf kapsel!!!!!!!!! Maar om antwoord te geven op je vraag.... Je haar ontkleuren en dan dagelijks wassen met zilvershampoo. het liefst nog even in laten trekken en met een week of 2 a 3 heb je zilvergrijs haar. Suc7!! Laat je het resultaat ook zien??

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:18

Ja! Ik ben van dat naar licht gegaan (met highlights, maar toen was het lang, met kort haar hoeft dat niet), terug naar donker en nu weer wit.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:27

rainbow8 schreef:
Gaaf kapsel!!!!!!!!! Maar om antwoord te geven op je vraag.... Je haar ontkleuren en dan dagelijks wassen met zilvershampoo. het liefst nog even in laten trekken en met een week of 2 a 3 heb je zilvergrijs haar. Suc7!! Laat je het resultaat ook zien??

Haha thanks voor de tip! Maar weet nog niet of ik het ga doen hoor :P Ga sowieso eerst met mijn kapper overleggen als ik het overweeg te doen. Zal wel een duur grapje zijn bij de kapper? :o

mayniac_val schreef:
Ja! Ik ben van dat naar licht gegaan (met highlights, maar toen was het lang, met kort haar hoeft dat niet), terug naar donker en nu weer wit.

Okee dan is het iniedergeval goed mogelijk haha! Dank je wel! Maar voelt je haar niet erg droog aan dan?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:29

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:32

Gaaaf!

Ik moet wel altijd creme, mousse erin doen om het zo te krijgen haha. Nu heb ik het gewassen en verder niks meer in gedaan en hangt het zielig langs m'n kop te hangen... :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:34

Bekend verhaal, ik heb zwaar haar en als er niks in zit, hangt alles over het korte deel :')

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:35

Ik zou het niet doen, je hebt echt prachtig haar Wilke! Maar als je het echt wilt moet je het doen want ik denk dat het je ook wel leuk staat.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:35

Wilke93 schreef:
rainbow8 schreef:

Haha thanks voor de tip! Maar weet nog niet of ik het ga doen hoor :P Ga sowieso eerst met mijn kapper overleggen als ik het overweeg te doen. Zal wel een duur grapje zijn bij de kapper.

Weet ik niet of het duur is bij de kappr... Ik heb het destijds gewoon zelf gedaan. Dus het meest blonde/witte verfzooi gehaald bij de drogist.Dat een uur laten zitten ipv 20 minuten zoals op de verpakking stond. Daarna elke dag gewassen. Maar dan heb ik het wel over 12 tot 14 jaar geleden. En met vuurrode kuif.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:38

Ik zit met bleken, as spoeling, knippen, toundeuse en drogen op €93.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:41

Ik ben stiekem ook wel bang dat het me bleek maakt omdat ik ..niet de bruinste ben haha. Heb wel altijd rouge op enzo.

Ik zit met permanente krul en knippen op 75,- volgens mij. Heb niet de goedkoopste kapper maar volgens mij ook niet echt de duurste.

Ik denk niet dat ik het zelf durf :+

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:47

Hier nog 1 die d'r haar in die kleur laat bleken, toevallig vandaag nog gedaan, ook de zijkanten maar weer eens meegenomen, die laat ik normaal gewoon alleen opscheren (eigen haarkleur is vrij donker)
Eest ontkleuren en daarna een grijze verf over de bovenkant laten doen. Inclusief knippen, drogen, stylen en verfen was ik 42,50 euro kwijt bij mijn kapper.
Ik denk alleen dat je het niet meer moet laten permanenten als je het laat ontkleuren, dat is echt funest voor je haar.
Ik heb mijn haar ook erg kort zodat ik de uitgroei goed kan bijhouden en niet altijd mijn hele haar hoeft te worden ontkleurd want na een keer of 4 op hetzelfde haar ontkleuren houd je kauwgom over.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:49

mayniac_val schreef:

Is het trouwens te doen, zo kort aan de zijkant en dan een eigen haarkleur die heel donker is? Dan moet je vaak bleken denk ik of niet?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:50

stoltur schreef:
Ik denk alleen dat je het niet meer moet laten permanenten als je het laat ontkleuren, dat is echt funest voor je haar.
.

Hier ben ik dus bang voor :')

Bedankt voor je berichtje! :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:56

Wilke93 schreef:
mayniac_val schreef:

Is het trouwens te doen, zo kort aan de zijkant en dan een eigen haarkleur die heel donker is? Dan moet je vaak bleken denk ik of niet?

Ik ben niet zo donker van mezelf hoor!
http://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 8369_n.jpg Dit is mijn eigen kleur. Als het korte uitgroeit laat ik het gewoon zo tot de volgende bleekbeurt, dat doe ik om de vijf weken ongeveer.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 21:06

Ah okee, ik ben echt zowat zwart van mezelf. Maar dat zie je wel op die foto in de OP haha :P

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 09:52

Iemand trouwens ervaring met 'Schwarzkopf Blonde Intensive Blond Super Plus' ? Zie er best goede filmpjes over dat ze het daarmee van zwart naar witblond verven. Scheelt natuurlijk heeel veel qua kosten.. :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:56

Dan zou ik er wel een pakje asblonde verf bij halen :)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:58

Met permanent en een verf met roodtint erin, en dan naar zogoed als spierwit? Grote kans eindig je met een hooibaal op je hoofd.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:03

Ook toevallig! Ik wil graag weer naar blond en zag die van Schwarzkopf ook.
Die ga ik denk ik uitproberen vanavond... maar idd voor de zekerheid een astint erbij, mocht het oranje worden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:07

Om rampen te voorkomen zou ik dit zeker met je kapper overleggen. De middelen die zij gebruiken zijn in ieder geval iets 'bedrijfszekerder' dan doe het zelf producten.
En bedenk je: zolang je nog een jong snoetje hebt is grijs/wit haar wel leuk maar zodra je wat ouder wordt.. zie je er ook écht véél ouder uit.