Epilator probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Epilator probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 15:02

Oh bokkers red me van die satanisctische machiene, het wil me vermoorden !!!!

Haha nee zo erg is het niet, maar ik heb toch een zeer irritant probleem.

Vroeger scheerde ik altijd mijn benen, maar door een zeer gevoelige en droge huid kan ik hier helaas niet meer tegen en reageer slecht op scheerschuim.
Ik heb toen de stap gezet naar het waxen. Ik heb het geprobeerd met kant en klare strips, vloeibare suiker wax, in salons. Maar hoe vaak ik het ook probeerde, niet één! haartje kwam los. Ze lijken wel verankerd in mijn been.
Omdat dit toch wel duur werd om telkens voor niets naar een salon te gaan of kits te kopen heb ik besloten om eens een epilator aan te schaffen.

Ik kocht een Braun silk epil 3 en ik ging aan de slag. Maar het is me niet gegund, ik moet en zal fluffeh door het leven gaan. Ik heb het machientje al enkele keren gebruikt maar nu breken mijn haartjes gewoon af en komen ze er nog niet uit. Echt ik denk dat ze in beton zitten.
Ik heb al anderen *sorry vriendje :o * geterroriseerd met de machiene en daar werkt die perfect, dus het ligt echt aan mij.
Mijn haartjes zijn tussen de 3 en 5 mm lang en ik neem ruim de tijd om van mijn enkel naar mijn knie te gaan.

Heeft hier iemand de tip om mijn benen toch haarvrij te krijgen want ik ben niet meer van zin om te scheren *te veel pijn*.

Kom op met die onthaarde raad ! :P

Groetjes.

Annemeik

Re: Epilator probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:04

Eerst heet douchen zodat je poriën open komen te staan?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:09

laseren?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 15:11

Douchen kan ik eens proberen, goede tip !

Is laseren niet ontzettend duur ? Ik heb ook gehoord dat de haartjes zouden terug komen door hormonale schommelingen, want dan vind ik het zonde zo veel uit te geven voor de laseren als het zo makkelijk kan terug komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:11

Kun je niet scheren omdat je niet tegen het scheren zelf kunt of is het puur een reactie op de scheerschuim?

Laseren heeft voor mij niet gewerkt, haartjes kwamen steeds terug en dat schijnt dus bij heel veel vrouwen zo te zijn.
Helaas ben je dan wel een flink bedrag armer...

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 15:18

Ik heb het wat water, schuim, conditioner geprobeerd maar telkens wordt mijn huid rood en opgezet en brandt het best erg. Overigens heb ik dat alleen bij mijn benen en niet overal op mijn lichaam.

Ow wat jammer dat je er zo een flink bedrag hebt voor neergeteld zonder resultaat ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:20

Heb je het ook al eens met scheerolie geprobeerd?
En een ander scheermesje?

Lijkt me een heel lastig probleem, zoals je het nu zegt, is scheren het enige wat je haartjes weg haalt...
Ontharingscreme of spray als eens geprobeerd?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:21

Inderdaad, een ander scheermesje kan ook al een wereld van verschil maken!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 15:26

Scheerolie, wat is dat dan ?

Ik gebruik die simpele basis blauwe van venus omdat op al die ander zeepjes en wat nog allemaal zitten aar ik slecht op reageer. Meestal verwissel ik ze om de 2 weken, aangezien ik veel sport en zwem en ik alles netjes wil houden ;) Daarom zijn harige benen ook niet zo fris.

Ik kan eens proberen met de olie zoals Anc zegt en dan met een vers mesje. Maar ik kan toch moeilijk elke dag een nieuw mesje nemen, dat kost me ook fortuinen haha :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:27

Ik heb precies hetzelfde apparaat als jij TS en ook hetzelfde probleem. Ik heb hele dunne breekbare blonde haartjes en idd met geen mogelijkheid te epileren :n Apparaat ligt dus al jaren bovenop de kast weg te stoffen...

Ik scheer ze er gewoon af, of gebruik idd 's ontharingscrème. Misschien als je speciale koopt voor de gevoelige huid dat je daar wel tegen kan? Maar dan is scheren denk ik toch nog minder belastend dan die crème.

Ik gebruik trouwens nooit 'echte' scheergel oid, maar gewoon douchegel (meestal Dove). Nou kan mijn huid wel aardig wat hebben, maar misschien is dat het proberen waard als het echt het scheerspul is waar je niet tegen kunt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:28

Scheerolie is precies wat het woord zegt: een olie die je helpt bij het scheren.
Dus ipv schuim, is dit een olie.
Vaak is het gebruik van olie fijner voor mensen die een gevoelige huid hebben.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:29

Heb je dan gewone wegwerpmesjes? Ik heb ook mijn benen open liggen als ik met die dingen scheer, al is het merk nog zo goed. Ik heb nu een scheermes waarvan je de mesjes zelf vervangt, van wilkinson volgens mij. En daar heb ik helemaal geen problemen mee!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 15:31

Oh ik ben dus niet de enige met dit probleem ! Ik kan eens douchegel en een olie proberen + een vers mesje :) Maar dan nog blijft het een dure grap.
Nee, de mesje die ik gebruik zijn ook verwisselbare, maar de gewone standaard :)
https://www.google.be/search?q=venus&sa ... B298%3B298

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:51

Zijn er niet ook van die ontharingscrèmes? Weet niet of het werkt maar heb er wel eens goede dingen over gehoord!

Edit: dat verdeel je dan over je been en dan vallen de haartjes eruit schijnt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:54

Veet heeft een ontharingsspray die ik heel fijn vind, eentje voor de gevoelige huid.
Daar krijg je een soort spatel bij, waarmee je de creme (en de haartjes) van je benen moet schrapen.

Maar dat vind ik niet zo'n succes, ik spoel het altijd gewoon af onder de douche.
Werkt ook goed en de haren blijven dan wel wat langer weg dan bij scheren.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:54

Ja? Werkt dat goed? Lijkt me fijn om eens te proberen, heb soms geen zin om te scheren.. O:)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:58

Morrow_Less,wat volgens mij verschil maakt is hoeveel mesjes er achter elkaar geplaatst zijn, en in welke hoek deze staan. Dat vind ik aan die van mij zo fijn, want die heeft veel mesjes achter elkaar (zachter) en ze staan vrij 'plat'(zachter).

Bij wegwerpmesjes zie je vaak dat het er maar 2 zijn en dat ze heel erg recht staan, dit irriteert de huid dus zo. Hoe zit dat bij die van jou?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:04

Ik kan niet tegen ontharingscremes e.d.

Heb je al eens geprobeerd om gewoon onder de douche te scheren zonder schuim o.i.d? Zo doe ik het nu en dat bevalt super. idd geen wegwerpmesjes maar een duurder merk mesjes

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:05

Eerst scrubben voor het waxen? Anders plakken er vooral dode huidcellen aan je waxstrip idd...
Epileren geen ervaring mee, dat doe ik mezelf niet aan :P
Wat scheren betreft, ookal heren mesjes geprobeerd? Ik heb altijd gewoon gilette, wat voor tere mannenwangen goed is kan voor mijn benen niet slecht zijn denk ik dan O:) :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:08

Toen ik nog een mesje gebruikte voor het scheren, gebruikt ik ook altijd olie.
Nu gebruik ik een epilator of ontharingscrème.
Heb niet dezelfde problemen als jij, maar ik scheer me iets te vaak in mijn vel.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:21

Leuke tips allemaal, maar die ontharingscréme durf ik zeker niet aan. Die geur alleen al is om bij te bedwelmen en ik denk dat ik er een reactie op ga krijgen.

Ik heb geen wegwerp mesjes maar dus verwisselbare, ik denk dat ze 3 rijden mesjes hebben die redelijk plat liggen. Ilsemarie, ik zal die eens proberen, die mannenmesjes :D Mijn vader heeft hier nog een setje liggen dat virbreert, dubbele sensatie :P *gilette fusion ofzo iets ?*

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:25

Ik heb zelf ook een Braun Silk Epil badtereurding. Ik gebruik hem alleen onder water. Op de benen gaat het ook echt alleen onder water, boven water heb ik hetzelfde probleem als TS.
Mijn oksels doe ik ook, en ook alleen onder water. Hoe dat voelt? Alsof er een fragmentatiebom in je BH afgegaan is. Maar het resultaat is wel erg mooi :D

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:33

Ze te lezen ben je niet echt bij een goede salon geweest. Er zijn verschillende cassette's voor in een harsapparaat, met verschillende soorten hars, af te stemmen op de huidsoort en de haren.

Wat scheren betreft, 3 mesjes is heel weinig. Ik ga voor minimaal vier, maar het liefst 5 of 6. Van Venus heb je een soort mes met zeep er op, zodat je geen scheerschuim hoeft te gebruiken. Wellicht is dat nog een optie?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:43

Tazzey schreef:
Ik heb zelf ook een Braun Silk Epil badtereurding. Ik gebruik hem alleen onder water. Op de benen gaat het ook echt alleen onder water, boven water heb ik hetzelfde probleem als TS.
Mijn oksels doe ik ook, en ook alleen onder water. Hoe dat voelt? Alsof er een fragmentatiebom in je BH afgegaan is. Maar het resultaat is wel erg mooi :D

hahaha.
Ik epileer mijn oksels ook en iedereen verklaart me voor gek.
IS het ook wel, maar vooral in de zomer wel handig :P .

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:47

Je moet er wat voor overhebben maar je hebt wel heel zachte oksels. Ik licht wel even de buren in dat ik écht niet geslacht wordt. :o