Veel haaruitval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellie2

Veel haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 10:19

Hallo Bokkers,

Ik heb nu ongeveer 2 jaar lang ontzettend veel last van haaruitval. Elke dag moet ik mijn kamer wel stofzuigen omdat er allemaal haren op de grond liggen..
Mijn haar is nu drie/viermaal zo dun als 2 jaar geleden. De dokter heeft er geen verklaring voor. Ik weet dat je haar om de zoveel tijd veranderd maar dat betekent toch niet dat het allemaal uit moet vallen?
Ik krijg wel kleine babyhaartjes/mini krulletjes mijn nek.

Heeft er iemand hier ook zoveel last van? En wat kan je er tegen doen? Bepaalde voedingstoffen extra binnenkrijgen o.i.d??

Ik ben benieuw!!

(ik borstel mijn haar als zo min mogelijk, geen stijltang en ik gebruik geen haarlak meer)

Carlijn101

Re: Veel haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:22

Herkenbaar, heb het met tijden minder en erger.. Maar altijd wel haaruitval.
In periodes van stress is het vaak erger, geen idee wat verder de reden is.
Ik kam mijn haar niet meer als het nat is, was het wel vrijwel dagelijks. Crèmespoeling af en toe. Dit steeds minder want ook dan valt het uit, zo heb ik al een verstopping gehad, puur door te veel haar.
mijn haar verven ben ik maar mee opgehouden en nu heb ik het zelfs afgeknipt omdat de onderkant zo enorm dun is (uitval, maar breekt ook af).

Je immuunsysteem op peil brengen/houden is denk ik het belangrijkste. Ik heb me nooit gewaagd aan vitamine tabletten slikken hiervoor.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:23

Te kort aan vitaminen? Slechte voeding? Medicijngebruik? Stress?

Eerste dingen die in mij opkomen..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:36

Bij mij helpen vitamine b12 injecties van de huisarts

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 10:37

Bedankt voor jullie snelle reacties!
Renee16: Heel herkenbaar dat de onderkant ontzetten dun is.. Vreselijk, ik wil mijn haar juist lang hebben. De kapper geeft ook het advies om korter te knippen omdat het dan minder opvalt en meer volume geeft (al oogt mijn haar voor mensen die er niet op letten niet heel dun omdat mijn haar 'uitzet', beetje wind door mijn haren en mijn volume is al aanwezig zeg maar)
Cynn: Ik eet volgens mij wel redelijk gezond, ik eet veel fruit/groente, drink veel, eet wel weinig vlees, ik snoep wel graag zouten producten, geen medicijnengebruik en ik zou niet denken dat ik stress heb, ik heb wel altijd een druk programma maar niet dat ik beklemd voel.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:52

Hmm.. dan weet ik het ook niet echt.. :n
Mijn haar is ook stuk minder dik dan vroeger, maar ik heb het ook korter laten knippen en in heel veel laagjes, lijkt het ook gelijk een stuk dikker door.

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 10:59

Okee! Ik denk dat jou haar dan wel dikker is want kapper wilde er absoluut geen laagjes in knippen omdat het juist nog meer lijkt dat ik weinig haar heb

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:01

Goed balen zeg :(:)

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 18:54

Ja..
Meer mensen die dit ook hebben?

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:01

Mijn haar valt ook uit. Ik moet best vaak mn borstel legen en met wassen komen er ook haren los.
Ik heb het ooit eens aan mn kapster gevraagd. Ze zij dat het kon komen door tekort aan vitamine B...
Ik heb toen bij de drogist een potje vitamine pillen gehaald (wel erop gelet welke waarvoor is)
Heb een hele tijd 2x per dag 1 ingenomen en het was toen een stuk minder.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:03

In de herfst en lente is dit bij de meeste mensen erger, weet niet of je dat ook merkt?
Verder komt inderdaad stress ook bij mij als eerst op of vitamine tekort. Ik weet dat ze van Kérastase een speciale lijn hebben, de stimulist. Dit houden de haarzakjes soepel, zodat de haren voeding blijven krijgen. Je hebt ook een speciale doos, die is wel wat aan de pittige kant kwa prijs, maar die maken de haarzakjes weer soepel die al aan het verharden zijn.
De shampoo ziet er zo uit:
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:05

probeer eens een priorin kuur kan je bij de drogist, etos kruidvat enz halen hielp bij mij heel goed

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:11

Wat vervelend voor je, zijn je nagels wel sterk en gezond? Mag ik vragen welk merk shampoo je gebruikt?
Komt het bij jou in de familie voor het kan namelijk erfelijk zijn dan is er helaas niet zo veel aan te doen. Je kan zoals hierboven genoemd Priorin gebruiken. Maar je kan ook van het eigen merk tabletjes slikken voor huid haar en nagels. Hier zit vooral vit B12 in wat de groei bevorderd.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:21

Ik heb het ook meegemaakt toen ik 15/16 jaar oud was. Heel veel haar kwijtgeraakt en helaas niet meer teruggekregen.. Later bleek dat ik zelf geen vitamine B12 kan aanmaken, (voor meer info: http://stichtingb12tekort.nl/). Het zou kunnen zijn dat het bij mij hiermee te maken heeft gehad. Misschien is het een idee om eens je bloed te laten onderzoeken op vitaminetekorten?

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:24

Herkenbaar
Ik merkte ook al tijdje dat ik telkens wel erg veel haar in mijn borstel had na het borstelen (ik was mijn haar 1x per week heb erg lang haar) maar dacht ach zal wel maar toen was ik voor de kerst bij de kapster en die zei nou ik haal er wel veel haar uit. Zij zei ook het kan aan heel veel dingen liggen stress, vitamine te kort enzovoort. Ze vertelde dat ze het zelf ook heeft gehad en zij had vitamine pillen speciaal voor haar uitval genomen. Ik dacht nou ik wacht het nog even af maar het is eigenlijk niet minder geworden. Nu heb ik wel een beetje last van stress gehad de laatste tijd door niet weten wat ik met mijn toekomst wil doen.
Ik wil nu misschien toch maar vitamines gaan slikken voor dat haar uitval want ik wil niet dat het erger word heeft iemand goed advies over welke vitamines geschikt zijn?

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:14

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:19

Misschien dat shampoo zonder siliconen helpt?

Mary122

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:28

Bij de kruidvat of bij dat soort winkels worden vaak vitaminen verkocht die haaruitval remmen. Heb het ook geprobeerd en het lijkt te werken. Kost 3 euro ofzo..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:10

De shampoo's die hier genoemd worden, ik heb er een aantal geprobeerd. Het is iets maar minimaal minder en kost vaak een stuk duurder dan een normale variant. Het probleem van haaruitval zit vaak iets dieper dan een de hoofdhuid, dat is niet te verhelpen met een shampoo.

Ts: Laagjes zou ik al nooit aan beginnen als je dun haar hebt en het ook nog uitvalt. Mijn haar bestaat zelfs maar uit 1 laagje :P. Ik heb het nu geknipt, ondanks dat ik het echt niet wilde. Maar de haaruitval lijkt serieus verminderd nu ! Buiten dat het er beter uitziet.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:14

Lush heeft een shampoobar tegen haaruitval die goed schijnt te werken. Ik heb hem nog nooit gebruikt maar hoor/lees er altijd goede verhalen over. Volgens mij heet ie NEW en kost hij 10 euro.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:16

Ik zou naar een andere huisarts gaan. Eentje die wel verder kijkt, wat heeft de huisarts al gedaan?
Er zijn er genoeg redenen die onderzocht kunnen worden. Stress, vitamine te kort is daar al naar gekeken?

Verder zou ik aan shampoos niet beginnen dat zal weinig effect hebben het is iets wat van binnen uit komt en dat los je niet op met een shampoo.