Geen kinderwens vertellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anoukie88

Geen kinderwens vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 09:10

Eigenlijk heb ik er nog niet echt een probleem mee maar er zijn een paar topics over kinderwensen of geen kinderwens. Dus ik dacht ik gooi het eens op bokt.
Ik heb namelijk geen kinderwens en altijd gezegd dat ik geen kinderen wil vanaf toen ik klein was. Nou heb ik een relatie en dat gaat allemaal goed. Zijn broer en schoonzus hebben een kleine gekregen en hij is er helemaal weg van. Hij gaf aan dat hij binnen 2 jaar wel heel graag kinderen wil. Ik schrok hier best wel van want dit komt wel heel dichtbij. Heb hem gezegd op grappige toon dat ik de eerste 10 jaar nog echt niet aan kinderen moest denken.
Maar nou het punt.... ik weet dat hij heel graag kinderen wil. Maar moet ik hem vertellen dat ik die behoefte niet heb? Wamt wie weet voelt het over 2 jaar heel anders. Maar mocht ik het niet willen dan moet hij wel een kans krijgen om daar een beslissing over te nemen. Ik snap dat als je een goeie relatie hebt dat je er over kunt praten. En dat doen we ook altijd over alles. Maar moet ik nu al vertellen dat ik in de toekomst geen kinderen wil? Of moet ik wachten tot we echt op het "punt" zijn dat hij aan kinderen wil beginnen. En zoals ik al zei misschien komen de kriebels nog...

MilesNF

Re: Geen kinderwens vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:16

Ja, dat lijkt me wel iets wat je in een relatie moet kunnen bespreken. Misschien blijft de kinderwens altijd weg, misschien komt hij nog later. Je vriend mag best weten waar hij aan toe is. Als je er nu niet duidelijk over bent kan het voor hem best als een shock komen als puntje bij paaltje komt en jij al jaren weet dat je geen kinderen wilt.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:17

Ik zou het wel zeggen. Blijf eerlijk en open.
Ik had ook nooit een kinderwens, terwijl mijn man (toen vriend) na een jaar of 3/4 er al wel klaar voor was. We waren toen begin twintig.
Ik zat toen net zo, zeg ik het of niet.... Ik heb het wel gedaan. Ik wilde namelijk geen verwijten, maar ook geen kinderen voordat ik daar aan toe was. Mocht hij daar niet mee akkoord gaan, tja dan was de liefde niet zo sterk als ik dacht. Klinkt hard, maar zo stond ik er wel in.
Ondertussen ben ik begin dertig en trotse mama. het knopje ging inderdaad ineens om. Dit hoeft natuurlijk niet he! Maar als ik zo lees, dan sta je niet negatief tegenover mama worden, maar over het NU mama worden.
Mijn tip, blijf eerlijk en blijf praten. Zonder dat heb je ook geen relatie.
Dus zet een kopje koffie en ga er even voor zitten! Succes!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:17

Een kind moet je alleen willen als jij het ook echt wilt, neem geen kinderen omdat je partner het zo graag wilt want dat werkt gewoon niet. En als je dat niet wilt lijkt het me het minste om daar iig eerlijk over te zijn. Mijn ex wou eigenlijk geen kinderen maar is daar nooit eerlijk in geweest, altijd maar vaag en vooruit schuiven.. Uiteindelijk is dat 1 van de 2 voornaamste redenen geweest om bij hem weg te gaan. En geloof maar dat ik het hem kwalijk heb genomen dat hij nooit eerlijk heeft gezegd dat hij het niet wou.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:23

Pfoe lastig. Je bent even oud als ik, en ik wil dus echt absoluut geen kinderen. Ik vind het ook onzin dat je dat op deze leeftijd niet zeker zou kunnen weten. Dat is iets wat de mensen ons altijd zo graag in willen prenten. Als ik in jou schoenen stond had ik het zeker ook gezegd. Het is namelijk wel jou/jullie toekomst. Ik heb dit gesprek ook gehad met m'n huidige vriend maar wij kwamen er toevallig op en het was meteen duidelijk dat we beide geen kinderen willen :) ik vind dat wel fijn, als hij namelijk wel die wens sterk had gehad had het toch niet gaan werken, ik loop dan telkens met het gevoel dat ik hem tekort doe omdat ik hem dat niet ga geven.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 09:24

Dankjewel voor jullie duidelijke uitleg. Ik ga het gewoon met hem bespreken. Maar ik sta inderdaad niet heel negatief tegenover kinderen maar de "kriebel" is er niet en is er tot nu toe ook niet geweest. En ik zit in het onderwijs waardoor ik ook dingen meemaak en zie. Door die dingen weet ik dat je 100% achter je keuze moet staan mochten we aan kinderen willen beginnen.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:25

Ik zie in je profiel dat je 26 bent. Op die leeftijd moest ik ook nog niets van kinderen weten. Bij de één komt dat gevoel eerder dan bij de ander en wellicht komt dat gevoel bij jou inderdaad helemaal niet.
Ik zou het in ieder geval zeker bespreken met jouw vriend.

Iris92

Ik zou hier eerlijk over zijn. Straks is hij op het punt dat hij echt kinderen wil en dan is het misschien wel een hele klap in zijn gezicht. Als je hier eerlijk en open over bent tegen hem kan hij hier rekening mee houden en zich er bij neerleggen of verder gaan denken hoeveel waarde een kind krijgen voor hem heeft. Je moet nooit een kind krijgen omdat een ander het wil, je zit er je leven lang aan vast. Het is niet een dvd die je in de kast zet en er niet meer naar omkijkt. Ik riep vroeger altijd dat ik niet wilde trouwen en geen kinderen wilden.. Al met al gaan we elkaar 20 augustus het ja-woord geven, kinderen wil ik inmiddels ook, maar eerst komende jaar nog niet.
Hij kan zich heel naar voelen als die er over een aantal jaar achter komt dat jij al die jaren al wist dat je geen kinderen wilde terwijl je ook wist dat hij het wel graag wilde.

Succes, het zal niet makkelijk zijn als je niet op 1 lijn met elkaar zit hierover. En misschien komt het nog..
Laatst bijgewerkt door Iris92 op 22-01-14 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Zeg het gewoon tegen hem zoals je het hier zet :j nu wil je het echt nog niet maar misschien komt het later nog. :)
Tot die tijd moet hij zich maar zien te vermaken met zijn neefje/nichtje ;)

Kinderen is niet iets wat je kunt veto-en. Het is niet dat als de één het wil dat de ander er dan maar in mee moet gaan! Zou jij het een fijne gedachte vinden, dat je moeder of vader je eigenlijk niet wilde op het moment zelf?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:28

ik wist het al toen ik tiener was denk ik, hen altijd gezegd zo gauw als het kan laat ik alles eruit halen, maar durfde nooit zag tegen narcose en zh op.Toen de esher methode kwam ben ik gelijk afspraak gaan maken. Dat hadden ze eerder uit moeten vinden. Was in 5 minuten weer buiten zonder narcose of iets. Ik was dus al geholpen toen ik huidige vriend leerde kennen, maar ook die heeft geen behoefte aan kinderen gelukkig. Vind ze leuk... maar vind ze nog leuker als ik ze weer aan ouders terug kan geven als ik ze zat ben zeg maar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:29

Ik heb het direct in de eerste week al verteld: ik heb geen kinderwens en de paarden zijn heel belangrijk voor me.
Daar ging mijn lief een beetje verbaast gewoon mee accoord.

Echter ben ik nu 7 jaar later toch zwanger aangezien er toch een klein klokje begon te tikken _O-
Dat had ik echt noooooooit van mijzelf verwacht :+

Ik zou er hoe dan ook eerlijk over zijn anders heb je kans dat je relatie er later op stuk gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:32

Ik heb dit precies andersom. Ik heb een kinderwens maar mijn vriend heeft aangegeven daar de aankomende twee a drie jaar nog niet aan toe te zijn en uberhaupt niet te weten of hij ooit kinderen wil. Vind het erg moeilijk en zit nog steeds in dubio met wat ik moet... Weet niet of ik die wens uberhaupt zou kunnen opgeven.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-01-14 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:34

Ik zou zeker vertellen dat je nu denkt geen kinderen te willen. Als mijn vriend dat stil gehouden zou hebben voor mij, zou ik daar echt wel zwaar teleurgesteld over zijn en mezelf zelfs voorgelogen voelen.

Zeker als je 26 bent, is het wel belangrijk om zulke dingen al te bespreken. Natuurlijk niet het leukste om te doen, gezien je al weet dat jullie daarmee niet op 1 lijn zitten, maar wel heel erg belangrijk. Hij zal moeten weten dat een toekomst met jou waarschijnlijk een toekomst is zonder kinderen. Hij moet daar zelf in kunnen kiezen wat hij wil.

Begrijp wel heel goed dat je dat spannend en eng vindt hoor, dit zijn wel dingen waar je echt samen op 1 lijn zal moeten komen om samen oud te kunnen worden. Kan zeg maar een dealbreaker zijn.

Een vriend van ons wilde ook heel graag kinderen, maar nog liever zijn vriendin (die dus geen kinderen wil) hiervoor heeft hij er nu dus voor gekozen toch bij haar te blijven en geen vader te worden. En er zullen ook echt wel mensen zijn die om deze reden besluiten niet bij elkaar te blijven. Maar dat weet je voor jullie pas als je het erover gaat hebben.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:36

Er voor open staan en er over praten is het enige dat werkt.
Mijn vriend wil wel heel graag kinderen, voor mij hoefde het nooit zo (maar ook nooit een directe "nee"). Ik studeer nog, dus sowieso niet voordat ik afgestudeerd ben. Gelukkig staan we daarin wel echt op één lijn, hij wil sowieso kinderen, maar wel als de omstandigheden "perfect" zijn (als kind wil studeren, moet dat ook gewoon kunnen, etc.).

Dus we zien waar het schip strand, maar er zal/zullen vast (een) kind(eren) komen.

Ik zou als ik jou was het wel echt vertellen. Dat je nu geen kinderen wilt, maar misschien in de toekomst wel. Het zou voor hem een grote klap zijn als je over een aantal jaar zegt, helemaal geen kinderen te willen en hij er wel van uit was gegaan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:37

Ik heb altijd heel vlot in de relatie (beetje met humor in het begin) gezegd dat zoals het er op dat moment voorstond, ik geen kinderen wilde.
Altijd eerlijk geweest dus. Nu ben ik 36 en heb ik nog steeds geen kinderen en ook geen kinderwens. Het klokje tikt dus uiteindelijk niet bij iedereen. Wel heb ik mijn partner(s) altijd de gelegenheid geboden om te gaan om die reden en mijn eerste partner met wie ik bijna 10 jaar samen ben geweest heeft nu een zoontje met een andere vrouw. Ik ben blij voor hem en inmiddels zelf ook gelukkig met een man die geen kinderwens heeft!

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:14

Ook nooit echt een kinderwens gehad, altijd gekscherend gezegt: later als ik groot ben :D
Nu ben ik 32 en de eerste kan elk moment komen.
Toch een klokje dat gaat tikken, maar evengoed nog lang rond gelopen met de vraag, wanneer weet je dat je er klaar voor bent..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:18

Maar het hoeft inderdaad niet te komen (dat klokje) en dan is het oneerlijk om er niet open over te zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:19

Moeilijk onderwerp hoor. Bij mijn vriend was er in eerste instantie wel sprake van een kinderwens, maar door ziekte van zijn kant etc is dat momenteel op de lange baan geschoven en misschien wel definitief weg. Ik ben inmiddels 33 en mijn klokje voel ik wel tikken. Weet al een paar weken niet wat ik ermee aan moet en hoe ik de toekomst moet zien... Is er uberhaupt nog wel een toekomst? pffff... -O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:21

Ts jij bent pas 26 dus je tijd kan nog komen zou er niet over beginnen alleen het feit dat je er nog niet over uit bent

Cayenne als jouw vriend dus echt niet wil, en jij wel zou je toch andere stappen moeten gaan ondernemen

Ik ben bij mijn 1e vriend helemaal gek geworden hij begon over trouwen en kinderen ik was 24 en 2 jaar later vrijgezel..... kon hem niet verder helpen, zijn secretaresse gelukkig wel :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:22

Tita, maar hij weet het zelf nog niet en heeft aangegeven de aankomende twee a drie jaar ook geen zekerheid hierover te kunnen geven. Als hij nou definitief een nee gaf, dan wist ik waar ik aan toe was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:23

Ja, absoluut bespreekbaar maken. Kinderen krijgen is zo ongeveer het enige waarover je geen compromis kan sluiten. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het een breekpunt in een relatie kan zijn daarom. Maar de angst daarvoor moet je niet weerhouden om er samen open over te praten. Als je echt van elkaar houdt gun je het die ander toch ook om zijn/haar wens in vervulling te laten gaan, ook als het met een ander is?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:24

Hier ook echt geen kinderwens. Nooit gehad ook. Als klein meisje ook niet het idee gehad dat ik later mama wilde worden. Ik weet nu ook teveel van genetica af om extra te benadrukken waarom ik geen kinderen zou willen. Gelukkig wil mijn vriend ook geen kinderen dus dat komt mooi uit.
Mijn schoonzus krijgt straks een kleine, die mag met alle plezier komen logeren en daarna ook weer voor lange tijd vertrekken +:)+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:25

Ik heb het wel gezegd... Hij wilde wel per se een kind over x jaar... Maar hij is uiteindelijk van mening verandert.... En toen was het over door totaal andere redenen :)

Maar ik denk wel dat we op een leeftijd zijn, dat die dingen belangrijk zijn om voor de ander te weten. Je wilt toch eerst een stabiele relatie hebben voordat je aan kids begint. Het kan altijd nog veranderen, dat hoor je vaak genoeg. Maar laat diegene het iig weten :) Misschien kan hij je overhalen, heb je straks toch zoiets van "ja, ik wil het toch" of wat dan ook (ik geloof het zelf ook niet dat dat ooit gaat gebeuren ;) maar het schijnt....) Maar geef de ander iig duidelijkheid :)

Yolien

Heel moeilijk onderwerp.
Mijn kinderwens was er al veel eerder dan die van mijn lief.
Op een gegeven moment in onze relatie (na 10 jaar samen en 5 jaar samenwonen) heb ik duidelijk aangegeven dat ik zo graag de volgende stap wilde maken dat ik twijfelde aan onze relatie.
Ik was namelijk als de dood dat hij ineens zou zeggen dat hij toch geen kinderen zou willen.
Inmiddels is alles op zijn plek hoor en ben ik over 10 weekjes uitgerekend van nummertje 2.

Maar de eindconclusie, ben eerlijk, open en bespreek gevoel. Hij heeft het recht om dit te weten.
Zal niet makkelijk zijn, maar het komt goed.
Succes meid!

tita

Cayenne schreef:
Tita, maar hij weet het zelf nog niet en heeft aangegeven de aankomende twee a drie jaar ook geen zekerheid hierover te kunnen geven. Als hij nou definitief een nee gaf, dan wist ik waar ik aan toe was..

Keuze die je moet gaan maken over 3 jaar ben jij 36 of 37.. :)
Je kan hem nog die keuze geven maar als hij dan niet wil, moet je echte stappen gaan onder nemen.
Of gewoon vrede hebben met de situatie