Opvliegers, vervroegd in de overgang?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Opvliegers, vervroegd in de overgang?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 01:41

Ik heb regelmatig last van, wat ik niet anders kan beschrijven als, opvliegers. Ik krijgt het echt uit het niets blóedheet het zweet breekt me echt aan alle kanten uit en het maakt niet uit wat ik aan het doen ben, ik krijg het gewoon op ieder moment. Ondertussen heb ik het ook vrij regelmatig en begin ik mij toch een piepklein beetje zorgen te maken. Maar om nu halsoverkop naar de huisarts te hollen voor dit vind ik ook zoiets. Vooral ook omdat ik me bijna niet kan voorstellen dat ik al in de overgang zou kunnen zijn. Ik ben nota bene 23.

Maar ik heb echt serieus last van opvliegers en ik noem het eigenlijk ''grappend'' zo want ik krijg het dan zo heet dat ik echt loop te wapperen en te doen. Maar kan niets anders vinden dan dat opvliegers bij de overgang horen.

Overigens is het niet dat ik me echt zorgen maak over het wel of niet kinderen krijgen hoor. Gezien ik lesbisch ben hoef ik niet perse met een bolle buik rond te lopen (al zou ik het wel leuk vinden). Maar stel dat het dus inderdaad de overgang is, las ik toch nog een boel andere akelige dingen die je er bij krijgt (bijv. botontkalking).

Iemand die mij kan geruststellen? (of juist niet := )

countrygirl

Re: Opvliegers, vervroegd in de overgang?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 02:10

Geruststellen niet... alleen kan ik je wel vertellen dat als je b.v. ergens een ontsteking hebt... je ook een soort opvliegers kunt krijgen! Kan dat het geval zijn?
Verder is 23 nog erg jong voor de overgang, maar een bepaald percentage van de vrouwen komt idd. vervroegd in de overgang. Ik denk dus wel dat het kan.
Als je het zeker wilt weten zou ik toch een bezoek aan een huisarts overwegen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 02:24

Ik heb dit al een redelijk lange tijd, dus een ontsteking lijkt me sterk? Ik heb ook nergens iets ontstoken zover ik weet. Misschien toch maar eens een bezoekje aan de huisarts dan.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 04:54

Ontsekingen hoef je niet altind te zien.
Ik zou toch even de ha bellen,dan kan de assistent altijd zeggen van kon maar of niet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 06:39

Juist als je wel in de overgang zou zijn zou ik heel snel naar de huisarts gaan en laten doorverwijzen. Nu kunnen ze wellicht nog wat doen voor je. Het komt erg weinig voor maar het kan wel, en dan wil je er zo snel mogelijk bij zijn. Is je cyclus wel regelmatig?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 11:31

Mar ik heb ook nergens last van qua ontstekingen en heb dit al vrij lang.

Ik ben zo regelmatig als maar zijn kan ( slik geen pil)

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:34

Hyperthyreoidie kan ook. Anyway, zou toch even naar de ha gaan. Beter een keer voor niks dan een keer te laat voor iets ernstigs...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:02

Je slikt ook geen medicatie dat het kan veroorzaken? Sommige zorgen voor verwijding in de bloedvaten en dus opvliegers. Ik ben net 22 en heb er ook last van door medicijngebruik.
Vervelend dat je dit hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:09

Ga naar je huisarts en laat een bloedproef nemen, dan weet je zeker dat je niet in de overgang bent en als dat wel zo is, iets wat zeldzaam nl we voorkomt, krijg je wellicht hormonen om dat tegen te gaan...