Permanent stylen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Permanent stylen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:52

Beste bokkers ik zou graag mijn haar permanent willen stuken is dit mogelijk? Gr ashley

Depende

Re: Permanent stylen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 01:08

Haha stuken, daar moet je een stucadoor voor bellen. :Y)

Volgens mij kan je alleen je haar permanent stylen als je kroes haar hebt, heb je dat?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 08:29

Ik heb slag in mijn haar weet niet of dat onder kroeshaar valt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:33

Ik laat het doen in Den Haag, bij Knip & Co. Heb wel echte krullen en hierna een slag, maar het middel dat ze gebruiken is niet zo agressief als relaxer, dus geen afgebroken of dood haar! Hierna is het even de stijltang erover en klaar. Kosten zijn ca 150,-, inclusief knippen, verven, föhnen, maskertje. Reken er wel op dat je heel de middag daar zit!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:39

Ik lees even mee! heb hier ook welles aan gedacht om te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:43

Ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar het schijnt je haar ook flink te kunnen beschadigen, althans dat vertelde mijn kapper me dus vandaar dat ik het toen maar niet heb gedaan.. En permanent is ook maar tot op zekere hoogte, want je haar gaat niet ineens stijl groeien dus blijft het een terugkerende behandeling natuurlijk.. Het zou er voor mij dan dus afhangen hoe vaak je terug moet op jaarbasis.. Als je iedere maand terug moet bij wijze van omdat je haar zo idioot hard groeit.. :+

Dan denk ik, investeer in een goede (dus niet goedkope) stijltang, gebruik de juiste haarproducten om je haar zo heel mogelijk te houden en voor die paar keer dat je dan stijl haar wilt, kan je het prima zelf doen. Heb ik ook gedaan. Inmiddels stijl ik het helemaal niet meer en vind ik het wel prima zo :+

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:53

Zoals hierboven al staat aangegeven, je haar blijft groeien, dus moet je weer vaak terug om het bij te laten werken.
Vriendin van mij heeft het ook laten doen. Als ze uit de douche komt en ze doet niks aan haar haar is het gewoon weer slag. Ze moet dus elke keer weer haar haren föhnen om het stijl te krijgen en vaak stijlt ze het toch maar weer bij met de stijltang omdat ze er dan niet tevreden over is.
Nu het wat aan het uitgroeien is zie je bovenop weer de kroezelige krulharen en onder stijl. Ziet er niet uit :+ (daarom stijlt ze het ook weer bij)

Bedenk dus goed of dit echt iets wat je wilt of doe, net zoals chelle_dora zegt, investeren in goede haarproducten en een goede stijltang en stijl je haar zelf voor die momenten dat jij stijl haar wilt.

Ik stijl het af en toe ook, gewoon met een stijltang voor feestjes oid. Ga echt niet zoveel geld uitgeven voor een permanentje die je dan weer moet blijven bijhouden :=

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:59

Als je alleen slag hebt is het voordeel natuurlijk dat je de uitgroei niet echt ziet. Vraag me alleen af of de kapper je haar permanent wil stylen als je alleen maar slag hebt.
Ik heb er zelf verder geen ervaring mee. Maar je moet je er niet op verkijken. Het is niet omdat het permanent gestyled is dat je helemaal geen werk mee zou hebben aan je haar.
Wat is de reden dat je zou kiezen voor permanent stylen?
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 22-01-14 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:00

Ja dat willen ze wel hoor, lekker geld verdienen..
Of je krul of slag hebt maakt ze niets uit..

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:02

Braziliaanse keratine behandeling laten doen. Is het vriendelijkst voor het haar en heb je 7 maanden plezier van als je het met de juiste shampoo's verzorgt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:02

Lumea schreef:
Ja dat willen ze wel hoor, lekker geld verdienen..
Of je krul of slag hebt maakt ze niets uit..

Nou dat weet ik niet hoor een beetje kapper die denkt niet alleen aan z'n eigen portemonnee. Ik doe sowieso niet aan haar permanent stylen. Maar als je alleen slag hebt voegt het volgens mij vrij weinig toe.
Daarnaast zit je ook met kwaliteit van het haar je kan niet zomaar op elk haar toepassen.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:04

Ik heb er ook een tijd over nagedacht.. en denk er nog steeds wel aan. Ik heb gelezen dat je ook relaxer hebt voor 'normaal' haar.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:06

Nee dat klopt Tigra. Ligt er aan naar welke kapper je gaat.
Ik heb twee vriendinnen die allebei slag hebben en allebei permanent hebben laten stijlen. Sommige kappers doen het dus wel.
Verder heb ik er geen verstand van, heb mezelf er nooit in verdiept, want heb daar ook totaal geen interesse in. Dit is alleen wat ik hoor van vriendinnen :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:08

Heb het ook een keertje laten doen maar heeft niet zo veel uitgehaald...
Na 2 maanden of zelfs minder zag je er niets meer van :')

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:09

Een collega van me had het over een behandeling met keratine. In principe is dat om je haar gezonder te maken, maar je haar wordt er ook permanent stijl van. Verder geen ervaring mee, maar het klonk wel fijn. :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:21

Tigra_ schreef:
Als je alleen slag hebt is het voordeel natuurlijk dat je de uitgroei niet echt ziet. Vraag me alleen af of de kapper je haar permanent wil stylen als je alleen maar slag hebt.
Ik heb er zelf verder geen ervaring mee. Maar je moet je er niet op verkijken. Het is niet omdat het permanent gestyled is dat je helemaal geen werk mee zou hebben aan je haar.
Wat is de reden dat je zou kiezen voor permanent stylen?

Omdat ik wat anders dan slag wil en wil dit eigenlijk best lang al voor een maand en dan wik ik gewoon mijn slag terug bedankt voor de tips allemaal

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:46

Hallo allemaal, ik had ook slag in me haar werd vrij kroezig en vond het er onverzorgd uit zien. Ik ben tijdens mijn vakantie in Indonesie naar een kapper geweest. Na 5 uur in de stoel te hebben gezeten was ik ongeveer omgerekend 60 euro kwijt en nu na 5 maanden (15 aug. laten doen) is mijn haar nog steeds stijl! Het is voor mij echt een uitkomst, ik stap de douche uit kam me haar en klaar. Vroeger moest ik me haar kammen als ik uit de douche kwam, spul erin en dan hopen op een goede dag. Als ik me haar kamde als het droog was dan leek het net of ik met mijn vingers in het stopcontact heb gezeten. Ze gebruikte bij mij L'oreal x-tenso, dus misschien is dat ook iets voor jou TS?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:54

Dat zou helemaal ideaal zijn