Hardloopschoenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sincere

Hardloopschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 19:41

Hallo bokkers!
(Als dit topic hier fout staat graag even melden.)

Ik had een vraagje aan de renners onder ons!

Al langer speelt het idee om te gaan beginnen hardlopen. Nou vroeg een vriendin mij om samen met haar mee te doen aan een halve marathon, eind september 2014.
Nog genoeg tijd om te trainen, de beginners roosters liggen al klaar, motivatie compleet. Maaarr...
Schoenen!
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het ene type/model beweerd nog beter te zijn dan het ander. Welke moet ik nou nemen?
Ik wil wel investeren in een fatsoenlijke schoen, maar mijn budget ligt rond de 40euro. Is dit haalbaar?

Met welke schoenen rennen jullie, en welke schoen raden jullie aan?

Alvast bedankt! :)
(Tips betreft het beginnen met hardlopen zijn ook welkom!)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:44

Haalbaar voor een goede schoen? Misschien. Moet je geluk hebben in de uitverkoop.

Ik heb zelf Asics, type is er niet meer en had ze voor 55 euro gekocht in de uitverkoop.

Ik zou aanraden om naar een goede hardloopzaak gaan voor advies :) en op goede schoenen moet je niet bezuinigen wat dat betreft!

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:46

Ik raad je aan om naar een hardloop winkel te gaan. Heb ik een paar weken geleden ook gedaan op aanraden van m'n therapeut, ze hebben mijn manier van rennen gecheckt en daarbij een passend schoentje gezocht. En ik ben er zó blij mee *\o/*

Heb hier overigens niet eens meer voor hoeven betalen, terwijl ze toch een half uurtje bezig zijn met 'onderzoeken'. 90 euries, maar dan heb je ook wat. Rennen met slechte schoenen is echt niet oké, dan kan je nu beter een beetje meer betalen, vind ik :)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:50

Oeps 40 euro is wel erg weinig. Ik loop zelf 8 a 9 km 3x per week en het is echt heel belangrijk dat je op goede schoenen loopt anders heb je veel eerder kans op blessures. En helemaal maal als je de halve marathon wil gaan lopen. Ik raad je aan om naar een goede sportzaak te gaan en daar kunnen ze precies zien welke schoenen bij jouw voeten en manier van lopen past. Mijn schoenen kostte €134, 95 en dan heb ik nog gewone recreatie hardloop schoenen van asics.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:52

Voor 40 euro ga je hier geen goede schoenen krijgen. Als je van plan bent om een halve marathon te gaan lopen zou ik zeker naar een sportzaak gaan waar ze echt kijken hoe je loopt en welke schoenen bij je voeten en loopstijl passen. Ik zit al twee maanden met twee blessures, veroorzaakt door schoenen die te weinig ondersteuning boden aan de binnenkant. Ik kan niet eens een half uur wandelen zonder pijn. Het is dus écht de moeite waard om goede schoenen aan te schaffen. En ja, die zijn wel rond de 100,-

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:53

Inderdaad op naar de hardloopwinkel voor advies en investeren in goede schoenen. Als je een ervaren loper bent, weet je soms welke type schoen je nodig hebt en kun je op zoek gaan naar koopjes. Maar als beginnend loper zou ik daar zeker niet aan beginnen.

MissCharlie

Re: Hardloopschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:55

Dat is inderdaad zo, als je eenmaal weet wat werkt voor jou, kun je bijvoorbeeld dezelfde schoenen in Duitsland voor 30 euries goedkoper krijgen.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:01

Voor €40,00, moet je echt geluk hebben in de uitverkoop en dan moet je weten of deze ook voor je geschikt zijn. Kan zijn dat je extra ondersteuning nodig hebt in je schoen, dus niets aan een een neutrale loopschoen hebt. Mijn eerste hardloopschoenen heb ik laten aanmeten bij een speciale sportzaak met fysiotherapeuten, die gekeken hebben naar de afwikkeling van mijn voet, de vorm en mijn manier van lopen. Mijn eerste schoenen waren €150,00 en mijn laatste paar wederom van Asics waren € 199,99. Het is net of je op wolken loopt. Gemiddeld liep ik 10 tot 15 km per keer en dat 4 keer per week. Schoenen zijn zeer belangrijk, ter voorkoming van blessures.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:02

gewoon even naar Runnersworld! Wordt gekeken hoe je loopt, wat voor (extra) steun je evt nodig hebt etc, hele goede service!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:03

Ga naar runnersworld, laat je schoenen aanmeten. Je hebt niets te zeggen over kleur, model of merk, maar ze meten je schoenen aan die je passen. Net als met een zadel, leg je niet vast, maar kijk wat past.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:38

LZP -> MW

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:39

Ik heb mijn Ascics gehaald voor 40 euro geloof ik.

Super fijne schoen! Heb daar mee de Break Out run gelopen (door water en alles), ging heel goed!

Maar deze schoen heb ik toen gekocht om te kijken of ik het leuk vond, en dat vind ik.. En als het nodig is, zal ik misschien betere kopen..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:35

[MW] Hardlopen deel 3

Inderdaad naar een goede hardloopwinkel gaan en schoenen laten aanmeten die bij jouw voeten en bij je manier van lopen passen. Ik ga altijd naar run2day

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:16

Bedankt allemaal!
Ik dacht er iets te makkelijk over denk ik haha.
Heb nu ook het boek van Evy Gruyaert geleend, met de bijbehoordende geluidsfragment trainingen :)
Ik ga de aankomende week het boek goed lezen, en volgende week als mijn salaris gestort word naar de Intersport om schoenen te laten aanmeten.

Blij dat ik dit topic opende, scheelt mij een hoop blessure leed!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:18

Doen ze bij Intersport wel loopanalyses??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:28

Wel een voetscan, maar ik zou zelf echt liever naar run2day of runnersworld gaan voor écht goed advies.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:21

Zou daar graag heen willen maar dat is heel ver reizen voor mij.. Heb alleen een fiets helaas. Het enige in de buurt is intersport, mijn nichtje en tante zijn daar ook super geholpen aan schoenen op maat (zeggen zij) dus daar moet ik maar op vertrouwen dan... :o

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:23

Je kunt je het beste laten adviseren bij een hardloopwinkel (runnersworld, run2day). Daar doen ze een looptest met je :)

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:01

Ik zou die ene keer reizen er zeker voor over hebben! Je wil echt geen blessure krijgen doordat je bezuinigd hebt op de aanschaf of reistijd van goede schoenen!
Zo'n looptest is echt aan te raden!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:05

Intersport wetrn ze lang niet zo veel als bij runnersworld. Dus kans op blessures houd je dan"