Hoe kom ik hier vanaf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 17:51

Laat ik het maar meteen zeggen: Ik ben heel erg verslaafd aan Bokt en niet zo'n beetje ook. Er kan gewoon geen halfuur voorbij gaan zonder Bokt. Ik word helemaal gestrest als de stroom is uitgevallen of als mijn zusje op de ipad zit, ik kan dan zelfs agressief naar mijn zusje toe worden (tegen haar schreeuwen, de ipad uit haar handen pakken enz). Of nog zoiets. Als ik bijvoorbeeld van school kom, de eerste zinnen die er uit komen 'Waar is de ipad'. Ik zit hier echt mee, want ook school lijdt eronder. Ik kom nooit aan mijn huiswerk en nu ik verhuist ben naar een vreemd land, moet ik ook nog is de taal gaan leren, maar het komt er allemaal nooit van. 3 weken geleden zweerde ik dat ik de dagen in het Turks ging leren, je raadt het al vast, ik ken ze nog steeds niet. Ook bannen is geen optie, want ik vind wel een manier om op Bokt te komen. Zoals nu, ik heb mezelf 12 uur geband, maar ik houd dat gewoon niet vol. Ik zit dus nu gewoon achter de computer ipv de ipad -O- Ik merk ook dat mijn conditie achteruit gaan en dat ik vaak (langdurige) hoofdpijn en oogpijn krijg.

Dit is een serieus topic en ik zoek echt hulp. Ik hoop heel erg dan iemand mij kan helpen :)

Emmamelody

Re: Hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:57

Kan je niet je ouders vragen om je hierbij te helpen?
Zij kunnen je computer/telefoon/ipad innemen zodat je in ieder geval thuis niet meer kunt internetten.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:00

Vraag je ouders om alle internet dingen in je huis van je af kan pakken eerst een uur dan 2, 3, 4, 5, 6, uur enz. Miss. Helpt dit?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:05

Afkick kliniek?? Geintje maar waarschijnlijk zoek je toch een stukje Nederlandse gezelligheid en die vind je op je fb en bokt. Maar jij zal daar een bestaan op moeten bouwen dus ruk je los van de virtuele wereld en stap in de echte, veel succes in je nieuwe land.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:08

Jezelf meer motiveren voor de anderen dingen. Uurtje huiswerk is een uurtje bokken. Maak deze afspraak met je ouders en kies zelf de consequentie als het niet lukt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:09

Een moderator vragen je voor langere tijd te verbannen zodat je kun leren leven zonder bokt :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:11

Beschouw bokt als een leuk tijdverdrijf, als je even vrij bent en tijd hebt.
Maar verder mis je echt niks, als ik een week niet op bokt kijk is er eigenlijk niks veranderd.
Net als een soapserie, je zit er zo weer in, ook al heb je veel afleveringen gemist.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:16

vuurneon schreef:
Een moderator vragen je voor langere tijd te verbannen zodat je kun leren leven zonder bokt :)

Lijkt me een goed idee dit :j

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:18

BaileyMix schreef:
vuurneon schreef:

Lijkt me een goed idee dit :j

kun je dan geen nieuw account maken?
sorry ts als ik je op een idee breng :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:43

Leukertje schreef:
kun je dan geen nieuw account maken?
sorry ts als ik je op een idee breng :o

Dan word je echt verbannen van bokt en kom je er niet meer op. Dat is tegen de regels ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 07:38

Al goede ideeën komen er langs :)

@Leukertje: Dat gaat niet. Een schaduwacount is niet toegestaan op Bokt, dus hoeveel accounts je ook aanmaakt, je wordt toch permanent geband. Zoals @Vuurneon al zei :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:01

Jezelf bij elkaar rapen en er wat aan doen.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:07

Je hebt ook een functie dat je jezelf tijdelijk kunt bannen van bokt. Misschien is dat een idee?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 09:09

_Femkeeex schreef:
Laat ik het maar meteen zeggen: Ik ben heel erg verslaafd aan Bokt en niet zo'n beetje ook. Er kan gewoon geen halfuur voorbij gaan zonder Bokt. Ik word helemaal gestrest als de stroom is uitgevallen of als mijn zusje op de ipad zit, ik kan dan zelfs agressief naar mijn zusje toe worden (tegen haar schreeuwen, de ipad uit haar handen pakken enz). Of nog zoiets. Als ik bijvoorbeeld van school kom, de eerste zinnen die er uit komen 'Waar is de ipad'. Ik zit hier echt mee, want ook school lijdt eronder. Ik kom nooit aan mijn huiswerk en nu ik verhuist ben naar een vreemd land, moet ik ook nog is de taal gaan leren, maar het komt er allemaal nooit van. 3 weken geleden zweerde ik dat ik de dagen in het Turks ging leren, je raadt het al vast, ik ken ze nog steeds niet. Ook bannen is geen optie, want ik vind wel een manier om op Bokt te komen. Zoals nu, ik heb mezelf 12 uur geband, maar ik houd dat gewoon niet vol. Ik zit dus nu gewoon achter de computer ipv de ipad -O- Ik merk ook dat mijn conditie achteruit gaan en dat ik vaak (langdurige) hoofdpijn en oogpijn krijg.

Dit is een serieus topic en ik zoek echt hulp. Ik hoop heel erg dan iemand mij kan helpen :)

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:11

Ik heb dit ook gehad maar zag dit meer als mijn veilige wereldje omdat ik depressief was. Nu het beter met me gaat merk ik dat ik minder behoefte aan bokt heb.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 09:13

Ik vind huiswerk maken gewoon veel minder interessant... Daarbij komt ook nog, dat ik hier geen vrienden heb en dus sociaal contact zoek :)

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:14

Meer tijd bij je paard doorbrengen? Of misschien een andere afleiding zoeken.
Vind ik namelijk leuker dan bokt,

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 09:15

Als ik een paard had ja. Ik vind eigen paarden ook 1000 x leuker dan Bokt, maarja de drie uit mijn profiel zijn verkocht... :(

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:17

_Femkeeex schreef:
Als ik een paard had ja. Ik vind eigen paarden ook 1000 x leuker dan Bokt, maarja de drie uit mijn profiel zijn verkocht... :(

Oo oke, begreep uit je onderschrift dat je een paard had!
Maar dat is balen, en een nieuw paard komt er niet??

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 09:19

Haha kan gebeuren, het onderschrift is van het JHK topic waar ik zit :D We zijn nu volop aan het zoeken, naar een boerderij om paarden op de houden, maar dat gaat niet zo snel. In de buurt zijn er ook geen maneges, stallen etc.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:41

_Femkeeex schreef:
Haha kan gebeuren, het onderschrift is van het JHK topic waar ik zit :D We zijn nu volop aan het zoeken, naar een boerderij om paarden op de houden, maar dat gaat niet zo snel. In de buurt zijn er ook geen maneges, stallen etc.

Nou ik weet zeker, tegen die tijd dat je op een boerderij woont je geen tijd meer hebt om te bokken! misschien af en toe in de avond uurtjes, dat zou een goede oplossing zijn :))

Tot die tijd, ja praat er misschien met je ouders over, al hoewel waarschijnlijk zullen die gaan zeggen dat je niet meer op de computer/ipad mag, dit zal ook wel wat agressie bij je opwekken :') maar zoals je zelf zegt dat je het zelf erg vervelend vind, zul je het moeten accepteren!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:35

Ts, maar waarom je niet voor langere tijd laten bannen? Dan kun je niet simpel thuis even door van computer te wisselen weer op bokt. Ook niet als je de geschiedenis en cache geheugen wist; heeft geen zin. Moet je een moderator vragen om je een week even te laten blokkeren.
Dan leer je wel om je tijd weer anders in te delen :)