Enorme hoofdpijn na Snowworld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Enorme hoofdpijn na Snowworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 14:13

Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste skiles bij Snowworld in Zoetermeer. Komende 3 zaterdagen nog meer lessen.
Nu is het zo dat ik aan het eind van de dag echt knallende koppijn had. Het zat in mijn slapen, achter mijn ogen, in mijn achterhoofd, werkelijk overal. Het was zo erg dat mijn oren met vlagen begonnen te gonzen.

Tijdens het skiën had ik nergens last van. De les was van 9 tot half 11 en daarna hebben mijn vriend en ik nog tot 12 uur voor onszelf geskied. Geen probleem.
Op de terugweg in de auto merkte ik dat ik last had om terug te schakelen naar het daglicht. Niet gek, als je de hele ochtend in een schemerige sneeuwhal hebt gezeten.
Thuis (zeker niet eerder dan 14 uur) begon de ellende. Een hele lichte hoofdpijn kondigde zich aan. Met het verstrijken van de tijd werd dit steeds erger, tot ik tijdens het avondeten echt enorm veel last had van het witte tafelkleed, de witte borden, en het zilverkleurige bestek wat allemaal het licht van de lamp weerkaatste. Na het eten gelijk van tafel gesprongen en in het donkerste hoekje van de kamer gaan zitten. Toen was het echt op zijn hoogtepunt.
2 paracetamol gehad, maar die hadden geen effect. Flink wat gedronken, maar dat hielp ook niet. Slechts het gonzen in mijn oren hield op, de rest van de hoofdpijn bleef.
Zondagochtend was het ergste wel weg, al had ik nog wel een klein restje hoofdpijn.

Nu vraag ik mij af, waar kan dit aan liggen?
Ik heb van mezelf geen migraine.
Verder krijg ik altijd wel een beetje hoofdpijn van grote temperatuurverschillen binnen en buiten, maar nooit zo erg (ook niet als het buiten -20 is). En dit is altijd goed te onderdrukken met paracetamol.

Zijn er meer mensen die er last van hebben (gehad)?
En wat kan ik doen om het te voorkomen?
Ik vind het zo zonde als ik de andere lessen af moet zeggen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:19

Ik denk dat het komt door de 'sneeuw'. Door dat licht kun je hoofdpijn krijgen. Ik heb er ook wel eens last van helaas als er sneeuw ligt.
Volgende keer kun je een skibril proberen :j

Anoniem

Re: Enorme hoofdpijn na Snowworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:20

Het kan van het licht zijn, maar het kan ook zomaar zijn dat je een griepvirusje hebt wat zich uit in voorhoofdsholte ontsteking. Daar krijg je dezelfde klachten van :j ook achter de ogen en bij de slapen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:22

Skiën is natuurlijk best intensief, als je dit niet gewend bent. Misschien heb je gewoon je energie opgebruikt ?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:23

Je hebt het nu 1x gehad? Dan zou ik even afwachten of je het de volgende keer weer hebt. Kan best eenmalig geweest zijn. Ik heb ook weleens zoiets, max 1x per jaar terwijl ik ook geen migraine heb voor zover ik weet.

Verder jezelf goed aankleden, skibril op en een muts opzetten. Volgens mij kun je verder niet veel doen.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 21-01-14 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:23

Heb je toevallig een rare beweging gemaakt? Gevallen, snel moeten draaien of misschien nu ergens last van je nek/ rug? Ik heb totaal geen ervaring met skieën of binnen sneeuwhallen, maar kan het zijn dat de sneeuw te wit is of de lampen te fel waardoor je hoofdpijn krijgt? Veel moeten turen en knijpen met je ogen wil ook wel eens zorgen voor pijn.

Nog iets anders wat ik kan verzinnen is een slecht passende helm? Ik kreeg deze hoofdpijn voorheen snel met mijn oude cap en die hielden ook lang aan. Volgens de regels paste deze cap prima, maar voor langere tijd kreeg ik toch hoofdpijn.

Je hebt ook last van je achterhoofd? Wat nog weleens wil helpen, vraag me niet waarom, is een coldpack in je nek leggen op je schedelbasis. Je hoofd laat je dan op je knieën rusten bijvoorbeeld. En dan je handen en voeten warm maken, bijvoorbeeld in warm water. Het zit wat onhandig en misschien werkt alleen je handen/voeten in warm water ook.

[edit] zoals mijn voorgangers noemen kan vermoeidheid of een klein virusje ook goede reden zijn.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:00

Aranel schreef:
Ik denk dat het komt door de 'sneeuw'. Door dat licht kun je hoofdpijn krijgen. Ik heb er ook wel eens last van helaas als er sneeuw ligt.
Volgende keer kun je een skibril proberen :j

Dit.
Maar het kan ook spanning zijn. Als jij de hele ochtend met een gespannen houding hebt geskied en 's middags weer normaal doet, kan dat last geven.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:05

ik ben er ook geweest, snap dat je er hoofdpijn van kreeg, wat een hel :')
ben vaker huilend op m'n buik de heuvel afgegaan dan gewoon rechtop op m'n snowboard. :(

Maar even serieus, misschien had je een migraine aanval, kan komen van licht en spanning. Door de sneeuw en het feit dat je misschien een beetje benauwd hebt rond gegleden zou dit heel goed kunnen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:04

Het licht is wel iets waar ik rekening mee houd, maar wat ik niet begrijp, is dat niemand verder een skibril droeg? Het is ook echt niet fel verlicht ofzo. Maar ik ga toch een bril meenemen komende zaterdag. (iemand ervaring met skibril in sneeuwhal?)

Griepvirusje zou eventueel ook kunnen, maar ik vind het nogal verdacht omdat mijn vriend ook iets hoofdpijn had wat in de loop van de avond weer wegtrok. Bij lange na niet zo erg als bij mij, dat moet wel even vermeld worden.

Skiën was nog niet erg intensief, het was een beginnersles en ik had 6 jaar geleden ook al eens geskied, dus veel energie heb ik er niet in gestoken. Maar je weet maar nooit, ik ben wel pas een jaar geleden herstelt van Pfeiffer dus zou best kunnen.
Rare bewegingen heb ik voor zover ik weet niet gemaakt, ik had verder echt nergens last van. Gevallen ben ik ook niet.

Goed aankleden heb ik gedaan, ik heb het geen moment koud gehad, ook geen klein beetje. Ook niet te warm, precies warm genoeg. Ik droeg een muts, handschoenen en sjaal. Geen helm, dus dat kan het ook niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:23

Je kan sneeuwblind worden door licht dat op de witte sneeuw weerkaatst. Ik heb het ook vaak als ik zonder bril heb geskied. Probeer lekker te gaan slapen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 16:42

Maar is het niet zo dat je bij sneeuwblindheid ook last hebt van irriterende ogen? Dat had ik namelijk helemaal niet..

Voor nu houd ik het maar op een migraine aanval, veroorzaakt door het rare licht in de hal, en heel eventueel een klein griepje. (al heb ik verder nergens last van, de hoofdpijn is ook al lang over)