slaapproblemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anoukie88

slaapproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 05:14

Ik ben van mezelf een wat druk type. Zowel in mijn doen en laten als in mijn hoofd. Ik heb wel vaker momenten als ik mij druk maak om dingen dat ik niet kan slapen maar dit wordt vaak op korte termijn opgelost.

Nou ga ik 1 februari samenwonen met mijn vriend en hier heb ik superveel zin in. Nu is eigenlijk alles wel zo ong. geregeld maar ik blijf aan het malen en denken 's nachts. Het probleem is dan ook dat ik amper slaap. Het inslapen is nog niet het allergrootste probleem. Maar het wakker worden tussendoor of heel vroeg wakker worden wel. Ik merk dat me dat nu begint op te breken, maar ik moet dus nog even tot februari.

Nou zat ik zelf te denken aan homeopathische middelen voor het slapen. Ik wil geen zware middelen want daar hoor ik geen goede dingen over, en dit wil ik uit principe niet. Wie weet een goed werkend "medicijn" voor mijn slaap gebrek? Oh en warme melk met anijs is al geen optie want ik ga apart van elkaar al over mijn nek van die 2, laat staan die 2 samen.

anoukie88

Re: slaapproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 16:09

Niemand?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:04

Misschien zoethoutthee? Ik heb nu gemberthee met echinea, van Pickwick.

Anders kun je misschien valeriaan of valdispert bij de drogist halen.

Of een new age cdtje opzeten en gaan ontspannen in bed.

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:06

Ook last van, maar dan vooral het inslapen. Ik probeer altijd wat te lezen als ik niet kan slapen, maar vaak lig ik dan weer veel te lang te lezen... Verder ook nog geen middel gevonden, dus lees mee!

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:10

Slaaplekker thee van de pickwick? Gewoon uit de supermarkt!
Of pilletjes, die zijn volgensmij gewoon te koop bij de drogist en zijn niet heel zwaar maar helpen je bij het inslapen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:11

Een arts adviseerde mij eens een flinke neut whiskey ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:13

Melatonine :)

Of Bach rescue?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:14

Zelfde probleem hier, al verschillende slaappillen geprobeerd niks helpt, ik kom gewoon niet makkelijk in slaap, nou moet ik zeggen dat ik ook best aardig goed tegen weinig slaap kan, maar heb over een poosje examens en wil me dan gewoon optimaal kunnen consenteren.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:32

Melatonine, time-released. Je kan het proberen. :)

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 21:41

Valeriaan heb ik al eens eerder geprobeerd maar dat heeft geen effect op mij. Wat is dat melatonine?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:42

Verschijnselen
Melatonine is een hormoon dat door de pijnappelklier in de hersenen wordt gemaakt. De afgifte komt 's avonds op gang. Onder invloed van licht wordt de melatonineafgifte weer minder. Men denkt dat melatonine iets met het bioritme van de mens heeft te maken.

Vooral jonge kinderen hebben in het donker een duidelijke melatonineafgifte. Bij ouderen neemt dit geleidelijk af. Men denkt dat de inslaapstoornissen bij ouderen daar mogelijk mee hebben te maken. Ook blinde mensen kunnen slaapproblemen hebben door het niet 'gelijk lopen' van hun biologische klok met de werkelijke tijd. Mogelijk is een verstoorde melatonineafgifte hiervan de oorzaak.

Werking
Melatonine wordt gebruikt bij inslaapstoornissen bij:
mensen met een verstoord dag- en nachtritme, zoals kan optreden bij reizen (jetlag) of ploegendienst;
kinderen die door bepaalde psychische aandoeningen (hyperactiviteit) of door bepaalde geneesmiddelen, zoals methylfenidaat (Ritalin en Concerta) niet goed kunnen inslapen;
ouderen;
blinde mensen;
het afbouwen van slaapmiddelengebruik.
Als melatonine wordt ingenomen op het moment dat de natuurlijke melatonineafgifte nog niet op gang is, kan het de tijd tot het in slaap vallen verkorten.
Melatonine wordt ook gebruikt als slaapmiddel om de kwaliteit van het slapen te verbeteren.

(Van apotheek.nl gehaald)

Is overigens gewoon bij de drogist verkrijgbaar. Ik heb zelf deze nu: http://sleepzz.nl/producten/melatonine-forte/
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-01-14 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:42

Valeriaantabletten of pillen. Die werken als een tierelier.
Verder kunnen simpele melatonine tabletten (melatonine is het hormoon wat zorgt dat je slaap krijgt) ook wat zijn, er is echter wel de kans dat je hier steeds meer van nodig hebt om het te merken uiteindelijk.

Ik zou zeker valeriaan proberen, en zelf een beetje toveren met de samenstelling.
Voor mij was het bijvoorbeeld flink sterk, en er stond dat ik 2 tabletten tijdens het eten moest nemen, en twee voor het slapengaan. 1tje voor het slapen gaan was genoeg bij mij, maar ik ben ook vrij gevoelig voor medicijnen.

Verder kan kamillethee, goede nachtrust thee en andere varianten goed helpen. Ook wandelen voor het slapen gaan, geen tv/mobiel/laptop vanaf een uur voor het slapen gaan gebruiken.

Bij the body shop heb je een soort slaapspray, met fijne zachte geuren die stimulerend werken voor de slaap.

Probeer het uit zou ik zeggen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:44

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:47

Je hoeft niet persé iets te nemen toch? Je kunt ook alles wat je bezig houdt opschrijven. Houd een notitieblokje naast je bed en zodra je je ergens zorgen over maakt kun je het direct opschrijven. Op die manier krijg je meer rust in je hoofd.
Melatonine en al die andere pillen voorkomen niet het malen ;) Ik gebruik ook melatonine, maar die werkt echt niet voldoende als ik me erg druk maak om bepaalde dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:49

Melatonine kun je inderdaad gewoon halen bij de drogist. Ze stinken wel een beetje := Ik heb wel het vermoeden dat ze alleen helpen als je ze structureel om dezelfde tijd inneemt en iedere dag om dezelfde tijd gaat slapen, omdat het dus eigenlijk een hormoon voor je dag- en nachtritme is. Dus als ik ze een tijd niet geslikt heb en ik neem opeens twee tabletjes in, dan val ik (helaas :P ) niet meteen als een blok in slaap.

Mij helpt het vooral om 's avonds nog even lekker warm te douchen of om nog even een half uurtje naar buiten te gaan voordat ik ga slapen. Verder kan het helpen om overdag gewoon met je vriend, ouders of een goede vriendin veel te praten over de dingen die je dwars zitten of om een notitieboekje naast je bed te leggen waarop je al je zorgen eens voor jezelf op een rijtje zet. Terwijl je aan het vertellen of schrijven bent, kan alles soms opeens op zijn plaats vallen of kun je alles wat beter relativeren :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 01:01

Over slaapproblemen gesproken... :7
2 nachten terug zag ik het nog 03:30 uur worden.. Hopelijk ga ik dat niet redden deze nacht.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 01:13

Paar druppels lavendelolie op je kussen doen?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 01:29

Heb je al rescue druppeltjes geprobeerd? Is op homeopatische basis en brengt je rust terug en kan kalmeren. Ik gebruik het als ik stress heb, ziek ben, gespannen ben of me enorm druk maak. Ook als ik enorm verdrietig of boos ben.

Zit op het moment in 2 verhuizingen. Mijn moeders appartement klaar maken en vanaf morgen inruimen en dan onze spullen halen en naar dit huis brengen. ( huis overgekocht van mam dus woonden hier al) dus enorm aan het malen met wat er wanneer moeten halen, welke spullen
Ik moet kopen enz. Rescue druppels helpen overal bij!