Lucide droom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BOKTMANDYY

Lucide droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 00:37

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:43

Ja, ik heb dit bij bepaalde dromen (nachtmerries).
Die droom kwam dan zo vaak voorbij dat ik uiteindelijk besefte dat ik droomde, waardoor het een stuk minder eng werd. Helaas heb ik mezelf nooit echt daadwerkelijk uit een droom kunnen halen en mezelf wakker kunnen maken. Dan was het alsof ik als het ware in een bioscoop naar mn eigen nachtmerrie zat te kijken, erg naar. Maar nogsteeds beter dan daadwerkelijk denken dat het realiteit is.

Met normale, leuke dromen heb ik het vaak als ik in een droom zit, wakkerwordt en weer verder wil dromen en weer in slaap val. Dan besef ik dat ik zelf de droom 'af moet maken'.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 20-01-14 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Alarm_wlkp

Re: Lucide droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:45

Ja hoor , hier geregeld :)
Maar gaat ook veel gepaard met slaapverlamming en dergelijke :)
Ik probeer bewust mijn dromen niet te sturen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:49

Ik ben me wel vaak bewust van dat ik droom, maar zelf sturen.. Dat niet.
Ik ben wel een ontzettende dromer en ik herinner me het eigenlijk altijd nog,
vaak herinner ik me zelfs nog 2 of 3 dromen uit één nacht. Helaas meestal
geen leuke dromen.
Zelf sturen kan ik me ook moeilijk voorstellen omdat ik meer naar mezelf
kijk dan vanuit mezelf..

Wel een keer een slaapverlamming gehad. Doodeng was dat!

Ik kan vaak wel verder dromen nadat ik wakker ben geworden,
als ik dat wil.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:53

Sem_ schreef:
Ik ben me wel vaak bewust van dat ik droom, maar zelf sturen.. Dat niet.
Ik ben wel een ontzettende dromer en ik herinner me het eigenlijk altijd nog,
vaak herinner ik me zelfs nog 2 of 3 dromen uit één nacht. Helaas meestal
geen leuke dromen.
Zelf sturen kan ik me ook moeilijk voorstellen omdat ik meer naar mezelf
kijk dan vanuit mezelf..

Wel een keer een slaapverlamming gehad. Doodeng was dat!

Ik kan vaak wel verder dromen nadat ik wakker ben geworden,
als ik dat wil.

Als ik nachtmerries heb of dergelijke probeer ik dat zo te draaien dat het niet meer eng is :')
Ja ik zie mezelf niet altijd :)
Slaapverlamming is echt niet leuk -O-
Verderdromen nadien kan ik ook, ik kan me soms ook een dag echt raar voelen bij dromen die ik heb gehad.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 00:56

Ik heb wel eens gehad dat ik zo een lucide droom had dat ik alles kon doen en zeggen wat ik ook maar in mijn hoofd haalt, als je nou denkt zoiets te hebben moet je naar je handen kijken, zien er in een lucide droom heel apart uit, beetje rimpelig (alsof je uit bad komt) en kleiner als normaal, ook kun je het merken aan de lucht, die is 10x mooier als normaal.
Slaapverlamming heb ik nog nooit gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:41

Ik had het als kind wel eens :P

Nu amper meer. Beetje jammer... ik heb er wel een poosje echt op getraind. Toen was ik op een gegeven moment wel zover dat toen ze me dood wilde schieten in mijn droom ik met al mijn wilskracht ervoor kon zorgen dat de droom in iets anders omgezet werd... :P dat is me 1x gelukt.

Momenteel droom ik uberhaupt weinig.. Helaas.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:56

Ik ben ook een ontzettende dromer, verschrikkelijk. Ik word vaak wakker met hartkloppingen en zeer angstig. Dan kom ik erachter dat het een droom was. Mijn dromen zijn zo realistisch.

Als kind had ik het al, toen droomde ik wekelijks dezelfde droom. Ik liep ik een frans/italiaans achtig straatje, ik loop langs een hek en dan kwam er een hondje te voorschijn. Lijkt op een dobberman pincher, maar dan in het mini. Die komt achter mij aan. Op het moment dat ik me ervan bewust ben dat ik droom, probeerde ik mezelf altijd wakker te slaan. Maar probeer je zelf maar een wakker te slaan, als je eigenlijk nog diep slaapt. Juistja je slaat mis :')

Ik had een paar jaar geleden een heftige relatie, die jongen had drie broers. Zo droomde ik ooit dat een van zijn broers boven op me zat en me probeerde te wurgen. Het was zo realistisch dat toen ik wakker lag, stijf in op mijn rug lag en nog steeds het gevoel had dat er iemand op mij zat en ik amper adem kreeg. Tot dat je echt wakker wordt.

Ik kan na zo'n realistische droom, wakker worden naar de wc gaan en weer gaan slapen. Dan gaat negen van de tien keer de droom weer gewoon verder. Met als gevolg, dat ik liever niet meer wil gaan slapen. Wat weer een oorzaak is van vermoeidheid overdag.

Zo heb ik vannacht ook weer een vreselijk realistische droom gehad (vandaar dat ik op dit topic kwam). Deze dromen heb ik eens in de zoveel maanden en ik kom er niet vanaf. Als ik er weer over gedroomd heb, dan ben ik overdag ook een beetje van slag en kan ik het moeilijk van mij af zetten. Ik heb ook in deze dromen dat ik me er opeens van bewust word dat ik droom, maar niet wakker kan worden of de droom kan omzetten.
Soms dan word ik ook wakker en denk ik dat het allemaal echt is gebeurt.

Ik heb snachts gewoon een dubbel leven :')

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:26

Ik ben me eigenlijk bijna altijd bewust dat ik droom, vaak denk ik dan ook in mezelf, jah ik ben weer aan het dromen :p en ik hoop dat ik op tijd wakker word, en als het een leuke droom is dan probeer ik daar vaak zelf nog wat bij te sturen zodat het zo lang mogelijk duurt. of een bepaald stuk gewoon nog een 2e keer te beleven.
Als ik wakker word weet ik meestal wel nog wat ik allemaal heb gedaan, maar als ik er een half uur niet meer aan gedacht heb dan ben ik het meeste meestal wel vergeten.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:20

Dubbel leven _O-