laser ontharing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannah2312

laser ontharing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 14:58

Hoi,

Ik zit er aan te denken om mn bikinilijn, oksels en misschien m'n onderbenen te laten laseren. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en wat de kosten geweest zijn!

Kana

Re: laser ontharing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:47

Ik heb IPL gedaan.

Ik betaalde 1 euro per flits. Heb mijn snor (2flitsen) en wenkbrauw tussenstukje gedaan(1 flits)
Ook deed ik mijn oksels en bikinilin (was rond de 30 euro in het begin maar werd steeds minder)

Ik zag daadwerkelijk verschil en had hele periodes geen haar groei. Ik ben na 5 afspraken gestopt en moet nu weer afspraken maken maar ik vergeet het steeds.

Weet je zeker dan je geen IPL bedoelt ipv laseren?

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:52

ik heb laatst m'n eerste laserbehandeling voor mijn onderbenen gehad. Ik kan nog niets zeggen over hoe het mij bevalt, maar mijn moeder heeft zich een paar jaar geleden laten behandelen en heeft nu - met 3x laseren - zo goed als geen haargroei meer op haar benen.
Houdt er wel rekening mee dat laseren niet werkt als er weinig contrast is (in kleur) tussen je haar en je huid, en dat je in de periode rond de behandelingen niet in de zon/onder de zonnebank mag.
Verder is het best een dure grap helaas, ik betaal €200,- p behandeling voor m'n onderbenen. Voordeel is dat het in principe permanente ontharing is. Hoe snel je haar helemaal weg is verschilt echter wat per persoon. mijn moeder had maar 3 behandelingen nodig, sommige mensen wel 6.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:53

Dat is dus echt belachelijk duur vergelen met wat ik doe. :=

Ik heb het bij http://pulzzz.nl/ gedaan. 1 euro per flits.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:55

@ Kana: IPL is dus niet permanent?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:10

De haartjes die je op dat moment flitst daarvan zijn de haarzakjes kapot, die komen niet meer terug. Je komt om de 6 weken terug omdat je dan een 'nieuwe generatie' hebt. Per persoon verschilt het hoeveel keren je moet flitsen om alle haarzak cyclussen te hebben geraakt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:13

Dus uiteindelijk naar een X aantal behandelingen ben je haarvrij?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:14

Omg ik ga dan ook maar eens een keer voor die pulzzz kijken xD

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:31

Wat ik tot nu toe heb gehoord is dat uiteindelijk de haartjes weer terugkomen.. Dus dat je je hele leven moet blijven laseren.. Weet niet of mensen daar iets over kunnen zeggen?

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:00

Kana schreef:
Dat is dus echt belachelijk duur vergelen met wat ik doe. :=

Ik heb het bij http://pulzzz.nl/ gedaan. 1 euro per flits.

nou ik weet niet of het dan belachelijk duur is, sterker nog, ik denk dat het relatief misschien wel goedkoop is :P met 100 flitsen per been heb je neem ik aan het niet het hele oppervlak van je onderbenen... ik ben een uur binnen geweest voor m'n afspraak, en de laser stond op 2 Hz (dus 2 flitsen per seconde) natuurlijk ben je niet t volle uur aan het laseren, maar zelfs met een half uurtje zou je al op 30*60=1800 flitsen zitten..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:03

Maartje1990 schreef:

Volgens mij moeten de meeste mensen het wel jaarlijks bij houden met 1 of 2 behandelingen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:05

Schijnt ook na een zwangerschap of na de overgang weer terug te kunnen komen. Maar als het niet al te duur is laat ik me daar niet door tegenhouden. Zou graag mijn bovenlip en oksels laten doen. Op mijn benen heb ik weinig haar dus dat epileer ik met de epilator :)

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 17:08

Kana schreef:
Maartje1990 schreef:

Volgens mij moeten de meeste mensen het wel jaarlijks bij houden met 1 of 2 behandelingen.

Ik keek even op de site. Bikinilijn is 20 euro, wat ik heel erg vind meevallen. Is dit per behandeling? En hoeveel word het ongeveer minder per behandeling? Ik heb vrij donker haar en een lichte huid, ik weet niet of dit ook nog uit maakt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:16

Dat IPL voor 1 euro per flits heb ik ook gedaan, hartstikke leuk hoor, maar het haar is gewoon volle bak teruggekomen. Ik zou mijn geld er niet aan spenderen in ieder geval :n Er zijn veel mensen met deze ervaring, ik zou er dus wel goed over na denken want het is in heel veel gevallen alles behalve permanent.

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 17:21

Mars schreef:
Dat IPL voor 1 euro per flits heb ik ook gedaan, hartstikke leuk hoor, maar het haar is gewoon volle bak teruggekomen. Ik zou mijn geld er niet aan spenderen in ieder geval :n Er zijn veel mensen met deze ervaring, ik zou er dus wel goed over na denken want het is in heel veel gevallen alles behalve permanent.

Hmm, das minder.. Wil wel dat het voor altijd wegblijft eigenlijk..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:25

ipl en laseren zijn naar mijn weten 2 verschillende dingen. IPL is niet permanent, Laseren wel

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:36

Er wordt echter wel veel geadverteerd met IPL als zijnde permanent, dat vind ik dan weer niet zo netjes.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:13

Ik heb het gedaan een paar jaar geleden, ben ook dik 2 jaar bezig geweest (uiteraard met tussenposen).
1500 euro lichter en toen was het nog steeds niet helemaal weg. En dat terwijl ik het ideale lichte huidje heb met donkere haren zeg maar. Was overigens alleen bikinilijn voor die 1500 euro. Nu, paar jaar verder, zie je nauwelijks dat ik ooit laser heb gedaan :'). Daarbij deed het ook nog verrekte pijn.
Nee, weggegooid geld helaas

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:13

Hmm laser ook niet permNent dus. Wel een stuk lichter en dunner? Ik heb namelijk best een vrij brede bikinilijn erg vervelend

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:17

Ik wil ook laseren...Mijn oksels, benen en bikinilijn. Mijn haar groeit belachelijk snel. Op mijn hoofd vind ik dat niet erg, maar vooral mijn bikinilijn is zo irritant. Leefde ik maar in 1970 in Parijs. Dan had ik alles kunnen laten staan :(

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:30

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:38

Mars schreef:
Er wordt echter wel veel geadverteerd met IPL als zijnde permanent, dat vind ik dan weer niet zo netjes.

Niks is echt permanent. Zowel laseren als IPL niet.

Door bijvoorbeeld veranderingen in je hormoonbeeld (zwangerschap, anticonceptie enz) kunnen slapende zakjes 'wakker worden' Het is dus nooit mogelijk om permanent haar vrij te zijn. Je moet het dus altijd jaarlijks bijhouden om 'nieuwe' zakjes kapot te flitsen.

Als je IPL doet wordt de cyclus die je op dat moment hebt kapot geflitst. Een cyclus duurt gemiddeld ongeveer 6 weken. Dus ja je moet steeds terug komen totdat je alles hebt gedaan. Ik was na 5 weken bijna compleet haar vrij, nu na een paar maanden heb ik weer een klein beetje okselhaar. (door omstandigheden ben ik gestopt met IPL ) Ik denk dat ik na 7/8 behandelingen compleet haar vrij was geweest. MAAR ik had na een jaar waarschijnlijk wel weer een flitsbeurt nodig gehad.

Voor dat meisje dat zegt dat het laseren van haar benen goedkoper is. 1800 flitsen voor de benen lijkt me heel overdreven met IPL. Flitskop is namelijk ongeveer 10cm2 . :+

En de hoeveelheid behandelingen die je nodig hebt is gelijk aan IPL.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:40

lieveli schreef:
Ik wil ook laseren...Mijn oksels, benen en bikinilijn. Mijn haar groeit belachelijk snel. Op mijn hoofd vind ik dat niet erg, maar vooral mijn bikinilijn is zo irritant. Leefde ik maar in 1970 in Parijs. Dan had ik alles kunnen laten staan :(

Ik kan Pulzzz echt aanraden. Het bijt wel wat in je bikinilijn omdat je huid er zo dun is maar in principe is het goed te doen.

Het lijkt trouwens in dit topic alsof ik wordt betaald voor de reclame die ik maak, maar dat is niet zo. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:41

Heb jij aandelen toevallig? :=

Ik ga Pulzz eens googlen. Thanks!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:44

Ik ga even mailen dat ik betaald wil worden voor de enorm goede reclame dat ik zomaar geef op bokt.nl. *\o/*