Gisteren ben ik een avondje in Nijmegen gaan stappen, super leuk natuurlijk, maar een half uurtje voor het einde stap ik in een flink stuk glas
Ik trek m'n schoen uit en geef die aan een vriend om het glas eruit te halen. Ondertussen was ik zelf even gaan zitten om te kijken of het niet open was. Nou het was één bloedbad, schrok me een ongeluk. Was natuurlijk ook extra heftig door de alcohol en kreeg meteen een natte theedoek om er tegenaan te houden. Echt overal was bloed en ik schoot toch wel een beetje in paniek en was bang dat het gehecht moest worden. Vriendin van mij was een gaasje en verbandje bij de bar gaan halen en toen het bloeden gestopt was, hebben we dat verbandje erom gedaan. De snee was niet heel groot en ik geloof ook niet heel diep, maar dat heb ik vannacht niet goed kunnen zien. Ben toen natuurlijk meteen naar huis gegaan, maar moest nog een kwartier lopen. Het wondje is dus weer open gesprongen toen.
Maar mijn vraag nu: ik heb het vannacht niet echt kunnen ontsmetten, maar heeft het nut om dit alsnog te doen? En wat kan ik nu het beste met die wond doen? Open laten en laten 'luchten' zodat het snel opdroogt en sneller beter wordt, of toch maar weer een pleister of een klein verbandje erom?
Ik ben echt een leek met dit soort dingen
)