Tattoeage overleden moeder.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nonactive

Tattoeage overleden moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 19:56

Hallo allemaal,

Op 20 november, 2013 is mijn moeder na bijna een jaar de strijd aan te zijn gegaan met longkanker, uitgezaaid naar de hersenen, botten en lever gestorven.

Ik ben er al aan het over nadenken sinds dat mijn moeder ziek is, om een tattoeage te laten zetten waarbij ik altijd aan mijn moeder kan denken. Omdat ik zelf totaal niet van de tattoeage's ben, wil ik iets heel speciaals, maar toch kleins.

Hebben jullie ideeen, of ooit iets gezien, met dezelfde betekenis wat jullie heel erg raakte?

Groetjes, trudy.

Anoniem

Re: Tattoeage overleden moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:57

Twee duiven en dan de naam van je moeder misschien? Ik vind dat altijd heel mooi, want duiven zijn volgensmij een teken van liefde.

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:58

Allereerst erg veel sterkte.... Ik zou kijken naar wat je moeder heel erg mooi vond. Bijv een speciale bloem ofzo? of had ze een hobby? dat je dat evt in een tatoeage kan laten verwerken.

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 19:59

Mijn moeder en ik waren dag en nacht met de paarden bezig, we waren allebei weg van het western rijden, (reining) waar we heel veel tijd aan besteden.

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:00

Misschien een leuke cowboyhoed, of een lasso?

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:01

of een cowboylaarsje, misschien als je moeder die heeft kun je die laten natekenen bij een tattoeshop en daarvan ee tattoe nemen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:02

Heel veel sterkte nog met het verlies van je moeder, helaas kan ik er over mee praten..

Ik heb zelf een vlinder laten zetten een aantal maanden na het overlijden, in de kleur blauw. De kleur omdat het haar favoriete kleur was (en ik een erg mooie blauwe vlinder had gevonden) en de vlinder omdat ze, nadat ze de eerste keer ziek was geweest, eigenlijk ontpopte.

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1/292995_402620476465056_1927394624_n.jpg

De foto is met een beetje een rare hoek genomen + dat ik erg scheef bij sta (1 schouderblad naar achteren getrokken) dus hij lijkt vreselijk scheef hier, maar het gaat om het idee. :)

Misschien kun je idd iets in de richting doen met paarden en western rijden?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:02

Ten eerste veel sterkte!

Misschien kunnen ze je hier helpen? Staan veel leuke ideeen en mensen met veel kennis van tattoos. :)
[MW] [Centraal] Tattoo's

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:09

Wat doet je als eerst herinneren aan je moeder als je de stal in loopt? :)
Waar was je moeder gek van?
Wat was haar favoriete kado op moederdag?

Denk goed na wat je wil en zoek een goede tattoo artiest :) Je komt vanzelf op het juiste 'plaatje' :)

veertjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:16

Had je moeder een bepaalde zin/motto wat ze vaak zei? of iets waar ze van hield? Ik heb voor mijn moeder de tekst Hope Faith Love met een klein vlindertje en het lintje van borstk. Deze zin was haar levensmotto en het vlindertje staat voor de keren dat er een witte vlinder bij ons was bij dr begrafenis en de tijden erna ook vaak te zien was

Afbeelding

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:20

Ik heb mijn vader verloren en heb een sterretje in mijn nek als aandenken aan hem.
Succes met iets moois kiezen wat je heel je leven bij je zal dragen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:21

Heel veel sterkte Ts weet helaas maar tegoed hoe het is en zal zijn. Mijn moeder heeft uitgezaaide borstkanker in botten, longen en nu ook lever. Ze heeft nog maar enkele weken tot maanden. Ik heb zelf gedacht carpe diem op mijn arm te laten tatoeren maar ik heb er vanaf gezien en denk niet dat ik dat wil. Maar vind het wel een mooie tekst dieij heel erg aan mijn moeder doet denken en herinnert aan het feit dat je van iedere dag tot in het volste moet genieten omdat het leven zo kort is

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:38

Ik zag laatst bij iemand een tattoo: de 3 laatste hartslagen van de overledene...
Zelf zou ik echt gaan voor een hele kleine tattoo, max 2x2 cm denk ik. Hartslag vind ik ook wel een mooie... Of een letter, kort woordje...

Heel veel sterkte iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:41

Ik snap dat je ideeën aan anderen vraagt.
Maar ik denk zelf dat het belangrijk is dat je kijkt naar de band van jullie, dingen/woorden/symbolen bekijkt die voor jullie eigenlijk "vanzelfsprekend" waren.

Gun jezelf de tijd om te rouwen en na te denken over wat je wilt.

Sterkte.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 07:15

Ook van mij sterkte, ik heb hem laten zetten met spoed, mijn moeder had niet heel erg lang meer te leven toen we hoorden dat ze uitgezaaide slokdarm kanker had.
Ik heb een vrij grote rond mijn enkel die doorloopt op mijn voet.
ik heb een pauw laten zetten , dit was haar achternaam.

Ze heeft hem iig gezien en vond hem erg mooi, ben er heel blij mee.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 07:31

Ik heb een takje met bloesem op mijn voet laten zetten met 1 zwart/grjjs bloempje wat het overlijden van mijn moeder symboliseerd. Het takje heeft ook nog een knopje wat weeer voor de geboorte van mijn zoontje staat.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 07:37

Mijn man heeft een sterretje , gemaakt van de as van zijn dochter , op zijn hand tussen duim en wijsvinger , heel klein .

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:52

Goh wat ben ik dan saai als ik jullie zo lees :-) ik heb mijn vaders initialen laten zetten. Overigens 10 jaar na zijn overlijden. Je hebt echt nog tijd genoeg om na te denken wat je wil.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:55

Ik ga een engel op mijn schouderblad laten zetten. Mijn moeder is inmiddels al weer 2,5 jaar geleden overleden, maar ik ben al die tijd bezig geweest met wat ik nu precies wil. Veel voorbeelden van engelen zijn te sexy of niet in de stijl die ik wil. Ik heb nu eindelijk een paar voorbeeldjes gevonden die de sfeer weergeven die ik voor ogen heb.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:29

Vanessa24 schreef:
Goh wat ben ik dan saai als ik jullie zo lees :-) ik heb mijn vaders initialen laten zetten. Overigens 10 jaar na zijn overlijden. Je hebt echt nog tijd genoeg om na te denken wat je wil.

Het is maar wat je saai noemt , zag gister op tv een paar jonge meiden voorbijkomen met de meest afschuwelijke tattoos ... Dan liever iets kleins , het gaat om de gedachte toch ?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:31

Dit is persoonlijke smaak, maar een collega van mij, wiens moeder inderdaad ook is overleden, heeft de naam van haar moeder in de 'elfentaal' van LotR op haar schouder laten tattooeren, persoonlijk vind ik hem erg goed gelukt.

De elfentaal is best excentriek, maar misschien de taal van een land wat voor jou en/of je moeder een betekenis had? Of de betekenis van je moeder haar naam? Iets in die trant? Is makkelijk klein te houden.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:36

ik ga morgen 1 laten zetten, na bijna 11 jaar na het overlijden van me dochtertje

ik laat haar naam zetten en twijfel nog beetje over het symbool voor er bij
dolfijn,hartje of vlinder

maar hij gaat voor mij iets tekenen zodat ik en goed beeld van zo plaatje bij elkaar zie

misschien als je wat in je hoofd zou hebben kunnen je na zo shop gaan, en misschien kunnen ze je helpen iets uit tekenen geeft toch en beter beeld

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:36

Waarom een tattoo als je zelf al zegt niet van de tattoos te zijn? Het is zo definitief, ik zou e nog een tijdje over nadenken. Misschien is een mooi sieraad net zo waardevol?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:07

Voor vragen over tattoos en ontwerpen kun je het beste terecht in het algemene topic: [MW] [Centraal] Tattoo's

Voor het overzicht plaats ik hier een slotje.