Sinds kort ben ik weer fanatiek bezig in de sportschool om mijn lichaam weer naar haar oude strakke vorm terug te krijgen. Ik doe vooral aan krachttraining gemengd met cardio om de beste resultaten te verkrijgen.
Een van de oefeningen die ik uitvoer tijdens mijn trainingen zijn squats. Oefeningen die enorm goed zijn voor de aanhechting van je hamstring naar je billen en dus voor een strakke kont!
Omdat ik natuurlijk zo snel mogelijk een strakke kont wil doe ik deze oefeningen met gewicht en gecombineerd met andere beenoefeningen (maar alleen op de dag dat ik benen train).
Nu kwam ik op internet de 30 day squat challenge tegen en vroeg me af of er mensen zijn die met mij de uitdaging aan willen gaan
Citaat:De 30 day squat challenge is een uitdaging waarbij je dertig dagen lang elke dag squatoefeningen doet. Er zitten een aantal rustdagen bij. Deze zijn bedoeld om je spieren de nodige rust te geven. Tijdens de uitdaging mag je zelf weten op welk tijdstip je de squats doet. Snelheid is niet belangrijk: het is vooral belangrijk dat je de squat goed uitvoert. Word je moe van het squaten? Dan mag je elke 15 squats eventjes rust nemen.

Hoe voer je een squat uit?
Citaat:Ga staan met je voeten naast elkaar. Let erop dat je je rug goed recht houdt, daarna kom je naar beneden door je knieën te buigen. Zorg ervoor dat je billen goed naar achter steken en dat je rug recht blijft. Het beste is om tijdens de oefening je navel naar binnen te trekken. Hiermee span je je buikspieren aan. Zorg dat je een squat goed diep maakt, maar maak hem niet te diep. Luister hierbij vooral heel goed naar je lichaam. Aanvullend kun je je armen omhoog doen terwijl je een squat doet. Je zou zelfs wat gewichten in je handen kunnen houden voor meer effect. Op YouTube kun je veel filmpjes vinden waarin wordt uitgelegd hoe je een squat moet doen. Dit kan heel handig zijn om eens te bekijken, wanneer het je toch niet helemaal duidelijk is.
Tip: probeer om bij elke rep (herhaling) te denken dat je op een laag stoeltje moet gaan zitten. Dit kan een hulpmiddel zijn om de oefening goed uit te voeren.
Succes allemaal!
Mijn beginstanden:
billen: 89 cm
bovenbeen links: 54,5 cm
bovenbeen rechts: 53,5 cm
Als het verschil goed te zien is, waag ik me misschien wel aan een voor en na foto.
bron: http://sport.infonu.nl/diversen/113710- ... lenge.html
, dus ik begin morgen wel