Vergrote amandelen, geen ontsteking, mogelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Vergrote amandelen, geen ontsteking, mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 19:36

Ja, misschien een stomme vraag, maarja. Ik ben vandaag bij de huisarts geweest vanwege mijn keel; heb al een jaren slikproblemen, drie keer slikken voor een slok drinken weg is, nooit wat achter gezocht eigenlijk, tot ik in September pijn kreeg in mijn klieren net onder mijn kaak. (al vanaf September, maar toen werd 't afgewimpeld als niks) en nu sinds de afgelopen twee weken heel erg veel last van slijm. Ik krijg het niet afgeslikt, super dik en de enige optie die overblijft is keel schrapen en hopen dat ik niet overgeef als ik alles uitspuug. Nu bleek vandaag dat mijn amandelen veel te groot zijn en samenhangend met meer vage klachten waarvoor ik ben geweest het afgelopen half jaar, vermoed de huisarts pfeiffer. Daar ben ik nu dan ook op getest en daar krijg ik deze week de uitslag van. Nu denk ik niet dat het dat is, gezien ik het nog gewoon kan opbrengen om 6x per week te sporten :)

Nou, goed. Ik heb voor wat ik weet geen keelontsteking, maar wat ik wel vreemd vind is dat mijn amandelen, voor mij, altijd al zo groot zijn geweest (ja ik kijk er geregeld naar vanwege de aanhoudende klachten) Nu vraag ik me dus eigenlijk sterk af of ik niet al jaren rondloop met amandelen die te groot zijn en ik daarvan dat probleem met slikken heb. Overigens moet ik sowieso naar de kno-arts mocht ik geen pfeiffer hebben, dat even erbij vertellend. Maar ik vroeg mij af hoeverre dat dus mogelijk is en of er dan de mogelijkheid bestaat om de amandelen weg te laten halen :)

zonnebloem18

Re: Vergrote amandelen, geen ontsteking, mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:55

Snurk je ook of last van ademhalingsproblemen als je slaapt?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 07:25

Ik snurk niet, woedt echter nooit uitgerust wakker en slaap vaak met mijn mond open omdat ik dan makkelijker adem krijg als ik lig gok ik

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:38

Ik had nog 1 grote amandel en altijd een rotgevoel in mijn keel. Eind Oktober heb ik mijn amandelen eruit laten halen nadat ik eindelijk een verwijzing had van de huisarts. Ik heb echt nog wel vaak een beetje keelpijn maar dat rotgevoel is weg.

Ik las of hoorde laatst dat amandelen ontstoken kunnen zijn zonder dat het te zien is. Het is echt even geen pretje geweest na de operatie maar ben nu heel blij dat ze eruit zijn!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 09:06

Wietsje, had jij ook dat je slijm niet doorgeslikt kreeg en bloed af en toe bij je slijm zitten? Opgezette lymfklieren?
Ik heb vanochtend voor de testresultaten gebeld en die waren allemaal goed. Geen ontstekingswaarden etc, zijn alleen nog aan het wachten op de pfeiffer test maar dat ik dat heb ik zo onwaarschijnlijk.. Morgen naar de huisarts om verder te kijken in elk geval.. het voelt in mijn keel alsof iemand m'n slokdarm/luchtpijp dichtknijpt momenteel.