HELP! koortslip!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noetje14

HELP! koortslip!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:00

Ik heb wel eens eerder koortslip gehad en meestal was dat na 1,5 week wel weer weg maar nu heb ik er al meer dan 3 weken last van. het zit ook op allebei mijn mondhoeken en steeds als het net aan het genezen is, scheurt het weer open. Ik weet ook niet of het nu nog besmettelijk is, het is in elk geval heel lelijk. Heeft er iemand misschien tips voor mij?

Valerie_V

Re: HELP! koortslip!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:10

Zelf geen ervaring met een koortslip, maar dat het erg besmettelijk is weet ik wel. Ik zou er geen risico mee nemen. Misschien kun je proberen je mondhoeken goed vet te houden zodat het minder snel weer open gaat?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:11

een koortslip is altijd besmettelijk.

afblijven en koop anders van die patch dingen, die helpen heel goed en zo kan je er ook niet aan zitten en ook minder besmettelijk.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:12

Zovirax, een zalfje. Wij schrijven dit altijd voor als iemand last heeft van een koortslip. Ik dacht dat het alleen op recept te verkrijgen is, even de HA contacten!

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:13

Maar die stickers van patch blijven al heel slecht op het midden van je lip zitten, moet je nagaan in de mondhoeken.
Gewoon veel afblijven en ook niet met je tong langs, het moet zo droog mogelijk blijven.
Ik ken het gevoel had er x drie. één op de ene mondhoek, één in het midden en de ander weer op de andere mondhoek.
Zalfjes helpen bij mij juist niet, word alleen maar week dan.
Laatst bijgewerkt door lisantjuuh op 12-01-14 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:14

Als die na 3 weken nog steeds open is, en er komt alleen bloed vanaf door het open schuren is die niet meer besmettelijk. Ik heb nu ook al 3 weken er last ban, mondhoek en onderlip. Ik slik er L-lisine ofzo voor. Helpt super. Aan cremmetjes moet je niet beginnen dat helpt niet! Vind ik als koortslip ervaarder haha (zolang alsik weet heb ik er last van ene keer erger dan andere keer) heb nu veel stress rond om me heen en dan heb je t sneller

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:18

Idd L-lisine slikken, dan ben je er als het goed is zo van af.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:21

Zovirax is inderdaad iets heel goed, na 3 dagen is het bij mij meestal weg. Als ik geen Zovirax in huis heb doe ik er meestal tandpasta op of hou ik er een zakje linzenthee tegen. Een koortslip is niet meer besmettelijk als er geen vocht meer in het blaasje zit, maar het blijft natuurlijk geen aantrekkelijk uitzicht..

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:34

ik vind die zalfjes vreselijk.

in een mondhoek knip ik de patch gewoon doormidden.

ik gebruik ze overal, waar ze ook maar zitten, ik kan niet zonder! haha

en het werkt super! normaal was ik altijd een week zoet en nu altijd met 3-4 dagen uiterlijk er weer vanaf.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:39

Ik vind zowel patch dingen als zalfjes echt vreselijk :=
Ik wacht zelf altijd gewoon tot ze overgaan.. Die patch dingen werken bij mij totaal niet.. Als er vaak een korstje op is gekomen is het volgens mij niet besmettelijk meer.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:39

Troost je, ik heb er zelfs mee in het ziekenhuis gelegen, die koortslip _O-

Sofirax helpt bij mij goed, maar ik vind het zelf het leukst om het lekker te laten zitten en telkens eraf te trekken. :))

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 09:53

lisantjuuh schreef:
Maar die stickers van patch blijven al heel slecht op het midden van je lip zitten, moet je nagaan in de mondhoeken.
Gewoon veel afblijven en ook niet met je tong langs, het moet zo droog mogelijk blijven.
Ik ken het gevoel had er x drie. één op de ene mondhoek, één in het midden en de ander weer op de andere mondhoek.
Zalfjes helpen bij mij juist niet, word alleen maar week dan.

ja ik heb ook een zalfje maar dat werkt bij mij ook niet echt

maar wat moet ik nu doen, de ene zegt droog houden en de ander zegt vet houden.....

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 09:54

ik kan ook niet helemaal omschrijven hoe het er nu uitziet en of het nog besmettelijk is en een foto lijkt me ook niet zo smakelijk :')

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:20

Droog houden. Niets op smeren. Handig is als je L-lisine gaat slikken. Je kan dat gewoon bij de appotheek halen. Is het snel weg.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:46

Ouderwets iets, maar het helpt zeker, melk met gazen en dan deppen, is het zo weg.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:49

Een kennis zei dat Sudocreme goed hielp bij haar. Normalieter gebruik je het voor rode babybilletjes.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 18:38

het is ook niet echt koortslip meer denk ik.
het is nu het korstje dat steeds weer open gaat en dus niet kan genezen ofzo
ik hoop echt dat ik er snel vanaf ben ;(

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:47

Ik zou het echt zo goed mogelijk drooghouden, en als je wakker word eerst langzaam je mond steeds iets verder open doen zodat het niet scheurt maar langzaam opgerekt word. Dit doe ik zelf ook altijd, geen idee of het echt goed helpt maar voor mijn gevoel scheurt het dan iets minder snel.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:49

als het een korstje is, is het niet besmettelijk. Alleen als er vocht in zit is hrt besmettelijk.

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:49

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 16:17

oke bedankt voor de tips iedereen! het is nu al bijna weg gelukkig

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:22

Fijn dat het al bijna weg is. Er zijn hier al goede tips gegeven wat betreft de L-lysine en zalfjes. Hou er rekening mee dat een koortslip veroorzaakt wordt door het herpesvirus, en dat ja dit virus altijd in je lichaam zal houden als je het eenmaal hebt. Het zal dus niet raar zijn als je vaker een koortslip krijgt. L-lysine helpt hiertegen, en zodrá je het prikkende gevoel krijgt: meteen smeren! En verder vooral afblijven en opletten ivm besmetting. Tips voor de volgende keer ;) !

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:47

Wat bijna niemand weet is dat er ook een laser tegen koortslippen bestaat. Ik heb zo'n laser.

Na een paar behandelingen krijg je vaak geen koortslip meer of nog maar heel zelden.

Er is ook onderzoek naar gedaan.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10469307

Het beste resultaat krijg je als je de koortslip al wel voelt maar nog niet ziet. Als je dan behandelt komt hij vaak niet eens door.