Slapende ledematen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Slapende ledematen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:41

Dag Bokkers!
Ik heb de laatste tijd erg veel last van slapende ledematen, vooral wanneer ik op mijn armen steun, mijn benen kruis of als ik nog maar gewoon een lange tijd op een harde stoel zit (serieus heel mijn achterwerk is verdoofd als ik opsta :=). Vroeger had ik hier vrijwel nooit last van, maar omdat ik het sinds kort zo vaak heb ben ik eens wat opzoekingswerk gaan doen, en stond mij daar wel niet op die website dat mensen die paardrijden doorgaans veel meer last hebben dan anderen! Say what?! :')

Dus nu vroeg ik mij af of hier nog mensen zijn die regelmatig sneller last hebben van slapende ledematen? :)

amillia

Re: Slapende ledematen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:48

Komt mij heel bekend voor... Heb ook nog geen oorzaak of oplossing gevonden helaas. Moet zeggen dat het heel grappig is als je na 20min uit de bus moet stappen en dan merkt dat je been tot boven je knie slaapt.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:51

Ik merk het wel, mijn klasgenoten hebben er echt bijna nooit last van, terwijl ik doordeweeks naar het volgende lesuur de trappen letterlijk op strompelen of kruipen moet, en dan nog eens te laat komen, een briefje halen met waarom (lekker logisch :+ ) en daarvoor natuurlijk weer diezelfde trap naar beneden, en dat bijna letterlijk vallend.. vraag ook altijd iemand mee, luk me anders toch niet :P

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:24

Ik heb er flink last van sinds een dik jaar.. Snachts jankend wakker worden van de pijn: slapende arm die zo erg wordt dat het pijn doet... Terwijl ik NIET op mijn arm lig ,maar deze gewoon naast mij heb liggen.
Ben al bij een manueel therapeut geweest.. deze kon niks voor mij betekenen, ook de huisarts wist er geen raad mee..

wat kreeg ik te horen? "leer er maar mee leven" -O-

Heb dus soms dagen dat ik niet fatsoenlijk kan slapen. Verder heb ik door de dag snel last van een slapende arm, bijvoorbeeld tijdens het eten of schrijven. Ook tijdens het rijde, bij het vast houden van de teugels (terwijl ik deze vrij losjes vasthoudt).

Het is gewoon niet leuk meer... maar ik weet niet waar het vandaan komt en wat ik er tegen kan doen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 01:19

Ik heb dat ook af rn toe dat met die arm! Doet echt verschrikkelijk pijn maar je kunt er niks aan doen....

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 01:25

Slapende benen en idd een slapend achterwerk komt mij ook erg bekend voor. Als ik met gekruiste benen heb gezeten ook. Zit al ruim 3 jaar niet meer op het paard en heb er wekelijks last van hehe! Soms zo erg dat het bijna voelt alsof je je enkel kan breken omdat je totaal geen gevoel hebt. Dus met opstaan ook geeen id wanneer mijn voet aan de grond komt.

Blijft lastig!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:11

Hmm, komt mij ook heel bekend voor. Ik zit dagelijks 1 uur enkele reis in de trein, maar sta echt 10 minuten eerder op omdat mijn benen en kont volledig slapen. Collegezaal is ook altijd een ramp als je daar 90 minuten gezeten hebt. Als ik mijn ene been over de andere kruis, slaapt die echt al binnen 5 minuten.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:46

oh quir daar heb ik geen last van.. helpt het niet als je om de zoveel tijd ff gaat verzitten ofzo?

ik vind t altijd veschrikkelijk als het zo gaat prikken dan krijg ik altijd de slappe lach :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:06

Judith1601 schreef:
Ik heb er flink last van sinds een dik jaar.. Snachts jankend wakker worden van de pijn: slapende arm die zo erg wordt dat het pijn doet... Terwijl ik NIET op mijn arm lig ,maar deze gewoon naast mij heb liggen.
Ben al bij een manueel therapeut geweest.. deze kon niks voor mij betekenen, ook de huisarts wist er geen raad mee..

Heb dus soms dagen dat ik niet fatsoenlijk kan slapen. Verder heb ik door de dag snel last van een slapende arm, bijvoorbeeld tijdens het eten of schrijven. Ook tijdens het rijde, bij het vast houden van de teugels (terwijl ik deze vrij losjes vasthoudt).

Het is gewoon niet leuk meer... maar ik weet niet waar het vandaan komt en wat ik er tegen kan doen.

Mogelijk ten overvloede, maar je zou een fysio kunne vragen om je schouder te onerzoeken (dat kan sowieso, en zonder verwijsbrief)
op "thoracic outlet syndrome".
Dat is potjeslatijn voor de "uitgang" van je schouder naar je arm. Daarin zit sowieso, bij iedereen een vrij nauwe plek, en wellicht om een of andere reden bij jou net te nauw.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:22

Amiigo schreef:
oh quir daar heb ik geen last van.. helpt het niet als je om de zoveel tijd ff gaat verzitten ofzo?

ik vind t altijd veschrikkelijk als het zo gaat prikken dan krijg ik altijd de slappe lach :+

De slappe lach krijg ik dan ook idd. Doet pijn en kietelt tegelijk! Vooral bij
Mijn voeten of handen

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:03

Janneke2 schreef:
Judith1601 schreef:

\

Mogelijk ten overvloede, maar je zou een fysio kunne vragen om je schouder te onerzoeken (dat kan sowieso, en zonder verwijsbrief)
op "thoracic outlet syndrome".
Dat is potjeslatijn voor de "uitgang" van je schouder naar je arm. Daarin zit sowieso, bij iedereen een vrij nauwe plek, en wellicht om een of andere reden bij jou net te nauw.

Heey, dankjewel voor de tip. Is er dan wel een behandeling tegen mogelijk? Zou blij zijn als ik er wat minder last van zou hebben. Want het is soms echt ondraaglijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:24

Op zich zijn er wel behandelingen mogelijk tegen thoracic outlet syndroom. Soms kan de fysiotherapeut dat, soms is een operatie aan de orde.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:27

Beknelde zenuw? Ik had last van een tintelende voet en been door een beknelde zenuw door een hernia...

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:33

ehm..toevallig heb ik dit ook. zo kan ik gewoon normaal op de bank zitten en als ik dan vd bank af wil lukt dat niet..> slapende benen

En vaak als ik uit me bed sochtends kom..((en je dan juist op dat moment nodig moet plassen +:)+ := ))

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:49

Mijn handen en benen "slapen" vaak. Wat mij heel erg helpt is om dan mijn hoofd te schudden, om die zenuwen een soort van wakker te maken, met je hersenen, want daar komt het gevoel toch oorspronkelijk vandaan?

Had het ergena gelezen dat je je hoogd moest schudden en denk dat dat is door wat ik hierboven typ.. Mij helpt het heel erg en heb ook het moment dat het zo vreselijk tinteld dan niet...

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:29

Mij hebben ze altijd gezegd dat slapende handen/voeten/armen.. te maken hebben met een slechte bloeddoorstroming. 's Nachts slaapt mijn arm ook wel eens, als ik verkeerd ligt. Arm een tijdje naar boven houden en het gaat over.