Haar verven mislukt: HELP!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Haar verven mislukt: HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:07

Ik heb vorige week maandag mijn haar geverfd. Ik was blond (redelijk lekker blond zeg maar) en wilde het nu graag 2/3 tinten lichter............

Het is roodachtig geworden. Ik heb het bij de kapper gedaan. Ben woensdag terug gegaan en ze hebben geprobeerd het beter te maken (wat kleine dingetjes extra geverfd), maar ik ben er nog steeds niet blij mee.
Het past niet bij me, het maakt me bleek en ik lijk hartstikke ziek. -O-

Maar ja.........ik wil weer blond zijn!!! Kan dat nu alsnog weer?? Of kan ik echt beter even afwachten?

Wie kan me helpen met goed advies??

En wat zouden jullie doen? Terug naar de kapper waar ik ben geweest om het nogmaals te laten fiksen of naar een andere kapper??

Bedankt!!

japielover

Re: Haar verven mislukt: HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:10

Heeft de kapper jou haar geverft??

En heb jij duidelijk aan gegeven dat je licht/witblond wilde en geen andere kleur?
Zo ja..
Hebben zei het op te lossen..
En als ze daarvoor op nieuw moeten verven moeten ze dat doen..
Dit zou voor jou kostenloos moeten zijn.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:12

En anders moeten ze het ontkleuren en vervolgens in de goede kleur verven.
Kun je ook zelf als de kapper het niet wil doen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:13

Je was al redelijk blond en wilde het 2-3 tinten lichter hebben. Bedoel je niet donkerder?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:13

ik denk ontkleuren. :( maar dat is heel slecht voor je haar! slecht van die kapper zeg..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:16

Sorry, ik wilde het 2/3 tinten donkerder, foutje.

Dus hebben ze eerst ontkleurd omdat het donkere anders niet zou pakken.

Woensdag dus terug gegaan en hebben ze kosteloos wat high lights er in gedaan en de voorkant (aanzien) koper gekleurd (was rood/goud)
Toen leek het wel beter, maar elke x als ik in de spiegel kijk........ |(

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:18

Als je je eigen haar echt niet kan aan zien zou ik de keus makken om door te verven naar de gewenste kleur(ja slecht voor je haar maar geloof me als jij je niet prettig voelt met je haar dan moet je dat gewoon lekker aanpassen, je happy voelen is belangrijkst) of naar lichtbruin verven(minder schadelijk) en dan kan je na verloop van tijd beginnen met high lights en dan uiteindelijk volledig terug kleuren naar blond.

Ik zou wel nadenken over misschien een andere kapper, tenzij je het gevoel hebt dat vorige keer gewoon puur pech was en dat ze kundig genoeg zijn.

Uiteraard kan je sowieso al met zilvershampoo beginnen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:24

Ik ben van wit blond naar donkerblond/lichtbruin gegaan.

Ze hebben eerst mijn haar met een soort pigment voor behandeld voor ze het gingen verven, omdat blond haar zo weinig pigment heeft dat de kleur anders slecht pakt. Ik merk nu ook dat deze kleur nog niet helemaal top pakt, maar ik verf het gewoon zelf over een aantal week nog een keer en hopelijk is het dan helemaal de kleur die ik in mn hoofd had :j

Zou gewoon terug gaan naar je kapper en je probleem voor leggen :j

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:24

O ontkleurd? Breek me de bek niet open, ik heb meerdere keren mijn eigen haar ontkleurd..nooit problemen gehad. Toen ik wat meer geld over had dacht ik weet je wat laat ik het dit jaar eens door een proffesioneel laten doen. Dus hop naar de kapper. Ik heb nog nooit zo stug, dood en kanarie geel haar gehad echt zwaar verneukt en kapster was er van overtuigt dat het zo goed was, dus ook nog eens dag dag 100 euro.
Ik laat het nooit meer doen door een ander.

Ts. Als je er licht tot midden bruin in doet zal het waarschijnlijk wel pakken tot een acceptabele kleur. Wil je terug naar blond? Dan moet je een blonde kleur kiezen waar geen gele gloed inzit(aantal nuances van preference) en hopen voor het beste. Aanvullend zilvershampoo gebruiken

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:26

heb je een foto ?

als de kapper je haar heeft geverfd en je duidelijk hebt gezegd welke kleur of zelfs heeft aangewezen op zn kleurenmap, dan moeten ze je die haarkleur verven kostenloos.
Ik heb dit ook gehad was licht blond en wilde naar goudblond dit werd uiteindelijk orangje/rood door kapper.
Ze hebben het net zolang geverfd totdat ik die kleur had, ik heb dit toen ook aan de maneger verteld kleuren boek erbij en aangewezen welke kleur ik wilde hebben.
Na 5 keer kleuren was ik eindelijk tevreden, de laatste keer heeft de hoofdkapper het gedaan, wat ik vanaf het begin al aangaf.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:27

Wat de kapper zou moeten doen is voorpigmenteren met rode haarverf en daarna inkleuren met de kleur die je hebben wilt.
Heel blond haar heeft bijna geen pigmenten, en juist die pigmenten zorgen ervoor dat een kleur kan 'pakken' en blijft plakken (op zijn jip en janneke gezegd)
Heb je die pigmenten dus niet, dan was je de kleur er dus weer uit. De rode pigmenten zorgen er dus voor dat de gekozen kleur pakt.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:29

netjes dat ze hun best doen om er wat beters van te maken :)

Snap echt hoe je je voelt helaas.

Heb zelf 1x een poging gedaan mijn haar te laten kleuren bij een grote, heel bekende salon.
Heb van mezelf goudblond haar en wilde iets donkerder met koperglans zeg maar.........
kwam eruit als Bassie de clown.

erg leuk aangezien ik de volgende dag net zou beginnen bij mijn nieuwe baan :)

Hoe reageert je omgeving op je nieuwe kleur?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:30

Eleionomae schreef:
Ik ben van wit blond naar donkerblond/lichtbruin gegaan.

Ze hebben eerst mijn haar met een soort pigment voor behandeld voor ze het gingen verven, omdat blond haar zo weinig pigment heeft dat de kleur anders slecht pakt. Ik merk nu ook dat deze kleur nog niet helemaal top pakt, maar ik verf het gewoon zelf over een aantal week nog een keer en hopelijk is het dan helemaal de kleur die ik in mn hoofd had :j

Zou gewoon terug gaan naar je kapper en je probleem voor leggen :j

En anders loop je het risico dat je haar een groene gloed heeft als ze het niet voor pigmenteren.
Grote kans dat als je je haar een aantal keer wast dat het al een stuk lichter is. Bij mij was het er namelijk altijd zo uit als ik het een paar tinten donkerder liet kleuren, zelfs met verf.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:31

Dus ik kan vast beginnen met zilvershampoo, dat is een goed idee.

We gaan altijd met het hele gezin naar de zelfde kapper al jaren. Lieve meiden etc etc.
Ben met mijn dochtertje (nu 4 jaar) al 2x terug geweest..........hebben ze super opgelost.

Ook al x eerder geweest met mijn eigen haar toen het geverfd was en ik niet tevreden.

Die meiden zijn super en ik weet zeker dat ze het willen oplossen, maar ik ben zo bang dat ik straks helemaal oranje haar heb of zo.

Dit zou de 3x verven zijn. Ik wil liever geen stro op mijn hoofd :o :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:33

Huppelz........niemand zegt 'oh wat leuk!!!' of zoiets.
Bijna iedereen zegt 'het is wel even wennen' of iets in die trant.

Dat zegt genoeg toch?? :+

Ik ga zo even douchen en de blond shampoo goed laten intrekken.

Dinsdag zou ik fotoshoot hebben voor portretjes (tegenwoordig willen ze een foto bij je cv al je solliciteert...... ) maar dat stel ik maar even uit.

En de reden dat ik naar de kapper ga en elke x 80 euro kwijt ben heeft te maken dat ik het zelf niet aan durf omdat ik bang ben dat ik het verpest.........en nu zit ik alsnog met dat probleem.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:37

Misschien een idee om een foto van jezelf te plaatsen.
Wie weet kunnen wij je advies geven over wat je nog zou kunnen doen (ben zelf kapster geweest)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:38

Ga ik doen!! Moment!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:40

Waarom hebben ze het in godsnaam ontkleurd := dat is niet nodig als je donkerder wil..
Wel vervelend zeg. Waarom ben je bang dat je iets fout doet als je zelf verft? Is heel gemakkelijk! Ik haal mijn verf en waterstofperoxide altijd bij een winkel met kappersverf e.d, gewoon mengen, erin doen en hoppa het is geverfd! Scheelt je ook heel veel geld :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:42

Wat voor salon ben jij geweest? Als je haar van blond naar iets donkerder gaat doen hoef je het NOOIT te blonderen/ontkleuren hooguit dat het haar voor gepigmenteerd moet worden.
Een kapper verricht handwerk uiteraard maar vind ontkleuren terwijl het donkerder moet echt geen fout die een kapper mag maken.

Als je even een foto laat zien van de haarkleur kan ik je verder helpen. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 12-01-14 16:48, in het totaal 4 keer bewerkt

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:43

Pas wel op als je het donkerder wilt hebben, dat ze wel degelijk een klein beetje rood er door heen doen.
Dit vormt wel een rode laag dat je ziet, maar is naar een paar wasbeurten amper te zien.
Als je dit niet doet zal het groen uitslaan ;)
Daar kan ik over meepraten :=

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:44

Dominique_96 schreef:
Waarom hebben ze het in godsnaam ontkleurd := dat is niet nodig als je donkerder wil..
Wel vervelend zeg. Waarom ben je bang dat je iets fout doet als je zelf verft? Is heel gemakkelijk! Ik haal mijn verf en waterstofperoxide altijd bij een winkel met kappersverf e.d, gewoon mengen, erin doen en hoppa het is geverfd! Scheelt je ook heel veel geld :)

Dat ontkleuren snap ik ook niet.
Wel begrijp ik dat ze naar de kapper is geweest omdat ze het donkerder wilde.
Zelfs ik, met mijn kapperservaring, heb dat laten doen bij een kapperszaak toen ik van mijn blonde haar af wilde. Van licht naar donker is erg lastig, vooral omdat je dus moet voorpigmenteren met (pure) rode haarverf.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:47

Ik heb 1 keer mijn haar laten kleuren door de kapper (goede kapper verder, nooit problemen) maar het was een ramp.
Als ik het zelf doe is het altijd helemaal prima. Kappers en kleuren....daar begin ik niet meer aan.

Wat doet zilvershampoo precies? Ik hoor het wel vaker maar snap nooit waarom je zilvershampoo zou gebruiken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:48

Vóór!!
Afbeelding

Na
Afbeelding

Dit is van de eerste x verven. Daarna hebben ze er meer high lights in gedaan.

En het ziet er niet gek uit als je de foto's ziet. Mooie kleur en goed geverfd. Maar té rood en het staat me voor geen meter.

Ik heb geen fatsoenlijke foto van mezelf nu maar geloof me, ik zie er uit alsof ik ziek ben :o

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:48

Haalt de gele gloed eruit. Maar niet teve i stoppen dan wordt je paars

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:49

Zo dat noem ik geen 2 tinten donkerder.

Das mahonie